Трабант и Вартбург форум
http://2tpower.com/forum/

Моето "съкровище".
http://2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=29&t=405
Страница 1 от 4

Автор:  racrac [ Събота, 12.04.2008 г. 10:47 ч. ]
Заглавие:  Моето "съкровище".

http://www.snimka.bg/album.php?album_id=236078&photo=4

Ето го и моят Трабант. Малкия ми син -3г го кръсти "Миминти" (така нарича всичко двутактово, останалите са "кола"). Виждате, че вида му е повече от "омърлушен". Това е така, защото го подготвих за автоморгата преди 3 седмици. В последствие ме хвана яд, че ще му накълцат двигателя за скрап (74000км, пъргавелко, колянов вал много добър - аз не разбирам, един приятел го определи по метода "врът-врът турбината") и му се размина...
Произведен е 1982. Купен 2005, след като не беше се движил 5 години. Единствено подобрение - поставена 12В електроинсталация. Дадох 100 лв, а човека ми подари и две кутии боя от ГДР. Оказа се, че лявата половина е изгнила и един приятел го изкърпи. Миналата година щеше да се скърши на две, тъй като лявата стойка на която е закрепено "магарето" се държеше на 50%. Пак го "закърпихме". След това се скапа кормилната рейка, (но това май е заради проблем в дясното окачване - не знам) което ме извади от равновесие и го окомплектовах за "оня свят".
Вече смених кормилната рейка.
Сега ме чака: смяна на маншон и евентуално ремонт на дясно каре, смяна на дясно направляващо рамо, смяна горни втулки на десен шенкел, коване феродо на задните спирачки, смяна гарнитури на главата и цилиндъра - 2ри цилиндър, ремонт по изпускателния колектор и не знам още какво, защото където погледна виждам необходимост от ремонт. След това, ако се убедя, че е в изправност, ще се замисля какви глезотий да си инсталирам вътре. Хубавото на Трабльо е, че всичко е на една ръка растояние -ако бях по-слаб щях да си изтривам и задното стъкло от седалката на водача.
Сега търся с приспособлението за сваляне на главините за да продължа работа. Ако някой може да помогне, ще бъда много благодарен!

Автор:  MSTT [ Събота, 12.04.2008 г. 20:06 ч. ]
Заглавие: 

Радвам се че си се решил на такава ГОЛЯМА стъпка...

Пожелавам ти успех в начинанието :wink:

ПС:пускай инфо и снимки (ако можеш) в процеса на работа.
ПС2: Ще помагаме с каквото можем :wink:

Автор:  racrac [ Неделя, 13.04.2008 г. 00:53 ч. ]
Заглавие: 

Благодаря за поддръжката! Явно ще имам нужда от нея. Днес опитах да сваля главината по метода "дръпни ме с колелото", а също с обикновена скоба за изваждане на лагери - безрезултатно :( . Затова ще помоля, който има това приспособление:
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=236078&photo=8
да ми се обади, за да обсъдим, как мога да го взема назаем.
Ако има друг начин за сваляне на главини, с радост ще пробвам.

Автор:  ivanski [ Понеделник, 14.04.2008 г. 10:03 ч. ]
Заглавие: 

Изобщо не е омарлушен.
Да знаеше, моя как изглеждаше .

Голямо БРАВО , че си запазил количката .

Наистина свалянето на главината е доста трудно.
Кажи по-точно коя сваляш.При задните колела или при предните.
Не че има някакво голямо значение , ама аз моите задни ги свалях по- лесно .Там спирачния цилиндър е един и след дърпането когато най-сетне я изкарах изпопадаха всички пружинки,пластинки,накаладки .

Ще е добре, ако освободиш налягането от цилиндърчето да не би спирачките леко да държат дори без да е натиснат педала на спирачката .


Написал си , че трабанта е доста кърпен .Голяма е вероятността да има още изгнило .
Най-добре е да го разглобиш до всяко болтче и винтче .
Да закърпиш навсякъде , отгоре защита и после сглобяваш .

Автор:  racrac [ Вторник, 15.04.2008 г. 09:57 ч. ]
Заглавие: 

Ех, siso, колко си прав...
В неделя легнах под "кашона" да огледам какво поле за изява имам и веднага видях три места готови за полагане на нова ламарина (едното докато вдигах с крика...).
Но първо: НАМЕРИХ ПРИСПОСОБЛЕНИЯ. В нашето градче, при един пенсионер-ентусиаст-техничар намерих приспособления за вадене на главина, а също и за вадене на ябълковиден болт (отпред, дясно - май ще трябва всичко да се подменя).
Та на въпроса – ще вадя двете задни главини за да кова нови ферода и отпред вдясно, защото там всичко е на попара. Надявам се приспособлението да издържи.
Много бих искал да изкърпя всичко както трябва, но Трабльо трябва да служи за семеен автомобил, докато се сдобия с нещо друго за тази цел (не се знае кога ще стане), затова най вероятно ще го закърпя за да го приготвя за движение.
Вчера ходих в местния магазин, там ми предложиха ябълковиден болт за 12,50 лв и 4 челюсти за спирачки за 24 лв. Някой дали е наясно, дали за тези цени частите са свестни, защото съвсем не съм в час?
Mario s TT-to: Ще опитам да документирам с фотоси ремонта, надявам се това няма да "наспами" форума :) .
Като спрат дъждовете почвам.

Няма да го наспами, публикувай спокойно ;)

Автор:  theultimate [ Вторник, 15.04.2008 г. 12:34 ч. ]
Заглавие: 

В магазина съм почти сигурен, че феродото на челюстите е унгарско. То прегрява много по-лесно от немското. Тоест...най-вероятно не са много хубави. Ако нямаш друга възможност - взимай, но ако можеш на твоите челюсти да сложиш марково феродо - по-добре ще стане.

Автор:  Nasakoto [ Вторник, 15.04.2008 г. 12:42 ч. ]
Заглавие: 

В магазините за камиони продават феродо на ленти. Можеш да потърсиш там - със сигурност ще е по-добро от унгарското.

Автор:  ivanski [ Вторник, 15.04.2008 г. 19:06 ч. ]
Заглавие: 

Ако ще сменяш ябълковидния болт, смени ги и двата, щом имаш скоба.
Хубаво е когато се работи по окачване,каквото направиш от едната страна, това да направиш и с другата .

С лентата с феродо, ще излезе и по-евтино.Само гледай размерите и най-вече дебелината .Да не се чудиш защо ти загряват спирачките .

Автор:  racrac [ Сряда, 16.04.2008 г. 20:45 ч. ]
Заглавие: 

Почна се. Вчера си купих комплект гарнитури и четири челюсти за спирачки със залепено феродо. Реших, че е хубаво да имам един резервен комплект, който да търкалям докато подготвям „оригиналните”. Странното е, че продавачката ме уведоми, че немско феродо на ленти не е внасяно в България от две години и НЯМА (можи би нашето гредче е в друга България?). Ето как изглежда (другите три са същите :) )
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=237814&photo=2
Ако някой има мнение, моля да го сподели!
Siso, съвета ти е съвсем разумен и сигурно ще го последвам. Но когато сравних старите, с новия ябълковиден болт, ме загриза съмнение, че съм купил нещо друго. Защо са толкова различни, някой знае ли? И какъв е този номер на капачката?
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=237814&photo=4
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=237814&photo=3

Автор:  montoya [ Сряда, 16.04.2008 г. 21:35 ч. ]
Заглавие: 

Това са ябълковидни болтове за Вартбург, за Траби са по-масивни и нямат гумен маншон.

Автор:  racrac [ Сряда, 16.04.2008 г. 22:15 ч. ]
Заглавие: 

Благодаря!
Продавачката ми обясняваше, че тези са за Траба а някакви други за Вартбург. Утре ще отида да погледна "вартбурговите", може да е това, което ми трябва :)

Автор:  орлича [ Сряда, 16.04.2008 г. 22:42 ч. ]
Заглавие: 

montoya написа:
за Траби са по-масивни и нямат гумен маншон.

не само че имат гумен маншон, но и има емблемата на Заксенринг на него щампована

Автор:  ivanski [ Четвъртък, 17.04.2008 г. 09:11 ч. ]
Заглавие: 

орлича написа:
montoya написа:
за Траби са по-масивни и нямат гумен маншон.

не само че имат гумен маншон, но и има емблемата на Заксенринг на него щампована


Точно така, аз като сменях моите я имаше емблемата .И ябълковидните болтове бяха със маншони и съм 100 % сигурен , че са оригинални и са за трабант.

В багажника имах други също оригинални, но те нямаха маншон фабрично.
Явно по-старите модели трабанти са имали ябълковидни болтове без маншон,но по-новите вече ябълковидния болт е друг и е с маншон.

racrac - след,като смениш ябълковидните болтове се сменя с нов и шплента,кото се слага след като се завие коронната гайка .
Няма да е зле да провериш и вътрешните ябълковидни болтове,тези при кормилната кутия.
Успех.

Автор:  филип3 [ Четвъртък, 17.04.2008 г. 14:15 ч. ]
Заглавие: 

racrac,
Обади се на Гришата да ти прати оригинални немски накладки,че като те гледам ще имаш много ядове с тези.Радиусът им е по-голям и опират в барабана+трудно се слагат+загрява барабана по време на път+караш с натисната спирачка-виж:
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=195728&photo=4
Тел на майстор Гришата или майстор Добрин:
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=156744&photo=3
Питай го и за ябълковидния болт-всичко което ти е нужно.

Автор:  racrac [ Петък, 18.04.2008 г. 00:32 ч. ]
Заглавие: 

Колко е хубаво да имаш инструмент! Свалих главината за 13 секунди. Задната, дясна. Видях, че на едната челюст липсва 1/3 от феродото,
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=237814&photo=10
но другото изглежда в ред – най-износения участък е 3,3 мм дебел, да го сменям ли?
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=237814&photo=9
филип3-наложих заедно старите и новото ферода и радиусите ми се веждат еднакви.
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=237814&photo=12
Утре ще се обадя на майстора. Исках да събера повече въпроси, та да не досаждам на човека няколко пъти. Странно ми се видя, че моята ос е със щифт, а не както е по "зелената библия" със шпонка. Може би е разновидност някаква?! Друг въпрос – лоста на ръчната спирачка от старата челюст ли да го смъкна и мога ли да използвам стария нит?
Ябълковидния болт го върнах в магазина, като обясних на продавачката, че такова животно не е виждано от "вещите" трабантаджии.

Страница 1 от 4 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/