Виж темите без отговор | Виж активните теми
Синия Трабант 801 (трабантиз - матиз мотор) от А до Я
Автор |
Съобщение |
REVOLTAR
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Вторник, 20.05.2014 г. 01:44 ч. Мнения: 114 Местоположение: Пловдив
Skype: Skype
Automobile: 601, Lada 2101
|
Синия Трабант 801 (трабантиз - матиз мотор) от А до Я
Здравейте колеги, не съм писал скоро, понеже малко си забравих паролата и остана на някои от старите хард дискове, но сега се сетих и си възстанових акаунта. Та по темата. Тук и сега ще ви представя как превърнах (и продължавам да превръщам), изоставена машинка от соца в така мечтания автомобил от мен. Всичко започна преди много години, когато исках да направя нещо като кола с електромотор. Правихме успешно конверсии от ДВГ към електро на автомодели от размери 1/10 и 1/8 и то с доста големи успехи - тези колички с ДВГ развиваха 80км/ч а с електромотори - 120+. Та освен че горивото на тези модели беше 19лв литъра, те го и забраниха, и сдобиването с такова гориво нитрометан, стана все по-сложно, и това наложи масови конверсии към електромотори с безчетков контролер, неодиови магнити, ли-по батерии и прочие. Остана това да се направи И в голям мащаб. Към дата 2012 най-мощния хоби мотор беше 8 конки сили и струваше много пари. Никак не изглеждаше обещаващо, защото като се сложи и цената на батериите + зарядните и балансерите, и колко години ще издържат те се стигна до извода, че излиза по-евтино да се направи машина на газ с ефективен 4-тактов ДВГ. Едновременно с това бях почнал да се заглеждам по Трабанти и Деу Тико-та, както и Фият Чинкоеченто. След разглеждането на различни проекти много ми се хареса идеята за стар Трабант 67-ма година със заоблени брони и мигачи и прочие. Да - но никога не бях виждал такова нещо с очите си! Освен това идеята за стенс Траби също много ме грабна.... И ТАКА МИНАХА ГОДИНИ...Така вече бях разколачил няколко коли, все седани, кой от изгнил по-изгнил, а идеята за снижаването все още беше мистерия и никой не го беше правил така добре, както на клипчетата в ютуб. Окачването на самата кола беше причината да не става лесно това нещо, не е като да резнеш пружина със шлайфа... И един ден едни момчета дойдоха да купуват някакви джанти с идеята да ги разширяват и т.н. за стенс. Викам си я- поредните зарибени семкажии, които нищо няма да направят... Добре че не познах - направиха го и най-накраs да видя нещо такова с очите си, че и да се повозя. В интерес на истината, колата вози по-добре отколкото с оригиналните амортисьори (слагат се от ВАЗ класика). В същото време в гаража ми се моташе от няколко години едно комби 90-та година, което, видиш ли, не беше толкова изгнило колкото предишните гнилочи, които за да разделя на 2 не ми трябваше ъглошлайф, а права отверка. Та викам ах сега, тези ми откраднаха идеята, но като го бях взел това комби, ми бяха подхвърлили идеята за ТИКО мотор в точно тази кола. Така и така, дай поне да го направя, 3 цилиндъра, ще гори малко и ще е на газ, и няма да има нужда да се мацам с масло всеки 2 дена като го зареждам. ДОНОРАРазбира се страхотна идея, но ми трябваше донор кола. Търсих наляво и надясно, но не изскочи никаква оферта, докато един приятел не ми каза, че на баща му пенсионираното такси Деу Матиз на 1 милион километра стои зарязано в храстите до къщата му. Сдобих се с колата за скромна сума, която избих като продадох частите от изгнилата каросерия на таксито и го изхвърлих на вторика, след като бях свалил двигателя и кутията, заедно с полуоските и компютъра + периферията му от датчици и бубина. Скоростния лост се оказа на 2 жила, което се оказа перфектно за идеята ми, лоста да е горе на таблото, а не долу в краката. За жалост снимки на донора нямам - останаха в счупения ми таблет, няма как да ги извлека оттам. ПЪРВИ СТЪПКИПървите стъпки започнаха с много ровене из интернет за снимки. Информацията се оказа доста оскъдна. Наложи се да мисля всичко сам, водейки се по любителски снимки. Започнах работа като купих квадратен профил с размери 40/40 с дебелина на стената милиметър и половина. С този квадратен профил изцяло смених оригиналния праг, понеже ламаринения немски нещо не ми харесваше. За монтирането на двигателя към предния мост на Трабанта, се наложи да се преправи цялото магаре, като се отреже от двете страни точно преди ушите за захващане на носачите отпред. Отделно заварих пърче от здрав винкел, оформено по подходящ начин под стойата на ресора, за да има на какво да хвана задния тампон на двигателя. Трябваше да се изгради магарето напред, така че да не опира нито скоростната кутия, нито картера. Също така трябваше да се измайстори захващане на предния тампон на двигателя. С това работата по магарето приключи. Малко след това качихме и мотора с кутията. Полуоските са рязани през средата на матизовите, и трабантовите също, после са заварени и подсилени на мястото на заварката. Задната лапа на двигателя е правена лично от мен, също и тази, която държи скоростната кутия. Предния тампон и лапа са оригиналните. Задните тампони са от БМВ е30 за 6 цил. В същото време бях намерил и боядисал любимите си брони. Те бяха обдухани на пясък, китосани, минати с грунд и боя. Отвътре също са минати с грунд и антикор. Ще поставя край на първи пост от тази тема и продължавам да качвам снимки във втори.
|
Понеделник, 14.05.2018 г. 03:19 ч. |
|
|
REVOLTAR
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Вторник, 20.05.2014 г. 01:44 ч. Мнения: 114 Местоположение: Пловдив
Skype: Skype
Automobile: 601, Lada 2101
|
Re: Синия Трабант 801 (трабантиз - матиз мотор) от А до Я
Част 2- доизкусуряването. 3 цилиндровият двигател се оказа далеч от надежден - разпределителния вал, кобилици, кавали, всичко беше пришлайфано и работеше на 2 цилиндъра. Едва се придвижваше колата от едно място на друго. Наложи се смяната на главата с такава от Тико, както и смукателния колектор, понеже пластмасовия го бях рязал, а и просто не ми харесваше. Жилото на съединителя е преправено от жило за ръчна на БМВ е30, скоростния лост е заварен под таблото. Бензинов резервоар няма, няма и да има, но в багажника има Газова бутилка, редом с акумулатора. Целия багажник бе пребоядисан и намазан с подходящи антикорозионни покрития предварително, а отгоре бе сложен нов мокет, ако не се лъжа от багажника на БМВ е30, рязан по очертанията на оригиналния мокет. Плюсовият кабел на акумулатора е прекаран през гредите на тавана, оттам под предния калник, за да няма излишни снопове жици. Кабелите за фаровете и пътепоказателите + клаксона също са скрити под предните калници. Тавана беше разлепен, под него всичко тънеше в ръжда - няма и следа да е имало нанасяно някакво покритие заводски - било то боя, било то консервант. Заигра вюрта, грунда и антикора, след което тавана бе прилежно залепен. Избрах бяла боя + лак за по-ретро визия, а и беше добър контраст на това синьо. Лайсничките за тавана си играх да ги полирам и лакирам също. Също бях намерил и ретро дръжки, за които отново падна якото шкурене и полиране + лакиране. намерих и заоблените предни мигачи, но в лошо състояние - пластвасите бяха напукани, алуминия - корозирал. За мигачите взех специално фолио и ги облепих, резултата е повече от задоволителен. Алуминиевите държачи ги полирах и лакирах наново. Волана е от Жигули. Захванах се и с задната част на колата - със същото фолио бях облепил и задните стопове. Специално избирах такива, които са избеляли от слънцето и нямат червено по тях, за да може да постигна желания ефект с червеното фолио. Задната врата беше доста трудна - новите врати имат пъпки за големите дръжки, не за старите, и се наложи рязане, заваряване, китосване и боядисване. Бях заварил и отворите за надписа Trabant 601s и ги поставих отдясно на номера, както стоят на седан версията. Под стоповете намерих светлоотразителчета от първите Трабанти. Накрайника на ауспуха е полиран от неръждавейка, същия размер като оригиналната тръба. Генерацията напред е 2 резонатора. Малко джанти отрязах, обърнах и презаварих: Намерих и си реставрирах табло, но все още не съм го докарал до монтажа. Малко боя по двигателното прави голяма разлика + тази на джантите. Спрях се на бежаво, понеже е близо до оригинала. Тук е след автомивка. Добавих и кембъри на задните носачи, но въпреки че са с минимален размер, вътрешната част на джантата опира в пружината на амортисьора. С обърната джанта от горните снимки стои по този начин (гумите са 155/80/13) Сега трябва да се коригира наклона на колелата отпред, както и да се направят едни разширени, както и едни обърнати джанти
|
Понеделник, 14.05.2018 г. 04:13 ч. |
|
|
REVOLTAR
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Вторник, 20.05.2014 г. 01:44 ч. Мнения: 114 Местоположение: Пловдив
Skype: Skype
Automobile: 601, Lada 2101
|
Re: Синия Трабант 801 (трабантиз - матиз мотор) от А до Я
Малко се отклоних от смисъла на темата, а то е от А до Я как се прави... Ето въпросните снимки по които се водих, намерени в интернет. ЧАСТ 1: Трабант с Тико мотор на оригиналната ск. кутия. Особенността тук е че и двете лапи се правят ръчно, не само едната както при моя Трабант. Също така алтернатора се измества със специална стойка отпред, а не е както оригинално отзад, защото отзад е ресора. Важно е да се спази съосието на пулея на алтернатора с пулея долу на коляновия вал. Тази модификация налага поставянето на дълъг плюсов кабел от стартера до алтернатора, вместо оригиналния 10 сантиметров, ако се използва ДЕУ стартера отзад, но не се знае дали няма да опре в магарето. Тук колегата се е спрял на оригиналния трабантов стартер. Използването на читав кабел е много важно, за да може големината на тока на зареждане да е достатъчна. Качествената изолация и прекарване на кабела далеч от ремъците и изпускателния колектор мисля че няма нужда да се коментира. Това е мотора отзад. Изглежда колегата се е спрял на фланец, който използва част от картера на двутактовия мотор. А на следващите 2 снимки се вижда работата по съединителя и маховика. тук фланеца се вижда сглобен, както и едната лапа на мотора. Модификации по магарето съответно... и снимка всичко сглобено отдолу: И отгоре: П.С: Тази снимка е от друг Трабант или от този в начален стадий. Това са част от снимките, по които се водих като идея... Следващите в част 2, защото е друг проект. Предимства и недостатъци на Трабант с тико мотор на оригиналната кутия: Както при конверсията с вартбурговия мотор, предавките са къси на оригиналната кутия, което ограничава максималната скорост на автомобила и комфорта при пътуване е под въпрос.Запазва се оригиналната гега за скоростите, което според мен е +запазват е оригиналните полуоски, при ужда от бърза подмяна с други, това също е +Запазвасе оригиналното жило на съединителя, което спестява доста главоболия.Километража си остава верен както преди, няма нужда от нов цифербат, както при използването на DAEWOO кутия.Трудно е напасването и спазването на съосие на ск. кутия и двигателя, нужна модификация на маховика, доста майсторлък при изработването на фланеца и стойката на алтернаторазапазва се оригиналния стартер, който е проблемен, а ДЕУ стартера е редукторен и малък.Та това е за първа част, споделяйте и коментирайте. А аз продължавам да пиша втората...
|
Вторник, 15.05.2018 г. 00:00 ч. |
|
|
REVOLTAR
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Вторник, 20.05.2014 г. 01:44 ч. Мнения: 114 Местоположение: Пловдив
Skype: Skype
Automobile: 601, Lada 2101
|
Re: Синия Трабант 801 (трабантиз - матиз мотор) от А до Я
Част 2: Деу кутия и мотор. Тази част е доста по-лесна,защото не са обходими специални инструменти, само CO2 заваръчен апарат и ъглошлайф основно. това е защото буквално мотора и кутията ги "хвърляме с лопатата" в двигателото "както застанат" и слагаме тампони и свързваме предаването. Ползването на кутия от Тико обаче задължава скоростния лост да бъде на пода, както на Трабант 1.1 версията. Това е колата на колегата. Очевидно има конверсия към алуминиеви джанти 14-ки OZ MSW и седалки от бмв е30 - седалките от е30 двоен стоп пасват без никакво препряване на последен модел Трабант - просто се махат оригиналните седалки и се слагат тези. Дупките в пода съвпадат перфекто. За ентусиасти като мен - има версия с подгрев. Тук се вижда лостовата система под предния мост. Този лостов механизъм би създал проблем при снижаване на автомобила. Тук се вижда как полуоските стоят напред под ъгъл и как е закрепен мотора към магарето с допълнително заварена планка, или в моя случай - винкел. Картера е обърнат наобратно, пробката гледа напред, вместо да е над носача. Най-вероятно колегата е правил и специален смукател за маслото. Тук се вижда лапата отгоре с тампона. Също и разстоянието между алтернатора и ресора. А тук може да се видят заварките на полуоските, тампона на скоростната кутия. На матизовата кутия лапата и тампона стоят по друг начин, на друго място. Разтоянието между решетката и изпускателния колектор е малко, при хлабав тампон, колектора се удря в маската, а капачката на делкото - в радиатора. Тук се вижда как човека си е направил и парно. Ако някой знае нещо по въпроса с парното , да подсказва, имам и компресор за климатик на този мотор, но не смятам че ще се намери место за него.Заключение Както се вижда аз определено се спрях на нещо подобно. Матизовата кутия е 5-степенна, което е перфектно за извънграда, особенно когато разхода е 6,3л газ на 100км. На 5-та предавка моторът държи нормални обороти, може да се кара продължително със 120 без проблем.Полуоските и ъгъла по който те стоят не изглежда обещаващо за надеждността им, но вече доста километри навъртях и то с доста въртене на гуми + теглене на други МПС-та и засега при мен държат, въпреки че 2-та маншона на дългата полуоска са скъсани още от преди да ги монтирам (не ми е останало време да ги сменя). Проблеми с баланс или късане на заварките нямам засега.Жилото за съединителя се прекарва под полуоската и трябва да се импровизира, защото оригиналното идва много късо.Скоростомера не е верен, показва по-малко, преправя се цифербата, или се поставя тиков уред в трабантажийската кутия.Жилото между скоростната кутия и скоростомера си остава заводското.Използва се друга лостова система за превключване на скоростите, или се преправя бастунчето към жила и т.н. Това не може да се тълкува като минус, защото надеждността на оригиналния алуминиев бастун е под въпрос.С това завършвам темата с интернет снимките. Ако някой има други, да ги сподели като коментар.
|
Вторник, 15.05.2018 г. 01:14 ч. |
|
|
REVOLTAR
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Вторник, 20.05.2014 г. 01:44 ч. Мнения: 114 Местоположение: Пловдив
Skype: Skype
Automobile: 601, Lada 2101
|
Re: Синия Трабант 801 (трабантиз - матиз мотор) от А до Я
Днес малко абитюренти да позакараме и да се приготвяме за Трявна в Събота. Освен това обслужих и дясната полуоска със здрави маншони и нова грес.
|
Четвъртък, 24.05.2018 г. 22:11 ч. |
|
|
REVOLTAR
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Вторник, 20.05.2014 г. 01:44 ч. Мнения: 114 Местоположение: Пловдив
Skype: Skype
Automobile: 601, Lada 2101
|
Re: Синия Трабант 801 (трабантиз - матиз мотор) от А до Я
]Да отбележем малко присъствие на феста в Трявна, както и на Шипка и Бузлуджа..
|
Събота, 26.05.2018 г. 21:32 ч. |
|
|
REVOLTAR
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Вторник, 20.05.2014 г. 01:44 ч. Мнения: 114 Местоположение: Пловдив
Skype: Skype
Automobile: 601, Lada 2101
|
Re: Синия Трабант 801 (трабантиз - матиз мотор) от А до Я
Разходки до морето.. ...и обратно. На връщане изгори 20лв газ, на отиване не помня може би около 25, понеже е изкачване... Лошото е че и този мотор пак е за правене, понеже 1л масло отиде до Бургас и обратно. Поздрави от Пловдив!
|
Петък, 08.06.2018 г. 22:07 ч. |
|
|
REVOLTAR
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Вторник, 20.05.2014 г. 01:44 ч. Мнения: 114 Местоположение: Пловдив
Skype: Skype
Automobile: 601, Lada 2101
|
Re: Синия Трабант 801 (трабантиз - матиз мотор) от А до Я
Още една джанта е готова, остава още една, за да станат 4. утре ако не забравя ще взема боите да я пръсна.. .
|
Понеделник, 11.06.2018 г. 00:23 ч. |
|
|
REVOLTAR
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Вторник, 20.05.2014 г. 01:44 ч. Мнения: 114 Местоположение: Пловдив
Skype: Skype
Automobile: 601, Lada 2101
|
Как се прави
И понеже темата е ръководство кое как се прави, да хвърля малко светлина в обръщането на джанти. Ето как направих и последната, отне 5 часа. Започваме с рязането по тази линия: После с чук и длето се вдига доколкото е възможно преди 2-те точкови заварки. Така 4 пъти. Посе с няколко чука и обръча се отделя от "слънцето". Това отнема около 30 минути. Избиват се ламарините и/или се изпилват с диск за шлайфане 8-те точкови заварки. отнема около 30-40 минути. Удачен е момента да се отреже вентила и да се завари дупката. Преди да се завари се зачиства с шлайфа от ръждите и боята. В поседствие се изпилва, не е нужно да е перфектно, защото ще е от задната страна на джантата, а там не се вижда така или иначе. Отвътре ако карате с вътрешна гума обаче е задължително да се зачисти за да не стават бели. Тази повърхност, на която ще легне средната част на джантата при необходимост се наварява, в случай че следите от рязането с ъглошлайфа са твърде дълбоки или има неравности, после се заглажда изцяло и изчиства до метал, за да може после да хване заварката. Същото въжи и за ръба на средната част на джантата, или както й викам аз "слънцето" или "сърцето". Това се прави сега, защото след като се завари джантата, там няма как да се бръкне за изглаждане на несъвършенства, а и заварка на боя не хваща. Разбира се идва време за свързването и заваряването на 2-те части. Средната част се поставя навътре и се почуква леко. Посе аз си направих импровизиран стенд от един стар носач, на който съм заварил болт, по който измервам биенето и офсета на джантата. Дължината на болта е съобразена да зададе същия офсет на новата джанта като на вече готовата. В интерес на истината като по чудо джантата не бишеше и милиметър и бях оцелил и офсета. Направих първата точкова замарка. Завъртях... В случай че не ви е центрована джантата с леко почукване можете да правите корекции. Допускът е 1мм ако джантата е била права преди да я отрежете, но повечето бият с поне 2-3 мм заради 30-те години юркане по нашите пътища. Както и да е, моята джанта беше също толкова права, както и в началото, така че направих и втората точкова заварка на 180 градуса от първата, после завъртях, пак няма измятане, и така още 2 на 90 градуса. После свалям джантата и правя това: 8 шева които са до всяка дупка. Защо точно до дупката? първо че там е най-слаба джантата и второ ако се наложи в бъдеще да се изправя джантата да има откъде метала да се разпъне. Аз лично не съм фен на търкането на заварки, но изтърках ръждите с телената четка и посе намазах грунд, после пръснах боя и лак. Ето го финалния резултат: Разбира се трябва да се пробият дупки за вентилите от тази страна, което ще стане на 180 градуса от оригиналата наварена дупка, за да има баланс на джантата. Просто още не съм избрал какви гуми ще карам и не съм го докарал дотам. Както казах цялата тази гимнастика отнема по 5 часа на джанта, така че си правете изводите дали си засужава хамалогията. Сега малко офтопик: През деня карам наляво и надясно и не мога да отговарям на въпроси, защото бързам. Да не кажете после че съм идиот - имам си ангажименти. Отделно всеки втори пита как така е на газ колата и прочие. Та затова съм пуснал тази тема - та писнало ми е и не искам да обеснявам просто. Офтопик 2: Защо никой не коментира? Отворен съм към идеи и предложения. Офтопик 3: На феста в Трявна разбрах че имало хора, които меко казано са плюли идеята за тези модификации на Трабантите, не било автентично, т.е. нямали сме място на парада, разваляли сме колите и прочие. - Та тази кола щеше да отиде на вторика ако не бях аз, и си я правя да отговаря на моите изисквания за иономия и надеждност, все пак в момента я карам всеки ден. Отделно на събора имаше предостатъчно автентични Трабантчета, защо пък всички трябва да сме еднакви? Комунизма свърши, Соца отдавна! Нека има развитие и разнообразие!
|
Петък, 15.06.2018 г. 00:14 ч. |
|
|
ivanski
Детската градина rlz
Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч. Мнения: 1184 Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
|
Re: Синия Трабант 801 (трабантиз - матиз мотор) от А до Я
Много ти е кубински тунинга. Хората не знаят от къде да започнат и затова се отказват да коментират.
|
Петък, 15.06.2018 г. 11:13 ч. |
|
|
pronto1997
Научи се да сменя скоростите
Регистриран на: Понеделник, 02.12.2013 г. 14:29 ч. Мнения: 67 Местоположение: близо до София
|
Re: Синия Трабант 801 (трабантиз - матиз мотор) от А до Я
може би тук ще намериш отговора на въпроса си. Все пак ще се опитам да бъда нахален и да напиша някои и друг ред. Сигурен съм, че моето мнение няма да ти хареса, но това си е МОЕТО мнение и ти не си длъжен да се съобразяваш с него. Не знам къде си чел, чул и не дай си бог и видял твоя начин на обръщане на джанти, но за мен си един меко казано убиец и ако тази тема бъде видяна от компетентен и с необходимата власт човек, най- малкото което би трябвало да се случи е да ти спрат колата и да не излиза от гаража, а ти от едно друго място. Не искам да коментирам правописа ти, но все пак трябва да се има в предвид, че "През деня карам наляво и надясно и не мога да отговарям на въпроси, защото бързам. Да не кажете после че съм идиот - имам си ангажименти. Отделно всеки втори пита как така е на газ колата и прочие. Та затова съм пуснал тази тема - та писнало ми е и не искам да обеснявам просто." другите си седят във фотьоила и си чоплят носа, а ти си отговорен и ангажиран човек. Не пускай тема след като нямаш време или желание да отговаряш, а може би няма какво да кажеш. Не знам кой е този дето пита за газта, не виждам нищо което да си "изобретил" в това отношение- двг с водно охлаждане и монтажа на газова е детска играчка. Айде със здраве, че загубих много време в безсмислено писане.
|
Петък, 15.06.2018 г. 21:53 ч. |
|
|
REVOLTAR
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Вторник, 20.05.2014 г. 01:44 ч. Мнения: 114 Местоположение: Пловдив
Skype: Skype
Automobile: 601, Lada 2101
|
Re: Синия Трабант 801 (трабантиз - матиз мотор) от А до Я
| | | | pronto1997 написа: може би тук ще намериш отговора на въпроса си. Все пак ще се опитам да бъда нахален и да напиша някои и друг ред. Сигурен съм, че моето мнение няма да ти хареса, но това си е МОЕТО мнение и ти не си длъжен да се съобразяваш с него. Не знам къде си чел, чул и не дай си бог и видял твоя начин на обръщане на джанти, но за мен си един меко казано убиец и ако тази тема бъде видяна от компетентен и с необходимата власт човек, най- малкото което би трябвало да се случи е да ти спрат колата и да не излиза от гаража, а ти от едно друго място. Не искам да коментирам правописа ти, но все пак трябва да се има в предвид, че "През деня карам наляво и надясно и не мога да отговарям на въпроси, защото бързам. Да не кажете после че съм идиот - имам си ангажименти. Отделно всеки втори пита как така е на газ колата и прочие. Та затова съм пуснал тази тема - та писнало ми е и не искам да обеснявам просто." другите си седят във фотьоила и си чоплят носа, а ти си отговорен и ангажиран човек. Не пускай тема след като нямаш време или желание да отговаряш, а може би няма какво да кажеш. Не знам кой е този дето пита за газта, не виждам нищо което да си "изобретил" в това отношение- двг с водно охлаждане и монтажа на газова е детска играчка. Айде със здраве, че загубих много време в безсмислено писане. | | | | |
Много благодаря за коментара относно здравината на джантите - тук е удачно да се поясни че се държат не на заварката, а сърцето е набито навътре. Идеята я видях от феста в Павел Баня, а в Трявна видях и други коли с джанти направени по този начин, та реших да направя и аз. Предните джанти съм направил вече сумати километри с тях, безпроблемни. И да- през деня съм ангажиран, вечер съм свободен и стоя до късно и мога да си позволя да пиша теми вечер. Ако смяташ че да пишеш във форуми е загуба на време, то тогава защо си си изгубил времето изобщо да се регистрираш. За компетентните органи - минал съм технически преглед с тези гуми и джанти, както и този двигател с кутия. Имам документ за двигателя закупен от морга. Работил съм в автосервиз и 75% от автомобилите са толкова изгнили, че не мога да ги кача безопасно на подемника, така че моят е завидно добър на база всички останали. Вие в София сте друга Бъгария... Един ме видя с Жигулата там и ме пита "вие още ли ги карате тия коли?"... Относно правописа, не смятам че трябва да се коментира. Нормално е човек да допуска грешки.
|
Петък, 15.06.2018 г. 22:37 ч. |
|
|
pronto1997
Научи се да сменя скоростите
Регистриран на: Понеделник, 02.12.2013 г. 14:29 ч. Мнения: 67 Местоположение: близо до София
|
Re: Синия Трабант 801 (трабантиз - матиз мотор) от А до Я
| | | | REVOLTAR написа: Много благодаря за коментара относно здравината на джантите - тук е удачно да се поясни че се държат не на заварката, а сърцето е набито навътре. Идеята я видях от феста в Павел Баня, а в Трявна видях и други коли с джанти направени по този начин, та реших да направя и аз. Предните джанти съм направил вече сумати километри с тях, безпроблемни. И да- през деня съм ангажиран, вечер съм свободен и стоя до късно и мога да си позволя да пиша теми вечер. Ако смяташ че да пишеш във форуми е загуба на време, то тогава защо си си изгубил времето изобщо да се регистрираш. За компетентните органи - минал съм технически преглед с тези гуми и джанти, както и този двигател с кутия. Имам документ за двигателя закупен от морга. Работил съм в автосервиз и 75% от автомобилите са толкова изгнили, че не мога да ги кача безопасно на подемника, така че моят е завидно добър на база всички останали. Вие в София сте друга Бъгария... Един ме видя с Жигулата там и ме пита "вие още ли ги карате тия коли?"... Относно правописа, не смятам че трябва да се коментира. Нормално е човек да допуска грешки. | | | | |
Работиш в автосервиз, а използваш термини от медицината, явно толкова си и можеш. Нека да не коментираме техническите прегледи, че ще стане страшно. Двигател от морга/ накъде по- нагоре пишеше, че вече бил за ремонт/, заварявани джанти- да те питам дали си чул нещо за Технотест??? Не знам защо ме бъркаш със София? Явно и не можеш и да четеш - близо до - не означава „във”
|
Събота, 16.06.2018 г. 09:16 ч. |
|
|
REVOLTAR
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Вторник, 20.05.2014 г. 01:44 ч. Мнения: 114 Местоположение: Пловдив
Skype: Skype
Automobile: 601, Lada 2101
|
Re: Синия Трабант 801 (трабантиз - матиз мотор) от А до Я
Абе маняк, не работя в автосервиз от доста време, поради ниското заплащане. Медицина изобщо не разбирам. За технотест съм чувал, но не си заслужава, понеже троша мотори редовно, и то не заради проблем в тях, ами щото карам винаги с педала заварен до долу. Мотора като го купих от моргата беше перфектен, от кола на 165 хиляди километра. Технотест ще мина когато реша. Чакам планки за направата на дискови спирачки и преминаване на 4 по 100, с което ще се направят и други джанти които имам и ЗАВОДСКИ са направени с точчно такива заварки като моите, ако искаш ще ти ги снимам - От голф 2 13-ки. За технотеста си заслужава да мина за мотор без номер- оттам ако искам и всеки ден мога да си слагам друг двигател, чийто номер е изпилен със шлайфа примерно. Но това не виждам какво ви бърка вас. А Ивански е перфекционист- него го познавам лично и изпипва всичко до съвършенство, при мене закона е "работи ли? Да? Значи е готово!" И "ако работи не го оправяй". Другото според мен е загуба на време. Скоро мисля да правя и още едни джанти - от 4 стават 2 разширени, доста стар метод.
|
Събота, 16.06.2018 г. 13:29 ч. |
|
|
pronto1997
Научи се да сменя скоростите
Регистриран на: Понеделник, 02.12.2013 г. 14:29 ч. Мнения: 67 Местоположение: близо до София
|
Re: Синия Трабант 801 (трабантиз - матиз мотор) от А до Я
Е, след този пост на компетентен специалист, сигурно повече коментари няма да има. Успех в начинанията ти и дано никога да не те срещна по пътищата, че все още ми се живее.
|
Събота, 16.06.2018 г. 14:31 ч. |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|