Трабант и Вартбург форум
http://2tpower.com/forum/

Баба Яга
http://2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=29&t=1690
Страница 1 от 2

Автор:  Bat_Ilko [ Вторник, 03.03.2009 г. 14:00 ч. ]
Заглавие:  Баба Яга

Първо – Честит трети март на всички. Тия дни ми се осъществи една мечта и искам да я споделя с вас. Вече имам топъл гараж. Като казвам топъл – температурата не пада под 22 градуса колкото и да е студено навън. Първо взехме няколко от конфискуваните гаражни клетки, за да ги ползваме за складови помещения. После се роди идеята да ги сложим върху бетонна плоча и да ги съединим с общ покрив отгоре – работни помещения и една работилница като за мен. Дойде ред на отоплението – най-евтино и най-ефективно беше да направя подово – не заема място, 50 кинта за маркуч с алуминиева вложка стигат за такова помещение, а и без това си направихме система с малък котел с водна риза. Мислих си дали да не сложа радиатори, ама друго си е подовото:
Изображение
Изображение
Отдолу има и 2 сантиметра подова изолация. После дойде време да излеем замаската. Сложих арматура 6мм и по-дебела замаска – към 6 см, за да не прецакам маркучите с колите.
Изображение
На другия ден пуснах подовото и дръпна много бързо. Два дни след изливането си беше побелял цимента.
Изображение
После направих и рампа за качване – вече е изсъхнала.
Изображение
Остава утре-вдругиден да направя читава врата – вече съм заварил рамка за някаква изолация отдолу. Иначе вчера един приятел си вкара колата вътре и ми се оплака, че за малко да припадне от жега. Още е влажно и гледам да не държа коли вътре. Като изсъхне се почва по комбито.
Ето и какво ще стои в този гараж – Баба Яга.
Изображение
Колата е 353 Турист 1980 година, преживяла какво ли не. Сега се мъча да я направя като нова, но става бавно. Има доста работа, за да се върнат 30 години. Първо смених по-голямата част от спирачките – дискове, накладки, нови гумички на спирачната помпа и спирачна течност и колата взе да спира. Сложих й 4 гуми корморан 165/80 от предишния ми Вартбург, а за зимата й купих 2 Дебика Фриго за отпред и имах 2 стари зимни за отзад. Всичко си е на отделни джанти. Сипах пълна синтетика в скоростната кутия, смених една цяла полуоска и от другата страна горното каре. Вътре си сложих моите си претапицирани седалки – като нови, само дето са червени.
Изображение
Махнах оригиналните кечета и наблъсках 2 слоя изолации + изолация под предния капак. Колата утихна, ама двигателя си беше много шумен. Имах едни буталца 75мм. Свалих мотора и го дадох на шлайф.
Изображение
Изображение
Изображение
Сложих буталата с един рециклиран вал. Метнах и един нов съединител, че стария беше поизносен. Също и нов аксиален лагер.
Изображение
Изображение
Изображение
Сложил съм комутатори на запалването и карбуратор с по-големи жигльори. Нова охладителна течност като за -40. Нова рейка и накрайници (на старо, че нови не се правят от мнооого години).
Всичко беше прекрасно, докато не й дадох повечко газ по един баир на 250 км след сглобяването. Мотора затегна, после запали и чука като на счупен сегмент. Чакам да поизсъхне гаража и ще я довърша. Обещал съм на Зизи да я пребоядисам и работя по въпроса. Свалих блажната боя и я прyснах калпаво, сега само трябва да я изшкуря добре и да я боядисам, ама това ще бъде когато нямам влага в гаража. Нещо ми се бъгва ъплоуда и заради това ще качвам снимките малко по малко.
Ето снимка на първото палене след сглобяването:
Изображение
Много благодарности на Зизи, че ми продаде тази кола - с години съм търсил читаво комби. Също и на Ивака за помощта по колата.

Автор:  babarei [ Вторник, 03.03.2009 г. 15:36 ч. ]
Заглавие:  Re: Баба Яга

Честит ти гараж,малко хора могат да се сдобият с такъв.Истинската ми завист от мен :P :P .Относно вартбурга много добре се е получил даже е леко "вървежен",.Сега чуства ли се разлика във вървежа,и немски феродов диск ли си сложил.
Поздрави.

Автор:  Bat_Ilko [ Вторник, 03.03.2009 г. 16:41 ч. ]
Заглавие:  Re: Баба Яга

Той тоя филм е с много продължения. Затресе ли те тая треска няма оттърване. Забравих да напиша, че някъде по чукарите съм скъсал предното гърне и новото е в багажника. Колата трябва да стане доста тиха. От къщи отдавна съм се изнесъл, така че това не е проблем. Номерата ще ги сменя като я приведа в движение и има време. Просто нямаше читави спирачки, за да мина през каналите, а понякога на стари коли ги гледат тия работи. Сложил съм и друга глава, че старата имаше втулки на свещите, а аз такива работи не харесвам. Буталата не съм ги сложил както са на снимката, а си поиграх с тях - взел съм 4-5мм от долу и горе-долу пак толкова от прозорците. Напаснати са към всмукателните канали и са изравнени до 1 грам. Имам си и спортен филтър. Нашите катаджии не ми правят големи проблеми. Само един път като ме спряха ме питаха за гражданска и на куката очите му станаха като палачинки от учудване като видя, че имам :D Доста километри имам в Стара Загора на софийски номера и не съм забелязал някакво особено отношение или да ме спират постоянно. Но в София със старозагорски не беше така.
Феродовия диск е унгарски. Не са лоши като качество. На старата кола бях сложил феродов и притискател унгарски и бях доволен. На тая може би прецаках съединителя на събора - който беше там знае как.

Автор:  Turbo [ Вторник, 03.03.2009 г. 19:38 ч. ]
Заглавие:  Re: Баба Яга

Поздравления и за вложения труд и за колата и за гаража! Що се отнася до номерата, май само в София има по-специално отношение към колите с регистрации от други градове.

Автор:  theultimate [ Вторник, 03.03.2009 г. 20:25 ч. ]
Заглавие:  Re: Баба Яга

Честит гараж :) Предполагам че благодарение на него колата ще стане доста читава. Има си доста неща, които да правиш пред блока е пълна мизерия, особено тези свързани с махане на ръжда и боядисване.

Автор:  Teo [ Вторник, 03.03.2009 г. 23:52 ч. ]
Заглавие:  Re: Баба Яга

Честит гараж и успех с реставрацията! :wink: [smilie=2beers]

Автор:  ChakaZulu [ Сряда, 04.03.2009 г. 00:06 ч. ]
Заглавие:  Re: Баба Яга

Честит гараж! Много е важен и успех с майсторлъка....ще го видим на събора. :mrgreen:

Автор:  Bat_Ilko [ Сряда, 04.03.2009 г. 00:21 ч. ]
Заглавие:  Re: Баба Яга

Пичове, мерси много за поздравленията, ама идеята на тоя подфорум не е такава. Ако някой има въпроси да пита, ако има идеи да казва. Ако има желаещ да ползва гаража някоя вечер няма проблеми, и компресор имам и всякакви инструменти, ама недейте да пълните темата, че постоянно ми изскача като непрочетена и се чудя да трия ли, що ли.

Автор:  ivan_trabant_stz [ Сряда, 04.03.2009 г. 18:28 ч. ]
Заглавие:  Re: Баба Яга

Тоя гараж в Стара загора ли е?Една идея -да си сложиш някакво касетофонче да те обдрява ,или там както му се вика.

Автор:  Bat_Ilko [ Сряда, 04.03.2009 г. 21:09 ч. ]
Заглавие:  Re: Баба Яга

Гаража е на 20 км от Стара Загора - биеш ляв на Ракитница и след 4 километра си при мен. Касетофонче обикновено има в колата :idea:

Днес не издържах и открих сезона - разглобих мотора да видя какво е станало. Предположението ми, че съм счупил сегмент е погрешно. На практика имам 3 задрали бутала. Причина - носене на обувки номер 45 по време на разработка.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Малко трудно се намират 75мм, ама съм оптимист, а и май в Търново имат. Поне че сложа по-читави сегменти, че ония бяха бая калпави. Цилиндровия блок и вала са наред, така че е малкия дявол.

P.S. Най-много ме забави свалянето на стартера. Като ме притопли подовото отдолу за малко да заспа :D

Автор:  ivan_trabant_stz [ Сряда, 04.03.2009 г. 21:50 ч. ]
Заглавие:  Re: Баба Яга

Значи гаража остава между пътя Ракитница Калояновец?

Автор:  Bat_Ilko [ Сряда, 04.03.2009 г. 21:56 ч. ]
Заглавие:  Re: Баба Яга

Имаш ЛС!

Автор:  Bat_Ilko [ Сряда, 04.03.2009 г. 23:59 ч. ]
Заглавие:  Re: Баба Яга

Изображение
Ей тва нещо е шумо- и топлоизолация. Купувам го от една железария в Стара Загора по 10.80 квадрата с дебелина 1см. Има и 0.5 и 0.8. Има и самозалепящо се, с фолио за по-високи температури, каквото ти душа иска. По принцип май се ползва за подова изолация като се слага ламиниран паркет - ако не искаш от оная, дето е само колкото да обере луфтовете отдолу, ама нищо не изолира. Не задържа влага и изолира много добре - само дето е скъпа. За цялата кола заминават стотина кинта, че и повече. Хубаво е да я залепиш, че иначе не е толкова ефективна. Чувал съм, че го има в Бриколаж, ама в нашия го няма. Някой ако се сеща да казва как й е наименованието на тая изолация, че където аз я купувам пише ''Изолация - 10мм''. И купуваш каквото виждаш. Прилича на изолацията за тръби, ама е друг материал - по твърд някак си и по-порест.

Едит: Поразтърсих се в интернет и май за това става въпрос :arrow: http://www.ideizadoma.com/polifoam.htm

Автор:  theultimate [ Четвъртък, 05.03.2009 г. 11:20 ч. ]
Заглавие:  Re: Баба Яга

До последно го имаше в Бриколаж. Ама беше 14-15лв 1цм с алуминиево фолио. Самозалепващо ще да е много по-оферта. Хубавото е че не задържа вода.

Автор:  Bat_Ilko [ Четвъртък, 05.03.2009 г. 21:23 ч. ]
Заглавие:  Re: Баба Яга

В ''Багира'' последно имаше всякакви дебелини. Там и цени пише, аз знам само на 10мм.

Новите бутала пристигнаха и на пръв поглед изработката им е ужасна. Ще има малко шлайфане тия дни и ще му замязат. Лошото е че следващите 2 седмици не се очертава да имам никакво време и май няма да се спи някоя вечер, за да го сглобя.

Страница 1 от 2 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/