Трабант и Вартбург форум http://2tpower.com/forum/ |
|
Wartburg 353 - обслужване http://2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=29&t=3952 |
Страница 1 от 1 |
Автор: | alcoholmeter [ Неделя, 14.08.2011 г. 20:33 ч. ] |
Заглавие: | Wartburg 353 - обслужване |
Здравейте двутактови маслари. Реших и аз да обслужа леко моито 353 докато прахосвам отпуската си. Без да харча много редове ще опиша какво съм сменил и възтановил така че да се доближа до възможно най-добра работа на рикшата ми. Демонтаж на двигателя: Целият двигател - картер, колянов вал, бутала, бутални болтове, лагери към тях, сегменти, свещи. Почистване поотделно на свалените елементи от нагар масло и т.н. Сменени са буталата със такива които са на малко километри (приблизително 20 000) заедно със буталните болтове и лагерите към тях. Сегментите са сменение със нови. След смяната достигнатата компресия е 7.6 ~ 7.8 на 3те цилиндъра. Блок, глава, картер, горивни камери - старателно почистени от нагар, налепи стружки и всичко останало което може да се намери вътре в двигателя. Полиран входящ колектор. Карбуратор - цялостно разглобяване, почистване, нови жигльори, нова ускорителна помпа, нови гарнитури. Стартер - разглобяване, почистване, нови четки. Алтернатор - разглобяване, нови четки, нов реле - регулатор (90A - VW passat diesel) - пасва идеално на вартбурга без преправяне Охлаждане - промиване на цялата система няколко пъти с необходимите добавки. Съединител - наковано ново унгарско феродо Аксиален лагер - нов. Маркучи на охладителната система - нови (semperit) Термостат - нов (немски) Бензинова помпа - нова (немска) Перка за охлаждане - нова. Около това обслужване са сменени: нови накладки, спирачна течност DOT 5.1 Valvoline и масло на скоростната кутия. Декоративни глезотии: Боядисване на двигателният блок, изпускалният колетор, тенджерата на карбуратора и картер със високотемпературна боя - цвят черно. Почистване на държачите на двигателя, почистване на тавичката на карбуратора. С няколко малки пропуска всички болтове са сменени със нови.Гарнитурите на карбуратора, входящ, изходящ колектор, термостат, водна помпа са сменени със нови. Изпран спортен филтър. Почистени от нагар и масло 4 електродни bosch Super свещи. Крайният резултат: доволен стопанин, приличен вид на двигателното и самият двигател по добро вървене и много желаещи със фотоапарати да снимат. Снимки и Видео: viewtopic.php?f=31&t=3953 |
Автор: | ivanski [ Неделя, 14.08.2011 г. 21:54 ч. ] |
Заглавие: | Re: Wartburg 353 - обслужване |
Много добре. Виждал съм колата преди на живо и е още по-впечатляваща. Мислиш ли да правиш нещо с окачването ? |
Автор: | alcoholmeter [ Неделя, 14.08.2011 г. 23:59 ч. ] |
Заглавие: | Re: Wartburg 353 - обслужване |
Не не мисля да правя... някой ден като намеря още 4 пружини от друго 353 ще ги срежа с по 1 навивка и ще видя резултата. Само толкова. |
Автор: | j_totkow [ Понеделник, 15.08.2011 г. 08:56 ч. ] |
Заглавие: | Re: Wartburg 353 - обслужване |
Супер се е получило, боята е много хубава, болтовете дано да ти са иноксови Имам едно въпросче - относно регулатора дето си сменил, като се смени с такъв дето си написал увеличават ли се амперите получавани от него? Или се бъркам? |
Автор: | alcoholmeter [ Понеделник, 15.08.2011 г. 10:04 ч. ] |
Заглавие: | Re: Wartburg 353 - обслужване |
Целият алтернатор е сменен за да стане това нещо. Реле - регулатора само ограничава до батерията да достигат 14 волта за да не кипи. Смених го тъй като цената е много ниска. |
Автор: | j_totkow [ Понеделник, 15.08.2011 г. 13:27 ч. ] |
Заглавие: | Re: Wartburg 353 - обслужване |
Ако може да споделиш от коя година пасат точно е алтернатора и преправял ли си с нещо друго освен по-дълга планка,а и шайбата ми се вижда че е от вартбурговото (впрочем нали са едни и същи алтернаторите за трабант и вартбург) http://alcoholmeter.snimka.bg/automobiles/wartburg-353-overhaulin.613755.24618327.big |
Автор: | alcoholmeter [ Понеделник, 15.08.2011 г. 22:57 ч. ] |
Заглавие: | Re: Wartburg 353 - обслужване |
Пасат B3 ако не бъркам и правилно са ми го продали за такъв... което значи 92-93г. Шайбата само е сменена.. от вартбург е. Другата дреболие е че под шайбата има 1 стоманена втулка която е махната за да може шайбата да е по близо до корпуса. Дали са еднакви на ханса и трабито немога да кажа. |
Автор: | alcoholmeter [ Понеделник, 15.08.2011 г. 22:58 ч. ] |
Заглавие: | Re: Wartburg 353 - обслужване |
http://www.google.bg/imgres?q=%D0%B0%D0 ... =108&ty=75 |
Автор: | j_totkow [ Понеделник, 15.08.2011 г. 23:20 ч. ] |
Заглавие: | Re: Wartburg 353 - обслужване |
Благодаря за инфото колега. |
Автор: | alcoholmeter [ Вторник, 16.08.2011 г. 22:21 ч. ] |
Заглавие: | Re: Wartburg 353 - обслужване |
Здрасти Докторче... Да ти кажа щом от 81-82 година на варбург до 92-93 може би и по нова година пасва от западен автомобил на кола приличаща на бидон със зеле значи и за трабито има нещо... според мене... |
Автор: | ChakaZulu [ Вторник, 16.08.2011 г. 23:48 ч. ] |
Заглавие: | Re: Wartburg 353 - обслужване |
Колата на Атос е перфектният рат, няма нужда да я окепазява, сменяйки ламарините. Това съвсем сериозно го казвам. |
Автор: | alcoholmeter [ Сряда, 17.08.2011 г. 23:53 ч. ] |
Заглавие: | Re: Wartburg 353 - обслужване |
Скъпи другари... Докторче... това което съм написал е на 100% така и няма да се отрека от него. Снимка трудно бих направил тъй като вече несъм на старото работно място където бяхме заедно с Виктор и където всъщност е паркирана колата му... Това което сте виждали до последно това е и в момента, променило се е само 1 нещо... водната помпа! блокирала е. Колата си е старата ръжда и според мене ще остане така още 1-2 години. Причината е само и единствено във Виктор. Моето мнение за това как трябва и искам да стане колата и това на Виктор иска се разминават с над 50% че може би и повече. Аз искам "сток" варбург с леки ама много леки промени. Това което тои иска е изпипано на 150%, като пример за да ме разберете ще посоча (без дръжки на вратите, отваряне с дистанционно, 16ки джанти с фланци, дискове и апаратi от западен автомобил) и още и още и още за мене и може би за вас безумия които тои иска да направи. Тези неща които тои иска да направи са постижими за автомобил със 10 години по нов. Всички майстори които пита и разпитва отказват да се заемат с този автомобил по безброй причини. От там идва забавянето на целият т.н. проект. За момента ауспух които Виктор иска да инсталира на Ханса са само и единствено в тетрадката в която описва какво иска и неиска да има по колата му. За съжаление парите които трябва да се вложат в този автомобил отиват по други разходи според него по важни към момента. Това дали той ще направи колата и кога ще я направи е негов личен избор. Аз знам че това рано или късно ще стане някога. Това което съм казал в някои от посовете си че Виктор е приготвил частите е наистина така. Има всички тенекии, нов блок, рециклиран изцяло колянов вал с нови SKF лагери, полирани колектори шаси джанти гуми и т.н. Остава само някой по близък като мене да му налива да започне да превръща хубавото хоби и волизo от чертеж към нещо истинско и реализирано. Мога още да драскам и да хабя редове но няма смисъл. Да бях казал че 2011 колата ще е готова но уви не се получи така както съм написал при цялото ми желание. Ще стане и то ще стане хубав варбург на които дори може да се използва и думата "да се завижда" въпрос на време. Обещал съм на Виктор да му помагам с каквото и колкото мога за да стане супер колица. Само времето ще покаже кога и какво ще се роди от този кафяв вартбург. Поздрави |
Страница 1 от 1 | Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |