Трабант и Вартбург форум http://2tpower.com/forum/ |
|
Конверирането на един Баркас 1000 (Camper project) http://2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=29&t=4478 |
Страница 1 от 2 |
Автор: | Kiril Terziev [ Вторник, 15.05.2012 г. 20:40 ч. ] |
Заглавие: | Конверирането на един Баркас 1000 (Camper project) |
И ето пристигна и новото попълнения пред гаража ми . Става въпрос за Баркас 1000 от 90-та година. Буса е товарен което го прави перфектен за конвертирането му в страхотен летен ретро кемпер .Участвал е в реклама на мляко преди години в центъра на София,някой може да го познае.Още седи с стикерите "Milk loboratory controler" и мисля да ги оставя буса е пребоядисван добре и не смятам да го пипам от към боя има ръждички ,съвсем повърхностни като цяло е адски здрав и не гнил .Естествено, че има тук там някоя малка дупчица но нищо сериозно напълно оригинален и напълно изряден за бус на 20 години. Първоначално има някакъв проблем със спирачките носи на една страна и няма ръчна иначе спира доста добре, защото са сменени цилиндърчетата и накладките, иска някой друг маншон .Иска тук там малко кърпене и много защити от ръжда,интериора му е много добър каран е доста пъти в Германия и по Австрия. Моторчето му звънти прекрасно някой друг филтр,свещ и подобни да го направя напълно идеален Модела е с плъзгаща врата и даже стъклото на вратата е матирано фабрично .Няма много побългарявания а тези ,които ги има ще махна . В крайна сметка като подготвя купето, окачването и мотора ,консумативи и подобни ще го обзаведем и ще го направим на кемпер . Снимки довечера. Имам доста питания на начален етап понеже за първи път карам и имам такова нещо . Ще започна от основното ,както казах носи на една страна като натисна спирачките очевидно не е цилиндърче или накладки защото са нови някой друга маркуч ,или какво очаквам някой ако има опит да сподели.Също така при смяната са затегнали адски много всичките колела и на наклон седи сам без помощ иначе си има стабилна инерция и това ще е известен проблем . Ръчната спирачка я нямам никаква а тя ми трябва за да мина прегледа предполагам или скъсано жило или разтегната или не е вързана при смяната на спирачките очаквам и намеса тук . Искам и да попитам задното гърне сходно ли е с това на Вартбург защото да намеря друго е изключено а това е адски гнило ако са приблизително сходни да пригодя такова на пръв поглед изглежда ,че може и да се получи. За сега това е другото е елементария за 2 седмици работа. [/quote] |
Автор: | hrisvasilis [ Вторник, 15.05.2012 г. 21:33 ч. ] |
Заглавие: | Re: Конверирането на един Баркас 1000 (Camper project) |
Браво Кирчо! Мислех, че си ни забравил вече |
Автор: | Kiril Terziev [ Вторник, 15.05.2012 г. 21:57 ч. ] |
Заглавие: | Re: Конверирането на един Баркас 1000 (Camper project) |
Завърнах се с много интересен автомобил от утре почвам механиките му за сега има един маркуч на охладителната система ,който е нацепен и цвърчи от него вода и задното гърне ще си закърпя утре .Други ден с едно приятелче ще погледнем проблемните спирачки и от там на татък е въпрос на позакърпване тук там някоя дупчица и яко защити, по мотора някой консуматив и обзавеждането ще му бъде интересно, за лятото с него на море партия с едно приятелче с неговият VW T2 . От много време се замислях за баркасче а това е доста добре за годините си и от към мотор и от към купе, ще го пуснем в движение до седмица ,две ако пък намеря и пари ще го закарам и на парада на 24-ти. |
Автор: | Kiril Terziev [ Петък, 25.05.2012 г. 22:49 ч. ] |
Заглавие: | Re: Конверирането на един Баркас 1000 (Camper project) |
Баркаса мина преглед без проблеми ,ето започнах кърпежите днеска отметнах работа доста и съм наснимал ,какво закърпих.Жалко, че не снимах готовия резултат стана тъмно и както ще се види качеството на снимките не е от най-добрите. Важното е ,че го закърпих здраво и хубаво утре ще снимам готовия резултат. |
Автор: | Kiril Terziev [ Сряда, 30.05.2012 г. 23:27 ч. ] |
Заглавие: | Re: Конверирането на един Баркас 1000 (Camper project) |
Ето и последните гнилечи, снимките са малко старички ,от оня ден но сега вече изцяло каросерията от зад е закърпена и готова, мината с фосфорна киселина разтвор и с 2-ръце оловен минимум. Чакат процедурите за грундиране на целия под и калници и шегрениране с Body 930.Беше страшна играчка ,защото се налагаше да заздравявам на доста места купето за шасито и се получаваха сложни схеми ,както и да е мина този кошмар ,закърпих го утре ако се сетя ще го нащснимам готовия резултат а сега малко от последните гнилечи: |
Автор: | Kiril Terziev [ Четвъртък, 31.05.2012 г. 22:38 ч. ] |
Заглавие: | Re: Конверирането на един Баркас 1000 (Camper project) |
Ето и най-накрая готовата каросерия на буса ,мината с фосфорна киселина и оловен минимум .Чака се още грунд и шегрен да се положи. Днес си поиграх и от долу да защитавам. Ляв преден под-калник готов. И десен под-калник и част от колонката готови. Задният десен под-калник и усилената вече греда на носача на торсиона готови. Задният ляв под-калник и отново усилената греда на левият носач на торсиона готови. Закърпеното и усиленото бомбе задно ляво готово. Усилена от две парчета за бомбето гредичка за тампоните на носача. Задната част на левият под-калник и пода . Ето и как изглежда пода нашарен с минимум по фуги и малки ръждички. И ето какво ме чака утре ..... |
Автор: | j_totkow [ Петък, 01.06.2012 г. 17:34 ч. ] |
Заглавие: | Re: Конверирането на един Баркас 1000 (Camper project) |
давай смело нашия |
Автор: | Kiril Terziev [ Събота, 02.06.2012 г. 00:29 ч. ] |
Заглавие: | Re: Конверирането на един Баркас 1000 (Camper project) |
Как ,работата кипи и напредъка расте до началото на другата седмица трябва да са готови кърпежите и се отлагам на защити мазаници и подобни... Ето и как се получи вече от днес готовия преден десен калник, закърпих го минах го с обилни количества фосфорна киселина и най-накрая 2 слоя Оловен минимум утре чака грунда и други ден шегрен. Утре ще се хвана с много по зле левият калник,на който ще се наложи доста сериозна реанимация... |
Автор: | Kiril Terziev [ Събота, 02.06.2012 г. 23:11 ч. ] |
Заглавие: | Re: Конверирането на един Баркас 1000 (Camper project) |
Ето и работа от днес . Всичките кръпки до сега ги минах с грунд на спрей на Body и закърпих и лявото бомбе на Баркаса, което си беше доста сериозна трагедия,както и да е и тази мъка мина... Утре съм почивка в Понеделник ще снимам готовото бомбе ,като го мина с фосфорната киселина.За сега това. 3 мънички дупчици запълних с влакнест кит и нормален кит ето как се получи. А ето и от днес ,с какво се борих. |
Автор: | Kiril Terziev [ Вторник, 05.06.2012 г. 23:10 ч. ] |
Заглавие: | Re: Конверирането на един Баркас 1000 (Camper project) |
Най-накрая кърпежите свършиха ,белязах финала с последното пръскане на шегрена по под калниците и пода вътре има малко за допипване но горе долу това е за парите и времето което имах за тази дейност. Минах целия под на буса от вътре с грунд стана доста добре. Още няколко дупчици и кривинки китнах и минах с грунд на спрей . Ето и как изглежда с шегрена. Кабината ще мина пода с бяла боя да не личи шегрена и сме готови . Забравих да кажа малко грунд и шкурка и сив спрей и промених изглед на буса като върнах близка до оригиналната боя на джантите стана много добре и го отвори доста хубаво. |
Автор: | Kiril Terziev [ Събота, 09.06.2012 г. 19:53 ч. ] |
Заглавие: | Re: Конверирането на един Баркас 1000 (Camper project) |
Днеска съм щастлив буса си има нови стопчета и нови светлини за заден ход и фарче за мъгла ,остава да му издиря и едни кръгли халогени от тия българските и от вън е готов. |
Автор: | Kiril Terziev [ Вторник, 31.07.2012 г. 16:22 ч. ] |
Заглавие: | Re: Конверирането на един Баркас 1000 (Camper project) |
Малко да раздвижим темата, вече казах бусчето е готово и завършено в общия смисъл на думата има още, какво да се желае но главното е там де. Какво съм направил от последния път. След грундирането и шегренирането на готовото купе на буса идеята за интериора беше готова но имаше малко механически проблеми да се премахват .Хубава центровка на карбуратора ,нови свещи, кабели и центровка на запалването, смяна на двата скъсани маншона на полуоските с нови и съвсем на скоро изхвърлянето на всички стари бензинови и водни маркучи на мотора и заменяването им с нови . По купето :Всичките ръжди по купето се премахнати защитени и боядисани ,както и предната и задните брони наново пребоядисани. Изкърпено задно гърне и всички декоративни елементи ,които имаха нужда от освежаване бяха боядисани наново в съответния цвят.Намерих си и си сложих нови стопчета от зад нови светлинки на задния ход и светлинка за мъгла, нови халогени от пред и смених изгнилите огледала с нови ,сложих един прясно боядисан ретро багажник на тавана и сега ще му правя стълбичка. От вътре вече си беше интересната част . След фибранова изолация на стените и поръчкови от Мр.Бриколаж фазерни панели с шарка по размер,лайстни за фугите с същата шарка ,основите на стените бяха готови. Леглото когато е напълно разпънато е голямо персон и половина рамката я направих с винкелчета и се състои от две по големи половини които с 4 болта се хващат един за друг и за стените на буса. Масичката е директно вързана с панти за стената, даже пантите ги парнах за по сигурно за буса и от горе легна фазера.Масичката е пдч плоскост, кантирана същият цвят и шарка като стените и лайстните има си краче което се сваля и райберче с което като се затвори седи затворена и не хлопа.Столчето ми остана от линейката и дойде доста добре за този проект трябваше да му сложа и краче .защото стената за която е хваната е много тънка и се гънеше. Шкафчето е доста старичко и го спасих от мангалите още не съм го освежил но е поне на 40-тина години дърто .Тавана е тръстикови сламки вързани,които намерих изхвърлени до кофата и реших, че ще му легнат перфектно за таван и така и стана. Има 2 вида ел.инсталации на 12 и на 220v .12v инсталация е вързана една халогенна лампа в купето над масичката която се пуска с ключ до вратата и 3 контакта на 12v ,скромно но достатъчно .220v инсталация се състои от 2 лампи с пури по 8w отново 3 контакта на 220v, инсталацията се захранва с външен източник на енергия. Прозорчето за кабината го направих да се отваря за допълнителна вентилация също. Очаква се понеже под леглото има много място да се сложи минибарче , ще има също газово котлонче . Поради нискобюджетните корени на проекта се наложи да подобря изолацията на буса като сменя повредени или скъсани части на гумените уплътнения на вратите с нови ладови, за жалост нямах достатъчно пари да сменя всичко с ново но и така върши работа като за временно. На есен го чака нова боя която за сега ще държа в тайна. Като за ниско бюджетен проект се получи много свежо и оригинално и от където и да мина съм атракция.Буса се движи всеки ден и поради простата причина, че всичко вътре е на болтове и гайки за 5 минути се изнася и се превръща в товарен бус, с който вече много внимавам какво, как и защо се носи но като се наложи си е полезно да си имаш бус. За малко да забравя да добавя буса от вчера е грижовно цялостно гресиран ,както по книга. Старите огледала и старите маркучи подменени с нови. Ето и как изглежда сега. img]http://pichost.name/images/TY9Id.jpg[/img] Ето и от вътре. Поляхме готовия кемпер! |
Автор: | j_totkow [ Сряда, 01.08.2012 г. 00:02 ч. ] |
Заглавие: | Re: Конверирането на един Баркас 1000 (Camper project) |
Еййй изтрепа рибата, каква яка ши#алня си направил тук при мен има един баркас ама човека си го бил докарвал преди години от Германия и едва ли ще ми го даде, но ще пробвам и ако го даде .... правя си и аз, това ми е мечтата, един вид "next level", подобие на кампер - легло, маса за пиене (да не ме помислите за пияница, аз вече пия много рядко и малко), едно тв и започвам да обикалям България с картата за 100-те забележителности. Да си го ползваш със много здраве и все с пи#ета да се пълни тоя бус |
Автор: | hrisvasilis [ Сряда, 01.08.2012 г. 09:16 ч. ] |
Заглавие: | Re: Конверирането на един Баркас 1000 (Camper project) |
Браво, добре се е получило! Тавана особенно е много оригинален. Кирчо, да не са те изгонили от къщи ? |
Автор: | Kiril Terziev [ Събота, 04.08.2012 г. 23:39 ч. ] |
Заглавие: | Re: Конверирането на един Баркас 1000 (Camper project) |
С 3 нови свещи на NGK нагласени и сложени разликата се видя веднага. |
Страница 1 от 2 | Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |