Виж темите без отговор | Виж активните теми
Автор |
Съобщение |
racrac
Блокира си коляновия вал
Регистриран на: Неделя, 06.04.2008 г. 01:25 ч. Мнения: 95 Местоположение: Панагюрище
|
Моето "съкровище".
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=236078&photo=4
Ето го и моят Трабант. Малкия ми син -3г го кръсти "Миминти" (така нарича всичко двутактово, останалите са "кола"). Виждате, че вида му е повече от "омърлушен". Това е така, защото го подготвих за автоморгата преди 3 седмици. В последствие ме хвана яд, че ще му накълцат двигателя за скрап (74000км, пъргавелко, колянов вал много добър - аз не разбирам, един приятел го определи по метода "врът-врът турбината") и му се размина...
Произведен е 1982. Купен 2005, след като не беше се движил 5 години. Единствено подобрение - поставена 12В електроинсталация. Дадох 100 лв, а човека ми подари и две кутии боя от ГДР. Оказа се, че лявата половина е изгнила и един приятел го изкърпи. Миналата година щеше да се скърши на две, тъй като лявата стойка на която е закрепено "магарето" се държеше на 50%. Пак го "закърпихме". След това се скапа кормилната рейка, (но това май е заради проблем в дясното окачване - не знам) което ме извади от равновесие и го окомплектовах за "оня свят".
Вече смених кормилната рейка.
Сега ме чака: смяна на маншон и евентуално ремонт на дясно каре, смяна на дясно направляващо рамо, смяна горни втулки на десен шенкел, коване феродо на задните спирачки, смяна гарнитури на главата и цилиндъра - 2ри цилиндър, ремонт по изпускателния колектор и не знам още какво, защото където погледна виждам необходимост от ремонт. След това, ако се убедя, че е в изправност, ще се замисля какви глезотий да си инсталирам вътре. Хубавото на Трабльо е, че всичко е на една ръка растояние -ако бях по-слаб щях да си изтривам и задното стъкло от седалката на водача.
Сега търся с приспособлението за сваляне на главините за да продължа работа. Ако някой може да помогне, ще бъда много благодарен!
|
Събота, 12.04.2008 г. 10:47 ч. |
|
|
MSTT
Скрита лимонка
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 10:26 ч. Мнения: 334 Местоположение: София
Automobile: 601L88,601K89,601K90
|
Радвам се че си се решил на такава ГОЛЯМА стъпка...
Пожелавам ти успех в начинанието
ПС:пускай инфо и снимки (ако можеш) в процеса на работа.
ПС2: Ще помагаме с каквото можем
|
Събота, 12.04.2008 г. 20:06 ч. |
|
|
racrac
Блокира си коляновия вал
Регистриран на: Неделя, 06.04.2008 г. 01:25 ч. Мнения: 95 Местоположение: Панагюрище
|
Благодаря за поддръжката! Явно ще имам нужда от нея. Днес опитах да сваля главината по метода "дръпни ме с колелото", а също с обикновена скоба за изваждане на лагери - безрезултатно . Затова ще помоля, който има това приспособление:
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=236078&photo=8
да ми се обади, за да обсъдим, как мога да го взема назаем.
Ако има друг начин за сваляне на главини, с радост ще пробвам.
|
Неделя, 13.04.2008 г. 00:53 ч. |
|
|
ivanski
Детската градина rlz
Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч. Мнения: 1184 Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
|
Изобщо не е омарлушен.
Да знаеше, моя как изглеждаше .
Голямо БРАВО , че си запазил количката .
Наистина свалянето на главината е доста трудно.
Кажи по-точно коя сваляш.При задните колела или при предните.
Не че има някакво голямо значение , ама аз моите задни ги свалях по- лесно .Там спирачния цилиндър е един и след дърпането когато най-сетне я изкарах изпопадаха всички пружинки,пластинки,накаладки .
Ще е добре, ако освободиш налягането от цилиндърчето да не би спирачките леко да държат дори без да е натиснат педала на спирачката .
Написал си , че трабанта е доста кърпен .Голяма е вероятността да има още изгнило .
Най-добре е да го разглобиш до всяко болтче и винтче .
Да закърпиш навсякъде , отгоре защита и после сглобяваш .
|
Понеделник, 14.04.2008 г. 10:03 ч. |
|
|
racrac
Блокира си коляновия вал
Регистриран на: Неделя, 06.04.2008 г. 01:25 ч. Мнения: 95 Местоположение: Панагюрище
|
Ех, siso, колко си прав...
В неделя легнах под "кашона" да огледам какво поле за изява имам и веднага видях три места готови за полагане на нова ламарина (едното докато вдигах с крика...).
Но първо: НАМЕРИХ ПРИСПОСОБЛЕНИЯ. В нашето градче, при един пенсионер-ентусиаст-техничар намерих приспособления за вадене на главина, а също и за вадене на ябълковиден болт (отпред, дясно - май ще трябва всичко да се подменя).
Та на въпроса – ще вадя двете задни главини за да кова нови ферода и отпред вдясно, защото там всичко е на попара. Надявам се приспособлението да издържи.
Много бих искал да изкърпя всичко както трябва, но Трабльо трябва да служи за семеен автомобил, докато се сдобия с нещо друго за тази цел (не се знае кога ще стане), затова най вероятно ще го закърпя за да го приготвя за движение.
Вчера ходих в местния магазин, там ми предложиха ябълковиден болт за 12,50 лв и 4 челюсти за спирачки за 24 лв. Някой дали е наясно, дали за тези цени частите са свестни, защото съвсем не съм в час?
Mario s TT-to: Ще опитам да документирам с фотоси ремонта, надявам се това няма да "наспами" форума .
Като спрат дъждовете почвам.
Няма да го наспами, публикувай спокойно
|
Вторник, 15.04.2008 г. 09:57 ч. |
|
|
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
В магазина съм почти сигурен, че феродото на челюстите е унгарско. То прегрява много по-лесно от немското. Тоест...най-вероятно не са много хубави. Ако нямаш друга възможност - взимай, но ако можеш на твоите челюсти да сложиш марково феродо - по-добре ще стане.
_________________ МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери
|
Вторник, 15.04.2008 г. 12:34 ч. |
|
|
Nasakoto
Луд с картечница
Регистриран на: Събота, 02.02.2008 г. 13:04 ч. Мнения: 455 Местоположение: Густо майна, Филибето!...
|
В магазините за камиони продават феродо на ленти. Можеш да потърсиш там - със сигурност ще е по-добро от унгарското.
_________________ Hard to the core !
|
Вторник, 15.04.2008 г. 12:42 ч. |
|
|
ivanski
Детската градина rlz
Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч. Мнения: 1184 Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
|
Ако ще сменяш ябълковидния болт, смени ги и двата, щом имаш скоба.
Хубаво е когато се работи по окачване,каквото направиш от едната страна, това да направиш и с другата .
С лентата с феродо, ще излезе и по-евтино.Само гледай размерите и най-вече дебелината .Да не се чудиш защо ти загряват спирачките .
|
Вторник, 15.04.2008 г. 19:06 ч. |
|
|
racrac
Блокира си коляновия вал
Регистриран на: Неделя, 06.04.2008 г. 01:25 ч. Мнения: 95 Местоположение: Панагюрище
|
Почна се. Вчера си купих комплект гарнитури и четири челюсти за спирачки със залепено феродо. Реших, че е хубаво да имам един резервен комплект, който да търкалям докато подготвям „оригиналните”. Странното е, че продавачката ме уведоми, че немско феродо на ленти не е внасяно в България от две години и НЯМА (можи би нашето гредче е в друга България?). Ето как изглежда (другите три са същите )
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=237814&photo=2
Ако някой има мнение, моля да го сподели!
Siso, съвета ти е съвсем разумен и сигурно ще го последвам. Но когато сравних старите, с новия ябълковиден болт, ме загриза съмнение, че съм купил нещо друго. Защо са толкова различни, някой знае ли? И какъв е този номер на капачката?
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=237814&photo=4
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=237814&photo=3
|
Сряда, 16.04.2008 г. 20:45 ч. |
|
|
montoya
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 03:29 ч. Мнения: 125 Местоположение: Казанлък
|
Това са ябълковидни болтове за Вартбург, за Траби са по-масивни и нямат гумен маншон.
|
Сряда, 16.04.2008 г. 21:35 ч. |
|
|
racrac
Блокира си коляновия вал
Регистриран на: Неделя, 06.04.2008 г. 01:25 ч. Мнения: 95 Местоположение: Панагюрище
|
Благодаря!
Продавачката ми обясняваше, че тези са за Траба а някакви други за Вартбург. Утре ще отида да погледна "вартбурговите", може да е това, което ми трябва
|
Сряда, 16.04.2008 г. 22:15 ч. |
|
|
орлича
Кандидат-фен
Регистриран на: Петък, 15.02.2008 г. 22:12 ч. Мнения: 305 Местоположение: София
Automobile: 601K S de luxe
|
не само че имат гумен маншон, но и има емблемата на Заксенринг на него щампована
|
Сряда, 16.04.2008 г. 22:42 ч. |
|
|
ivanski
Детската градина rlz
Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч. Мнения: 1184 Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
|
Точно така, аз като сменях моите я имаше емблемата .И ябълковидните болтове бяха със маншони и съм 100 % сигурен , че са оригинални и са за трабант.
В багажника имах други също оригинални, но те нямаха маншон фабрично.
Явно по-старите модели трабанти са имали ябълковидни болтове без маншон,но по-новите вече ябълковидния болт е друг и е с маншон.
racrac - след,като смениш ябълковидните болтове се сменя с нов и шплента,кото се слага след като се завие коронната гайка .
Няма да е зле да провериш и вътрешните ябълковидни болтове,тези при кормилната кутия.
Успех.
|
Четвъртък, 17.04.2008 г. 09:11 ч. |
|
|
филип3
Пърпоранчо
Регистриран на: Петък, 29.02.2008 г. 19:18 ч. Мнения: 430 Местоположение: гр. София
Automobile: Върви пеша
|
racrac,
Обади се на Гришата да ти прати оригинални немски накладки,че като те гледам ще имаш много ядове с тези.Радиусът им е по-голям и опират в барабана+трудно се слагат+загрява барабана по време на път+караш с натисната спирачка-виж:
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=195728&photo=4
Тел на майстор Гришата или майстор Добрин:
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=156744&photo=3
Питай го и за ябълковидния болт-всичко което ти е нужно.
_________________ www.lozenetz-hospital.bg/static.php?content_id=51 www.pathologie.de/startseite/ www.esp-pathology.org/home www.bpa-pathology.com www.bgpathology.org/ www.patolog.ru/ www.ascp.org/content publications.iarc.fr/ Трабантозавър
|
Четвъртък, 17.04.2008 г. 14:15 ч. |
|
|
racrac
Блокира си коляновия вал
Регистриран на: Неделя, 06.04.2008 г. 01:25 ч. Мнения: 95 Местоположение: Панагюрище
|
Колко е хубаво да имаш инструмент! Свалих главината за 13 секунди. Задната, дясна. Видях, че на едната челюст липсва 1/3 от феродото,
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=237814&photo=10
но другото изглежда в ред – най-износения участък е 3,3 мм дебел, да го сменям ли?
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=237814&photo=9
филип3-наложих заедно старите и новото ферода и радиусите ми се веждат еднакви.
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=237814&photo=12
Утре ще се обадя на майстора. Исках да събера повече въпроси, та да не досаждам на човека няколко пъти. Странно ми се видя, че моята ос е със щифт, а не както е по "зелената библия" със шпонка. Може би е разновидност някаква?! Друг въпрос – лоста на ръчната спирачка от старата челюст ли да го смъкна и мога ли да използвам стария нит?
Ябълковидния болт го върнах в магазина, като обясних на продавачката, че такова животно не е виждано от "вещите" трабантаджии.
|
Петък, 18.04.2008 г. 00:32 ч. |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|