Трабант и Вартбург форум http://2tpower.com/forum/ |
|
Wartburg 1.3 с 5 скорости Що е то http://2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=29&t=3826 |
Страница 1 от 3 |
Автор: | vasko [ Събота, 18.06.2011 г. 22:58 ч. ] |
Заглавие: | Wartburg 1.3 с 5 скорости Що е то |
Та така. Дойде време, слънцето напече и заедно с един приятел решихме да приведем в по-приличен вид моя Вартбург 1.3. (тъй като на събора изглеждах малко, като грозното пате сред толкова много лъскави машини ). Успоредно с разкрасяването реших да споделя и подробностите от една друга промяна която направихме през пролетта, а именно заменихме оригиналната 4-степенна скоростна кутия с 5-степенна такава. Но първо ще разкажа накратко историята на колата. Вартбурга купих от София за 550лв заедно с доста нови резервни части. Колата беше доста запазена, но беше за смяна на съединител. След като отстраних този проблем и си монтирах газова уретба, започнах да я карам из квартала (тъй като тогава още карах курсовете за книжка), а по късно и по софийските улици. Понататък претърпях, две ПТПта, а се появиха и проблеми със стартера и алтернатора на колата и се стигна до момента в който ми омръзна от ремонти и я изоставих пред нас. Но се мина време, запролети се и ентусиазма ми отново дойде с пълна сила. Тъй като нямах стартер, а и цените в магазина не ми се харесаха се обърнах към Фолксваген форума и не щеш ли намерих си стартер от един голф, който продаваха на части. На следващия ден с един приятел отидохме да го свалим. За съжаление обаче стартера се оказа малко по различен от моя, но изведнъж ме осени интересна идея и вместо само със стартер се прибрахме в гаража заедно с 5-степенна скоростна кутия, полуоски и почти нови съединител, притискателен диск и маховик. Всичко това оценихме като страхотен улов тъй като ни излезе само ВНИМАНИЕ - 75лв . Надявам се да съм събудил интереса във вас. Утре ще довърша историята на това присаждане и ще добавя така очакваните от всички снимки. |
Автор: | mladen201 [ Неделя, 19.06.2011 г. 15:17 ч. ] |
Заглавие: | Re: Wartburg 1.3 с 5 скорости Що е то |
Доста интересен замисъл.Тая скоростна кутия директно ли влиза или ще трябва фланец? Както и полуоските, директно ли влизат в главини или ще трябват и главини от голф? Чакаме развитие и успех |
Автор: | ChakaZulu [ Неделя, 19.06.2011 г. 16:12 ч. ] |
Заглавие: | Re: Wartburg 1.3 с 5 скорости Що е то |
Шлиците са същите, но всичко друго е филм, нека колегата да разкаже... |
Автор: | vasko [ Понеделник, 20.06.2011 г. 13:34 ч. ] |
Заглавие: | Re: Wartburg 1.3 с 5 скорости Що е то |
Ето го и очакваното продължение. Веднага след като се сдобихме с частите, започнахме да разглобяваме колата. Първо извадихме двгиателя и скоростите и ги разделихме, а после установихме с изненада, че моя маховик не може да побере другия съединител и се наложи да го сменим с този който взехме от Голфа (който съвсем случайно се оказа и с 5оо грама по лек ). След като сменихме маховика и съединителя зацепихме и скоростната кутия към двигателя - пасна идеално. След това започнахме да мислим захващанията на кутията. Първо преместихме задното ухо малко наляво тъй като голфовата къса полуоска беше с малко по къса от моята. После преправихме и задния тампон на скоростната кутия (просто го усилихме и добавихме 2 планки) за да успеем да го захванем за новата кутия. Следващото преустройство беше добавянето на още една напречна греда на рамата за която захванахме предната лапа на скоростите. Последното захващане, което преправихме, беше това от дясната страна (преместихме го малко назад и надолу). Така монтиран двигателя обаче беше с малко по голям наклон напред, но не установихме проблеми при работата му в това положение. След тези промени дойде ред и на полуоските. Тъй като шлиците им са малко по къси от тези на Вартбурга и болтовете не успяваха да излязат извън главините се наложи да заварим по една къса шпилка (просто отрязахме частта с резбата на два болта за задни главини). Накрая дойде и най голямото преправяне, поради което едва ли не бяхме анатемосани от всички учители в нашата гимназия (и двамата с този приятел учим в Професионална Гимназия по Транспорт и Енергетика "Хенри Форд"). То се наложи поради това, че дългата Голфова полуоска е с няколко сантиметра по дълга от Вартбурговата и се наложи да бъде отрязана скъсена и заварена (тук трябва да отбележа че всичко беше направено доста технически грамотно - отрязахме я на струг след което я усилихме с тръба отвътре и след като я заварихме изчистихме заварките). Остана да ви опиша и последната и най-забавна модификация, но за съжаление закъснявам за един ангажимент и ще трябва да я отложа за довечера и лека и безаварийна. |
Автор: | eed123 [ Понеделник, 20.06.2011 г. 19:45 ч. ] |
Заглавие: | Re: Wartburg 1.3 с 5 скорости Що е то |
снимкиииии |
Автор: | Turbo [ Понеделник, 20.06.2011 г. 22:13 ч. ] | |||||||||
Заглавие: | Re: Wartburg 1.3 с 5 скорости Що е то | |||||||||
Дай му време, човека нарочно пуска информацията на части, за да държи в напрежение нямащите търпение да научат всичко |
Автор: | koce [ Вторник, 21.06.2011 г. 09:42 ч. ] |
Заглавие: | Re: Wartburg 1.3 с 5 скорости Що е то |
Колеги ето малко снимки, как са го правили. viewtopic.php?f=36&t=304 |
Автор: | vasko [ Вторник, 21.06.2011 г. 10:22 ч. ] | |||
Заглавие: | Re: Wartburg 1.3 с 5 скорости Що е то | |||
Сега ще опиша и последните две преработки. Първата от тях беше на скоростния лост и привода. Привода влезе след малко скъсяване и огъване, но след като го свързахме със скоростния лост установихме един много интересен дефект - когато включехме на първа се включи пета, на 2ра - четвърта и т.н. Веднага установихме проблема. Привода за скорости при Голфа се намира над ябълката на лоста, апри вартбурга се намира под нея. Малко рязане заваряване и 4 нови дупки и лоста стана като фабричен (след това се наложи и малко да разширим дупката около привода тъй като при задна и пета опирахме в купето). Последната преправка която направихме беше жилото на съединителя което удължихме с една шпилка. За сега е това който има въпроси да задава, ще отговарям с удоволствие. п.п.Тези дни ще продължа темата със снимки от "напудрянето" на Вартбурга
|
Автор: | Dikata [ Вторник, 21.06.2011 г. 23:03 ч. ] |
Заглавие: | Re: Wartburg 1.3 с 5 скорости Що е то |
васе бате мисля че се сещаш кой сам говорихме на събора даже гледах кутията получило се е поздравления но от поло одисва ней добре кутията щото са 1към1 и даже ас сега сам намерил такава от поло и мисля и ас да го разхварлям и да го правя 5 скорости и двигателя малко ще бутна и ще се получи и ако се наложи може да даваш акъл пак ас на другия събор ще почерпя |
Автор: | vasko [ Сряда, 22.06.2011 г. 00:28 ч. ] |
Заглавие: | Re: Wartburg 1.3 с 5 скорости Що е то |
Успех с монтажа ще помагам с каквото мога по всяко време |
Автор: | Dikata [ Сряда, 22.06.2011 г. 18:47 ч. ] |
Заглавие: | Re: Wartburg 1.3 с 5 скорости Що е то |
аи доообре |
Автор: | ChakaZulu [ Четвъртък, 07.11.2013 г. 22:30 ч. ] |
Заглавие: | Re: Wartburg 1.3 с 5 скорости Що е то |
Васко, имаш ли снимка на задния тампон след или по време на трансплантацията? |
Автор: | WR353 [ Петък, 08.11.2013 г. 00:34 ч. ] |
Заглавие: | Re: Wartburg 1.3 с 5 скорости Що е то |
Offtopic: Ако не ме лъже паметта член на Форума беше пускал линк към оригинална 5 скоростна кутия в ebay.de Извинявам се ако се отклонявам прекалено от темата |
Автор: | ChakaZulu [ Събота, 09.11.2013 г. 00:05 ч. ] |
Заглавие: | Re: Wartburg 1.3 с 5 скорости Що е то |
Не се откланяш от темата и то никак. Въпросът по-скоро е, че тези кутии са еднакво бутикови с Варга Мелкус и цената й я прави отблъскваща. |
Страница 1 от 3 | Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |