Трабант и Вартбург форум http://2tpower.com/forum/ |
|
Росинант http://2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=29&t=2861 |
Страница 1 от 4 |
Автор: | орлича [ Четвъртък, 06.05.2010 г. 20:21 ч. ] |
Заглавие: | Росинант |
Ето че дойде и моят ред да покажа Трабанта. Име: Росинант Модел: 601 С Универсал Генерален вносител: ДП "Мототехника" Първа регистрация: 24.12.1987 г. (тогава не се празнуваше Коледа и КАТ работеше) Пробег: 2006 г. - 187 000 км. Собственици: 1 В мои ръце от 1999 г. 2001 г. |
Автор: | орлича [ Петък, 07.05.2010 г. 22:54 ч. ] |
Заглавие: | Re: Росинант |
Ето малко снимки с телефон |
Автор: | DrunBrun [ Събота, 08.05.2010 г. 14:01 ч. ] |
Заглавие: | Re: Росинант |
Колега яко труд трябва да хвърлиш за да го направиш на пушка. Желая ти успех! дЗ Орлича показва откъде е тръгнал, а ако сте търпеливи ще видите и докъде е стигнал. Прав е Супер V - нека никой не пише, а само да се чете. |
Автор: | super_v [ Събота, 08.05.2010 г. 14:11 ч. ] |
Заглавие: | Re: Росинант |
[quote="DrunBrun"]Колега яко труд трябва да хвърлиш за да го направиш на пушка. Желая ти успех![/quot Нека мненията бъдат изтрити сега само Орлича говори и показва... нека мненията се изтрият |
Автор: | theultimate [ Понеделник, 10.05.2010 г. 17:56 ч. ] |
Заглавие: | Re: Росинант |
Ако това е трабанта, който съм виждал аз, чакам с нетърпение снимките, защото разликата с началото е брутална |
Автор: | орлича [ Понеделник, 10.05.2010 г. 21:49 ч. ] |
Заглавие: | Re: Росинант |
Няма проблем да се пише коментари, нали все пак за това е форумът Нарочно пускам снимките етап по етап за да може всеки, който се интересува да пита, а аз ще описвам възможно най-подробно отделните етапи. В крайна сметка целта на упражнението е да обменяме опит (самият аз допусках много грешки, експерементирах, повтарях някои етапи по няколко пъти) и ако някой от нас (дай Боже да сме повече) се е заел с това или възнамерява да го прави, да има база за сравнение. На този етап бях решил да има заменяне с нови ламарини и компоненти вместо кърпене. Разбира се не навсякъде беше възможно това (особено около предното стъкло и конструкцията под покрива-там е кърпено), но следните детайли бяха подменени/заварени: предни/задни подкалници (бомбета); ъглите под предната маска (където се закача предната броня); пода на багажника; U-образната греда с куката за теглене под пода на багажника; U-образните греди около задните подкалници (предните "чашки" на задните триопорни носачи са част от тях); задната маска; вътрешната част на задната маска (състои се от 3 по-малки части). За да има за какво въобще да се заварява, гредите и праговете бяха вече сменени с унгарски: по-дебела ламарина, но трябва да защити с различни антикорозионни покрития, а и винаги трябва да се напасва. Ето го след "кърпенето": П.С. ГоУфа на снимките е вече покойник |
Автор: | ivanski [ Вторник, 11.05.2010 г. 13:33 ч. ] |
Заглавие: | Re: Росинант |
орлич Какви пари ти излезнаха всички тези сменени ламарини, и от къде се сдоби с тях ? |
Автор: | Ivaka [ Вторник, 11.05.2010 г. 17:44 ч. ] |
Заглавие: | Re: Росинант |
Докторе, едно предно стъкло за Трабант в лдм тунинг струва 100-120 евро т.е. 200-250лв, ти май ни изкупи колите по 20-30 лева Иначе евала на орлича, хванал се е изоснови за да се получи една наистина качествена реставрация и колата да изглежда като нова. |
Автор: | theultimate [ Вторник, 11.05.2010 г. 22:59 ч. ] |
Заглавие: | Re: Росинант |
На мене ми направи уникално впечатление купето. Боядисани трабанти - много, но досега не бях виждал такъв, на който абсолютно всички елементи да са перфектно напаснати един към друг - врати, калници и т.н. |
Автор: | Ivaka [ Вторник, 11.05.2010 г. 23:03 ч. ] |
Заглавие: | Re: Росинант |
Само като гледам как е започнал - качествено изкърпване, нови бомбета и т.н. предполагам че орлича хич не е пестил пари, с нетърпение чакам да видя крайния резултат. Но такива сме лудите глави - няма значение колко струва и дали е рентабилно, кефа след това е неописуем. |
Автор: | орлича [ Сряда, 12.05.2010 г. 03:06 ч. ] |
Заглавие: | Re: Росинант |
@ siso: Наистина няма смисъл да ти казвам цени, защото както каза и Зизи, тези части съм ги купувал в Германия, а там стандартът и мащабите са различни. Това не означава, че съм ги намерил лесно и накуп - трябваше ми около 3 години събера оттам всичко, което мислих, че ще ми трябва. НО.. когато се прибрах в БГ разбрах, че с малки изключения и с много търпение, детективски инстинкт и археологически нюх, можеше да събера всички оригинални ламарини. Само като пример мога да ти дам, че в един от магазините в София продадоха комплект задни бомбета (от онези за ресорите) за 30 лв, а само като се замисля аз 2006 г. какво мито платих за частите когато ги внасях - нататък не коментирам. 2 думи за "тенекиджията": в продължение на месеци правих "кастинг" на тенекиджии, защото това беше основополагащо за проекта - да се справи добре, обаче когато им показвах за какво става дума и какво качество гоня, всички ми отказваха още преди въобще да заговорим за пари. Единствено Тео се от Бъкстон се нае и то с предварителни уговорки и посредничество на Дамян (с лилавият Трабант-джип-пикап) и въпреки, че предварително бях минимализирал всички рискове от калпава работа, т.е. ето ти оригинални части, няма нужда да импровизираш, пак имаше доста неща за оправяне докато не остана доволен. Междувременно върнах Росинант пред блока и цяло лято махах с телена четка остатъци от старото покритие по купето и там където е заварявано, мазане с оловен миниум на наколко слоя (това оранжевото на снимките), включително и вътре в прагове и всевъзможни кухини; мазане със специален корабен лак по поръчка от химическия завод (ще се сетя по нататък за името, намира се в близост до стария път за летището) и ето че времето се развали, намерих му гараж и продължих с чегъртането. Няколко снимки от там: П.С. Всичко, което виждате в гаража, отстрани на колата, изгоря при пожар година и половина по-късно, ДЕН преди да го върна обратно прясно боядисан. |
Автор: | ivanski [ Сряда, 12.05.2010 г. 13:42 ч. ] |
Заглавие: | Re: Росинант |
орлич Оловният миниум, доколкото знам аз и доколкото са ми казвали е спрян да се произвежда преди доста време, защото е вреден. Но аз също знам, че и това е може би най-добрата антикорозионна защита, която може да се нанесе директно върху чистия метал. Ако не е тайна, купил ли си тази златна течност и откъде или пък си я пазиш от преди ? Защото аз имам една кутия на 20 години, ама само една. |
Автор: | орлича [ Четвъртък, 13.05.2010 г. 17:05 ч. ] |
Заглавие: | Re: Росинант |
@siso Веднага щом разбрах, че ще го спират от производство, обиколих всички по-невзрачни железарии и се запасих с поне 10 кила. Пробвай, нищо чудно да ти продадат под тезгяха някое останало пликче. Излишно е да казвам, че това чудо трябва да се ползва задължително с маска, особено когато се смесва с ленения безир. |
Автор: | theultimate [ Петък, 14.05.2010 г. 21:48 ч. ] |
Заглавие: | Re: Росинант |
Орлич, с какво си мазал местата, където детайлите се събират? Оригинално там има нещо като болкит, но при мен е много напукан и не става за нищо. |
Автор: | Ivaka [ Петък, 14.05.2010 г. 23:37 ч. ] |
Заглавие: | Re: Росинант |
Има един "силикон" на боди, мисля че беше Боди 999 и е точно такова мазило за фуги и снадки по колите, бяло на цвят и гъсто като тесто. На западните коли мажат с такъв тип мазило - обикновенно се вижда по снадките на подкалниците. |
Страница 1 от 4 | Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |