Трабант и Вартбург форум http://2tpower.com/forum/ |
|
Моето "съкровище". http://2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=29&t=405 |
Страница 1 от 4 |
Автор: | racrac [ Събота, 12.04.2008 г. 10:47 ч. ] |
Заглавие: | Моето "съкровище". |
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=236078&photo=4 Ето го и моят Трабант. Малкия ми син -3г го кръсти "Миминти" (така нарича всичко двутактово, останалите са "кола"). Виждате, че вида му е повече от "омърлушен". Това е така, защото го подготвих за автоморгата преди 3 седмици. В последствие ме хвана яд, че ще му накълцат двигателя за скрап (74000км, пъргавелко, колянов вал много добър - аз не разбирам, един приятел го определи по метода "врът-врът турбината") и му се размина... Произведен е 1982. Купен 2005, след като не беше се движил 5 години. Единствено подобрение - поставена 12В електроинсталация. Дадох 100 лв, а човека ми подари и две кутии боя от ГДР. Оказа се, че лявата половина е изгнила и един приятел го изкърпи. Миналата година щеше да се скърши на две, тъй като лявата стойка на която е закрепено "магарето" се държеше на 50%. Пак го "закърпихме". След това се скапа кормилната рейка, (но това май е заради проблем в дясното окачване - не знам) което ме извади от равновесие и го окомплектовах за "оня свят". Вече смених кормилната рейка. Сега ме чака: смяна на маншон и евентуално ремонт на дясно каре, смяна на дясно направляващо рамо, смяна горни втулки на десен шенкел, коване феродо на задните спирачки, смяна гарнитури на главата и цилиндъра - 2ри цилиндър, ремонт по изпускателния колектор и не знам още какво, защото където погледна виждам необходимост от ремонт. След това, ако се убедя, че е в изправност, ще се замисля какви глезотий да си инсталирам вътре. Хубавото на Трабльо е, че всичко е на една ръка растояние -ако бях по-слаб щях да си изтривам и задното стъкло от седалката на водача. Сега търся с приспособлението за сваляне на главините за да продължа работа. Ако някой може да помогне, ще бъда много благодарен! |
Автор: | MSTT [ Събота, 12.04.2008 г. 20:06 ч. ] |
Заглавие: | |
Радвам се че си се решил на такава ГОЛЯМА стъпка... Пожелавам ти успех в начинанието ПС:пускай инфо и снимки (ако можеш) в процеса на работа. ПС2: Ще помагаме с каквото можем |
Автор: | racrac [ Неделя, 13.04.2008 г. 00:53 ч. ] |
Заглавие: | |
Благодаря за поддръжката! Явно ще имам нужда от нея. Днес опитах да сваля главината по метода "дръпни ме с колелото", а също с обикновена скоба за изваждане на лагери - безрезултатно . Затова ще помоля, който има това приспособление: http://www.snimka.bg/album.php?album_id=236078&photo=8 да ми се обади, за да обсъдим, как мога да го взема назаем. Ако има друг начин за сваляне на главини, с радост ще пробвам. |
Автор: | ivanski [ Понеделник, 14.04.2008 г. 10:03 ч. ] |
Заглавие: | |
Изобщо не е омарлушен. Да знаеше, моя как изглеждаше . Голямо БРАВО , че си запазил количката . Наистина свалянето на главината е доста трудно. Кажи по-точно коя сваляш.При задните колела или при предните. Не че има някакво голямо значение , ама аз моите задни ги свалях по- лесно .Там спирачния цилиндър е един и след дърпането когато най-сетне я изкарах изпопадаха всички пружинки,пластинки,накаладки . Ще е добре, ако освободиш налягането от цилиндърчето да не би спирачките леко да държат дори без да е натиснат педала на спирачката . Написал си , че трабанта е доста кърпен .Голяма е вероятността да има още изгнило . Най-добре е да го разглобиш до всяко болтче и винтче . Да закърпиш навсякъде , отгоре защита и после сглобяваш . |
Автор: | racrac [ Вторник, 15.04.2008 г. 09:57 ч. ] |
Заглавие: | |
Ех, siso, колко си прав... В неделя легнах под "кашона" да огледам какво поле за изява имам и веднага видях три места готови за полагане на нова ламарина (едното докато вдигах с крика...). Но първо: НАМЕРИХ ПРИСПОСОБЛЕНИЯ. В нашето градче, при един пенсионер-ентусиаст-техничар намерих приспособления за вадене на главина, а също и за вадене на ябълковиден болт (отпред, дясно - май ще трябва всичко да се подменя). Та на въпроса – ще вадя двете задни главини за да кова нови ферода и отпред вдясно, защото там всичко е на попара. Надявам се приспособлението да издържи. Много бих искал да изкърпя всичко както трябва, но Трабльо трябва да служи за семеен автомобил, докато се сдобия с нещо друго за тази цел (не се знае кога ще стане), затова най вероятно ще го закърпя за да го приготвя за движение. Вчера ходих в местния магазин, там ми предложиха ябълковиден болт за 12,50 лв и 4 челюсти за спирачки за 24 лв. Някой дали е наясно, дали за тези цени частите са свестни, защото съвсем не съм в час? Mario s TT-to: Ще опитам да документирам с фотоси ремонта, надявам се това няма да "наспами" форума . Като спрат дъждовете почвам. Няма да го наспами, публикувай спокойно |
Автор: | theultimate [ Вторник, 15.04.2008 г. 12:34 ч. ] |
Заглавие: | |
В магазина съм почти сигурен, че феродото на челюстите е унгарско. То прегрява много по-лесно от немското. Тоест...най-вероятно не са много хубави. Ако нямаш друга възможност - взимай, но ако можеш на твоите челюсти да сложиш марково феродо - по-добре ще стане. |
Автор: | Nasakoto [ Вторник, 15.04.2008 г. 12:42 ч. ] |
Заглавие: | |
В магазините за камиони продават феродо на ленти. Можеш да потърсиш там - със сигурност ще е по-добро от унгарското. |
Автор: | ivanski [ Вторник, 15.04.2008 г. 19:06 ч. ] |
Заглавие: | |
Ако ще сменяш ябълковидния болт, смени ги и двата, щом имаш скоба. Хубаво е когато се работи по окачване,каквото направиш от едната страна, това да направиш и с другата . С лентата с феродо, ще излезе и по-евтино.Само гледай размерите и най-вече дебелината .Да не се чудиш защо ти загряват спирачките . |
Автор: | racrac [ Сряда, 16.04.2008 г. 20:45 ч. ] |
Заглавие: | |
Почна се. Вчера си купих комплект гарнитури и четири челюсти за спирачки със залепено феродо. Реших, че е хубаво да имам един резервен комплект, който да търкалям докато подготвям „оригиналните”. Странното е, че продавачката ме уведоми, че немско феродо на ленти не е внасяно в България от две години и НЯМА (можи би нашето гредче е в друга България?). Ето как изглежда (другите три са същите ) http://www.snimka.bg/album.php?album_id=237814&photo=2 Ако някой има мнение, моля да го сподели! Siso, съвета ти е съвсем разумен и сигурно ще го последвам. Но когато сравних старите, с новия ябълковиден болт, ме загриза съмнение, че съм купил нещо друго. Защо са толкова различни, някой знае ли? И какъв е този номер на капачката? http://www.snimka.bg/album.php?album_id=237814&photo=4 http://www.snimka.bg/album.php?album_id=237814&photo=3 |
Автор: | montoya [ Сряда, 16.04.2008 г. 21:35 ч. ] |
Заглавие: | |
Това са ябълковидни болтове за Вартбург, за Траби са по-масивни и нямат гумен маншон. |
Автор: | racrac [ Сряда, 16.04.2008 г. 22:15 ч. ] |
Заглавие: | |
Благодаря! Продавачката ми обясняваше, че тези са за Траба а някакви други за Вартбург. Утре ще отида да погледна "вартбурговите", може да е това, което ми трябва |
Автор: | орлича [ Сряда, 16.04.2008 г. 22:42 ч. ] | |||||||||
Заглавие: | ||||||||||
не само че имат гумен маншон, но и има емблемата на Заксенринг на него щампована |
Автор: | ivanski [ Четвъртък, 17.04.2008 г. 09:11 ч. ] | ||||||||||||||||||
Заглавие: | |||||||||||||||||||
Точно така, аз като сменях моите я имаше емблемата .И ябълковидните болтове бяха със маншони и съм 100 % сигурен , че са оригинални и са за трабант. В багажника имах други също оригинални, но те нямаха маншон фабрично. Явно по-старите модели трабанти са имали ябълковидни болтове без маншон,но по-новите вече ябълковидния болт е друг и е с маншон. racrac - след,като смениш ябълковидните болтове се сменя с нов и шплента,кото се слага след като се завие коронната гайка . Няма да е зле да провериш и вътрешните ябълковидни болтове,тези при кормилната кутия. Успех. |
Автор: | филип3 [ Четвъртък, 17.04.2008 г. 14:15 ч. ] |
Заглавие: | |
racrac, Обади се на Гришата да ти прати оригинални немски накладки,че като те гледам ще имаш много ядове с тези.Радиусът им е по-голям и опират в барабана+трудно се слагат+загрява барабана по време на път+караш с натисната спирачка-виж: http://www.snimka.bg/album.php?album_id=195728&photo=4 Тел на майстор Гришата или майстор Добрин: http://www.snimka.bg/album.php?album_id=156744&photo=3 Питай го и за ябълковидния болт-всичко което ти е нужно. |
Автор: | racrac [ Петък, 18.04.2008 г. 00:32 ч. ] |
Заглавие: | |
Колко е хубаво да имаш инструмент! Свалих главината за 13 секунди. Задната, дясна. Видях, че на едната челюст липсва 1/3 от феродото, http://www.snimka.bg/album.php?album_id=237814&photo=10 но другото изглежда в ред – най-износения участък е 3,3 мм дебел, да го сменям ли? http://www.snimka.bg/album.php?album_id=237814&photo=9 филип3-наложих заедно старите и новото ферода и радиусите ми се веждат еднакви. http://www.snimka.bg/album.php?album_id=237814&photo=12 Утре ще се обадя на майстора. Исках да събера повече въпроси, та да не досаждам на човека няколко пъти. Странно ми се видя, че моята ос е със щифт, а не както е по "зелената библия" със шпонка. Може би е разновидност някаква?! Друг въпрос – лоста на ръчната спирачка от старата челюст ли да го смъкна и мога ли да използвам стария нит? Ябълковидния болт го върнах в магазина, като обясних на продавачката, че такова животно не е виждано от "вещите" трабантаджии. |
Страница 1 от 4 | Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |