Трабант и Вартбург форум http://2tpower.com/forum/ |
|
Трабант 601 http://2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=29&t=5105 |
Страница 1 от 4 |
Автор: | air123 [ Вторник, 29.01.2013 г. 22:23 ч. ] |
Заглавие: | Трабант 601 |
Здравейте приятели,реших и аз да се представя.Миналата година се сдобих с моя трабант и сега съм се заел да го постегна.Не се кара постоянно, през повечето време стои завит с платнище в двора на село.Карам го всяка събота или неделя стига времето да позволява .Пускам линк със снимки. http://air123.snimka.bg/automobiles/tra ... 0.29057147 |
Автор: | air123 [ Вторник, 05.02.2013 г. 22:34 ч. ] |
Заглавие: | Re: Трабант 601 |
Така , качих още снимки.Започнах да разглобявам двигателя ще го прегледам , почистя , въобще ще има пълна проверка.Разглобяването започна вследствие на другата ми тема"Детонация" където подробно е описан първоначалния проблем. Захващам се защото си мисля , че щом започва да прави проблеми, те са като верижна реакция и ще последват и още.За съжаление предните собственици не са полагали грижи за колата, при разглобяването на връзката между колектора и гърнето установих, че някой умник е заварил главата на болта за колектора.Наложи се да ползвам шлайфа да разделя иначе разглобяемото съединение.Това е засега.Утре продължавам. |
Автор: | air123 [ Неделя, 17.03.2013 г. 19:59 ч. ] |
Заглавие: | Re: Трабант 601 |
Здравейте, феста мина без моето участие, но това пък ме мотивира да продължа работата по моето траби.Надявам се догодина да съм на линия.До тук съм свършил много малко работа по колата , но пустото време все не стига.Свалих и почистих карбуратора, алтернотора също , за него между другото мисля , че ще се наложи да му се сменят лагери но ще видим.Свалих седалките от колата , като общо взето са добре запазени с изключение на задната облегалка и задните кори.Тези дни намерих подходящ плат , кожа , лепило и успях да претапицирам задните кори.Другата седмица е ред на облегалката.Между другото, купето е в изключително добро състояние с много малко ръжда( в сравнение с доста други трабанти). Качил съм снимки : http://air123.snimka.bg/automobiles/tra ... 0.29632205 |
Автор: | ivanski [ Неделя, 17.03.2013 г. 21:02 ч. ] |
Заглавие: | Re: Трабант 601 |
Тая мушама по пода да я вземеш и да я изхвърлиш. Под тая гума като влезе вода и не може да се изпари, запарва и после оставаш без под. Оригиналните стелки са от велтер, ако ти липсват. Изчисти отпред хубаво всичко, тая ръжда в краката и нея. Добре си направил корите. Алтернатора и четките ще е хубаво да му смениш, колегата paskov беше пускал една тема как става. |
Автор: | air123 [ Неделя, 17.03.2013 г. 22:03 ч. ] |
Заглавие: | Re: Трабант 601 |
Това е балатум и беше сложен в колата.Предния собственик го е сложил.За щастие беше запазил оригиналната стелка и ми я даде.Беше доста зацапана , но като я изпрах доби сносен вид.Все пак ще потърся някакъв подходящ мокет( същия цвят) и ще ги сменя изцяло ( има дупки от цигари , дъвки и др. мизерии които няма как да премахна). Колкото до алтернатора , четки купих вече , но понеже не съм много силен по електротехника най вероятно ще го занеса на майстор да смени лагери и четки(както и проверка на стенд ). |
Автор: | air123 [ Сряда, 10.04.2013 г. 18:04 ч. ] |
Заглавие: | Re: Трабант 601 |
Тази седмица след упорита работа успях да реставрирам някои от частите.Получи се доста добре , като подготовката на детайлите преди боядисването беше доста прецизна. http://air123.snimka.bg/automobiles/tra ... 0.30138824 |
Автор: | Dani70 [ Сряда, 10.04.2013 г. 19:46 ч. ] |
Заглавие: | Re: Трабант 601 |
много добре се е получило Каква боя си използвал |
Автор: | air123 [ Сряда, 10.04.2013 г. 22:20 ч. ] |
Заглавие: | Re: Трабант 601 |
"много добре се е получило Каква боя си използвал" Процедурата е следната: цялостно шкурене на детайлите с шкурка 60,80,120,220,240.Сваляне на боята до метал.Като искам да подчертая , че някои места почвах да шкуря направо от 120 номер шкурка тъй като боята беше изгоряла и лесно падаше.Финишното шкурене обаче винаги беше с 240.След като боята беше махната до метал /трабва да отбележа ,че под самата боя на доста места имаше пайжини от ръжда/минах детайлите с ръждопреобразовател на Вюрт.След изсъхването му , ги напръсках с "Филер" на спрей, това е нещо като грунд - течен кит,който служи за основа и запълва неравностите/марката е "Кар систем"сив на цвят на акрилна основа/.След изсъхването на филера шкуриш всички детайли отново с водна шкурка 800/ако си перфекционист може и с 1000/,процедурата е лесна мокриш и шкуриш.Трябва да стане навсякъде гладко.След като изсъхне вече тогава пръскаш с акрилна автобоя /може да си купиш готов спрей или да ти я напълнят в спрей от магазин за автобои, ако имаш компресор може да си вземеш и в кутия/Пръскаш минимум 2 ръце като чакаш да изсъхне между двете. Надявам се да съм бил полезен и изчерпателен. Послеслов: Ако си супер перфекционист, след втора,трета ръка боя минаваш детайлите отново с водна шкурка 1000 и ги пръскаш след това с безцветен автолак. |
Автор: | Dani70 [ Четвъртък, 11.04.2013 г. 10:10 ч. ] |
Заглавие: | Re: Трабант 601 |
Благодаря за подробното обяснение |
Автор: | hrisvasilis [ Четвъртък, 11.04.2013 г. 11:17 ч. ] |
Заглавие: | Re: Трабант 601 |
Браво колега. Добре си описал нещата и добре си ги подкрепил със снимки. Такива теми са рядкост вече в този форум! |
Автор: | air123 [ Четвъртък, 11.04.2013 г. 21:37 ч. ] |
Заглавие: | Re: Трабант 601 |
Радвам се , че съм бил полезен.Все пак нали една от целите на форума е точно това. Днес извадих всичко от салона, откачих таблото, корите от вратите,стелките от багажника и тн..Смятам да почистя всички ръждясали места и да ги боядисам после.За съжаление не успях да снимам , но ще наваксам другия път.В началото на месец май се очертават доста почивни дни през които смятам да поработя. Междувременно днес измайсторих от един пулверизатор помпа за консервиране на кухините, при пробните изпитания работеше доста добре.Когато я дооправя ще кача снимки може да е полезно на някой. |
Автор: | ivanski [ Неделя, 14.04.2013 г. 14:34 ч. ] |
Заглавие: | Re: Трабант 601 |
Браво колега ! Гледайте и се учете. Който използва продукти на Кар Систем наистина знае какво прави. Добре си решил да освежиш двигателния отсек и като цяло Трабито, което е позапазено. Една нова боя на коша и пастиране и полиране отвън му трябват и ще свети. Забележката ми е само в съвета за лака. Лак се пръска само след боя на принципа - база и лак. Върху алкидна боя не се пръска лак ! Пробвал съм и всичко се смива и разкапва от лака. Чакам да го видя това, което си измислил да пръскаш в кухините. Какво си решил да впръскваш като продукт ? |
Автор: | air123 [ Неделя, 14.04.2013 г. 22:07 ч. ] |
Заглавие: | Re: Трабант 601 |
Виждам , че темата с боята явно е интересна затова ще я развия малко в смисъл ще обясня малко по подробно за боята. Значи ще карам по ред за да е по ясно: Боите се делят на: 1.АЛКИДНА боя, това е АВТОЕМАЙЛЛАК- продава се във всички по големи вериги магазини /практикер,бриколаж и тн./има го и в железариите , той е на алкидна основа на тази основа са и повечето обикновени бои които се продават за метал, за дърво и тн.Цената му е около 8-10лв литъра.При боядисването се разрежда с бензин,кореселин,АМБ. В самия автоемайллак има гланц , тоест след изсъхване боята е с гланц тук ще вметна , че колегата е прав ,че на тази боя лак не се ПРЪСКА.Пръскат се 2- 3 ръце боя до покриване, като се чака час два между слоевете, самата боя съхне след това 2-3 дни/лятото когато е топло 1 ден/. Препоръчително е да се боядисва в някакво помещение защото боята съхне бавно и има вероятност от вятър,течение върху боята да попаднат боклуци.Камерата за боядисване служи за по бързо изсъхване на боята и за нейното изпичане/прави я по твърда отколкото когато съхне на слънце/. 2.АКРИЛНА автобоя тази боя се продава само в специализираните магазини за автобои , има готова с цвят/по евтина/, има и с цвят по поръчка.Има българска/готова оцветена 23-25лв литъра/, има и вносна/готова оцветена 55-65лв литъра.Има и с цвят по избор.В тази боя също има гланц,тоест след изсъхване боята има гланц, но за усилване на гланца може след боядисването и изсъхването на боята да се мине цялата с шкурка 1000 след което да се пръснат 2 ръце акрилен безцветен автолак/в по горния ми пост за реставрираните детайли имам в предвид точно акрилна боя и акрилен автолак/. Тази боя се нанася 2 ръце до покриване,като се чака между ръцете 30 минути.Съхне за около 12 часа като на 2-3 час е вече втвърдена.Тази боя се разрежда със специален разредител, като в боята се слага и втвърдител и двата компонента се продават във специализирания магазин.Когато купуваш боя ти дават към нея комплект втвърдител + разредител които естествено си плащаш допълнително.Тук ще кача и линк към снимките ми да видите нагледно какво представлява тази боя , понеже ще боядисвам траби и вчера купих българска боя/24лв/,разредител/6лв/ и втвърдител/14лв/. http://air123.snimka.bg/automobiles/tra ... 0.30168614 Когато боята е по поръчка може да се поръча и спрей от нея /пълнят го в магазина и е готова за употреба/ На едната снимка съм снимал и грунд - филъра който е на спрей и е за малки корекции ако ще се минава цялата кола се купува кутия. 3.За да съм максимално точен ще обясня и малко за така наречения металик, базовата боя - това вече е висш пилотаж металика се пръска база металик , база боя тук няма гланц , после се пръска лак който запечатва и дава гланц. Това е от мен надявам се да съм бил полезен , ако някой го интересува нещо да пита. Послеслов: относно консервирането на кухините, не знам с какво се консервират в момента проучвам, ако някой знае нещо качествено да каже. Помпата в момента ятествам като я направя ще кача снимки. |
Автор: | air123 [ Понеделник, 15.04.2013 г. 06:35 ч. ] |
Заглавие: | Re: Трабант 601 |
Боята е за цялостно пребоядисване.С паста няма да стане,прекалено много е увредена старата боя.Ако можеше и аз бих си спестил всичкия труд, но просто няма как. За кухините ще търся на Карсистем, за втори път чувам , че Новол не струва така че той отпада.Интересува ме обаче , дали този консерватор върши някаква работа когато в кухините е започнало вече някаква ръжда и дали ще може да я спре, защото при мен е започнала. Имам и един въпрос относно този "раздвижен райбер"който се използва за втулките, разбрах , че трябват два размера, тоест два райбера , но никъде не се продават , ако някой знае къде има, или кой може да помогне да пише. |
Страница 1 от 4 | Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |