Напиши нова тема Отговори на тема  [ 47 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4  Следваща
Моето "съкровище". 
Автор Съобщение
Блокира си коляновия вал
Аватар

Регистриран на: Неделя, 06.04.2008 г. 01:25 ч.
Мнения: 95
Местоположение: Панагюрище
Мнение Моето "съкровище".
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=236078&photo=4

Ето го и моят Трабант. Малкия ми син -3г го кръсти "Миминти" (така нарича всичко двутактово, останалите са "кола"). Виждате, че вида му е повече от "омърлушен". Това е така, защото го подготвих за автоморгата преди 3 седмици. В последствие ме хвана яд, че ще му накълцат двигателя за скрап (74000км, пъргавелко, колянов вал много добър - аз не разбирам, един приятел го определи по метода "врът-врът турбината") и му се размина...
Произведен е 1982. Купен 2005, след като не беше се движил 5 години. Единствено подобрение - поставена 12В електроинсталация. Дадох 100 лв, а човека ми подари и две кутии боя от ГДР. Оказа се, че лявата половина е изгнила и един приятел го изкърпи. Миналата година щеше да се скърши на две, тъй като лявата стойка на която е закрепено "магарето" се държеше на 50%. Пак го "закърпихме". След това се скапа кормилната рейка, (но това май е заради проблем в дясното окачване - не знам) което ме извади от равновесие и го окомплектовах за "оня свят".
Вече смених кормилната рейка.
Сега ме чака: смяна на маншон и евентуално ремонт на дясно каре, смяна на дясно направляващо рамо, смяна горни втулки на десен шенкел, коване феродо на задните спирачки, смяна гарнитури на главата и цилиндъра - 2ри цилиндър, ремонт по изпускателния колектор и не знам още какво, защото където погледна виждам необходимост от ремонт. След това, ако се убедя, че е в изправност, ще се замисля какви глезотий да си инсталирам вътре. Хубавото на Трабльо е, че всичко е на една ръка растояние -ако бях по-слаб щях да си изтривам и задното стъкло от седалката на водача.
Сега търся с приспособлението за сваляне на главините за да продължа работа. Ако някой може да помогне, ще бъда много благодарен!


Събота, 12.04.2008 г. 10:47 ч.
Профил ICQ
Скрита лимонка
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 10:26 ч.
Мнения: 334
Местоположение: София
Automobile: 601L88,601K89,601K90
Мнение 
Радвам се че си се решил на такава ГОЛЯМА стъпка...

Пожелавам ти успех в начинанието :wink:

ПС:пускай инфо и снимки (ако можеш) в процеса на работа.
ПС2: Ще помагаме с каквото можем :wink:


Събота, 12.04.2008 г. 20:06 ч.
Профил
Блокира си коляновия вал
Аватар

Регистриран на: Неделя, 06.04.2008 г. 01:25 ч.
Мнения: 95
Местоположение: Панагюрище
Мнение 
Благодаря за поддръжката! Явно ще имам нужда от нея. Днес опитах да сваля главината по метода "дръпни ме с колелото", а също с обикновена скоба за изваждане на лагери - безрезултатно :( . Затова ще помоля, който има това приспособление:
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=236078&photo=8
да ми се обади, за да обсъдим, как мога да го взема назаем.
Ако има друг начин за сваляне на главини, с радост ще пробвам.


Неделя, 13.04.2008 г. 00:53 ч.
Профил ICQ
Детската градина rlz
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч.
Мнения: 1184
Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
Мнение 
Изобщо не е омарлушен.
Да знаеше, моя как изглеждаше .

Голямо БРАВО , че си запазил количката .

Наистина свалянето на главината е доста трудно.
Кажи по-точно коя сваляш.При задните колела или при предните.
Не че има някакво голямо значение , ама аз моите задни ги свалях по- лесно .Там спирачния цилиндър е един и след дърпането когато най-сетне я изкарах изпопадаха всички пружинки,пластинки,накаладки .

Ще е добре, ако освободиш налягането от цилиндърчето да не би спирачките леко да държат дори без да е натиснат педала на спирачката .


Написал си , че трабанта е доста кърпен .Голяма е вероятността да има още изгнило .
Най-добре е да го разглобиш до всяко болтче и винтче .
Да закърпиш навсякъде , отгоре защита и после сглобяваш .


Понеделник, 14.04.2008 г. 10:03 ч.
Профил
Блокира си коляновия вал
Аватар

Регистриран на: Неделя, 06.04.2008 г. 01:25 ч.
Мнения: 95
Местоположение: Панагюрище
Мнение 
Ех, siso, колко си прав...
В неделя легнах под "кашона" да огледам какво поле за изява имам и веднага видях три места готови за полагане на нова ламарина (едното докато вдигах с крика...).
Но първо: НАМЕРИХ ПРИСПОСОБЛЕНИЯ. В нашето градче, при един пенсионер-ентусиаст-техничар намерих приспособления за вадене на главина, а също и за вадене на ябълковиден болт (отпред, дясно - май ще трябва всичко да се подменя).
Та на въпроса – ще вадя двете задни главини за да кова нови ферода и отпред вдясно, защото там всичко е на попара. Надявам се приспособлението да издържи.
Много бих искал да изкърпя всичко както трябва, но Трабльо трябва да служи за семеен автомобил, докато се сдобия с нещо друго за тази цел (не се знае кога ще стане), затова най вероятно ще го закърпя за да го приготвя за движение.
Вчера ходих в местния магазин, там ми предложиха ябълковиден болт за 12,50 лв и 4 челюсти за спирачки за 24 лв. Някой дали е наясно, дали за тези цени частите са свестни, защото съвсем не съм в час?
Mario s TT-to: Ще опитам да документирам с фотоси ремонта, надявам се това няма да "наспами" форума :) .
Като спрат дъждовете почвам.

Няма да го наспами, публикувай спокойно ;)


Вторник, 15.04.2008 г. 09:57 ч.
Профил ICQ
Знае всичко за двутактовите
Аватар

Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч.
Мнения: 2554
Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
Мнение 
В магазина съм почти сигурен, че феродото на челюстите е унгарско. То прегрява много по-лесно от немското. Тоест...най-вероятно не са много хубави. Ако нямаш друга възможност - взимай, но ако можеш на твоите челюсти да сложиш марково феродо - по-добре ще стане.

_________________
МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери


Вторник, 15.04.2008 г. 12:34 ч.
Профил
Луд с картечница
Аватар

Регистриран на: Събота, 02.02.2008 г. 13:04 ч.
Мнения: 455
Местоположение: Густо майна, Филибето!...
Мнение 
В магазините за камиони продават феродо на ленти. Можеш да потърсиш там - със сигурност ще е по-добро от унгарското.

_________________
Hard to the core ! [smilie=2beers]


Вторник, 15.04.2008 г. 12:42 ч.
Профил
Детската градина rlz
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч.
Мнения: 1184
Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
Мнение 
Ако ще сменяш ябълковидния болт, смени ги и двата, щом имаш скоба.
Хубаво е когато се работи по окачване,каквото направиш от едната страна, това да направиш и с другата .

С лентата с феродо, ще излезе и по-евтино.Само гледай размерите и най-вече дебелината .Да не се чудиш защо ти загряват спирачките .


Вторник, 15.04.2008 г. 19:06 ч.
Профил
Блокира си коляновия вал
Аватар

Регистриран на: Неделя, 06.04.2008 г. 01:25 ч.
Мнения: 95
Местоположение: Панагюрище
Мнение 
Почна се. Вчера си купих комплект гарнитури и четири челюсти за спирачки със залепено феродо. Реших, че е хубаво да имам един резервен комплект, който да търкалям докато подготвям „оригиналните”. Странното е, че продавачката ме уведоми, че немско феродо на ленти не е внасяно в България от две години и НЯМА (можи би нашето гредче е в друга България?). Ето как изглежда (другите три са същите :) )
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=237814&photo=2
Ако някой има мнение, моля да го сподели!
Siso, съвета ти е съвсем разумен и сигурно ще го последвам. Но когато сравних старите, с новия ябълковиден болт, ме загриза съмнение, че съм купил нещо друго. Защо са толкова различни, някой знае ли? И какъв е този номер на капачката?
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=237814&photo=4
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=237814&photo=3


Сряда, 16.04.2008 г. 20:45 ч.
Профил ICQ
Вече прави дребни ремонти
Аватар

Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 03:29 ч.
Мнения: 125
Местоположение: Казанлък
Мнение 
Това са ябълковидни болтове за Вартбург, за Траби са по-масивни и нямат гумен маншон.


Сряда, 16.04.2008 г. 21:35 ч.
Профил
Блокира си коляновия вал
Аватар

Регистриран на: Неделя, 06.04.2008 г. 01:25 ч.
Мнения: 95
Местоположение: Панагюрище
Мнение 
Благодаря!
Продавачката ми обясняваше, че тези са за Траба а някакви други за Вартбург. Утре ще отида да погледна "вартбурговите", може да е това, което ми трябва :)


Сряда, 16.04.2008 г. 22:15 ч.
Профил ICQ
Кандидат-фен
Аватар

Регистриран на: Петък, 15.02.2008 г. 22:12 ч.
Мнения: 305
Местоположение: София
Automobile: 601K S de luxe
Мнение 
montoya написа:
за Траби са по-масивни и нямат гумен маншон.

не само че имат гумен маншон, но и има емблемата на Заксенринг на него щампована


Сряда, 16.04.2008 г. 22:42 ч.
Профил
Детската градина rlz
Аватар

Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч.
Мнения: 1184
Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
Мнение 
орлича написа:
montoya написа:
за Траби са по-масивни и нямат гумен маншон.

не само че имат гумен маншон, но и има емблемата на Заксенринг на него щампована


Точно така, аз като сменях моите я имаше емблемата .И ябълковидните болтове бяха със маншони и съм 100 % сигурен , че са оригинални и са за трабант.

В багажника имах други също оригинални, но те нямаха маншон фабрично.
Явно по-старите модели трабанти са имали ябълковидни болтове без маншон,но по-новите вече ябълковидния болт е друг и е с маншон.

racrac - след,като смениш ябълковидните болтове се сменя с нов и шплента,кото се слага след като се завие коронната гайка .
Няма да е зле да провериш и вътрешните ябълковидни болтове,тези при кормилната кутия.
Успех.


Четвъртък, 17.04.2008 г. 09:11 ч.
Профил
Пърпоранчо
Аватар

Регистриран на: Петък, 29.02.2008 г. 19:18 ч.
Мнения: 430
Местоположение: гр. София
Automobile: Върви пеша
Мнение 
racrac,
Обади се на Гришата да ти прати оригинални немски накладки,че като те гледам ще имаш много ядове с тези.Радиусът им е по-голям и опират в барабана+трудно се слагат+загрява барабана по време на път+караш с натисната спирачка-виж:
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=195728&photo=4
Тел на майстор Гришата или майстор Добрин:
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=156744&photo=3
Питай го и за ябълковидния болт-всичко което ти е нужно.

_________________
www.lozenetz-hospital.bg/static.php?content_id=51
www.pathologie.de/startseite/
www.esp-pathology.org/home
www.bpa-pathology.com
www.bgpathology.org/
www.patolog.ru/
www.ascp.org/content
publications.iarc.fr/
Трабантозавър


Четвъртък, 17.04.2008 г. 14:15 ч.
Профил YIM WWW
Блокира си коляновия вал
Аватар

Регистриран на: Неделя, 06.04.2008 г. 01:25 ч.
Мнения: 95
Местоположение: Панагюрище
Мнение 
Колко е хубаво да имаш инструмент! Свалих главината за 13 секунди. Задната, дясна. Видях, че на едната челюст липсва 1/3 от феродото,
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=237814&photo=10
но другото изглежда в ред – най-износения участък е 3,3 мм дебел, да го сменям ли?
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=237814&photo=9
филип3-наложих заедно старите и новото ферода и радиусите ми се веждат еднакви.
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=237814&photo=12
Утре ще се обадя на майстора. Исках да събера повече въпроси, та да не досаждам на човека няколко пъти. Странно ми се видя, че моята ос е със щифт, а не както е по "зелената библия" със шпонка. Може би е разновидност някаква?! Друг въпрос – лоста на ръчната спирачка от старата челюст ли да го смъкна и мога ли да използвам стария нит?
Ябълковидния болт го върнах в магазина, като обясних на продавачката, че такова животно не е виждано от "вещите" трабантаджии.


Петък, 18.04.2008 г. 00:32 ч.
Профил ICQ
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 47 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4  Следваща


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Цени на горивата от www.lukoil.bg:

Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов