Трабант и Вартбург форум http://2tpower.com/forum/ |
|
Защо се регистрирах при вас?! http://2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=29&t=1234 |
Страница 1 от 1 |
Автор: | toniemi [ Четвъртък, 13.11.2008 г. 22:18 ч. ] |
Заглавие: | Защо се регистрирах при вас?! |
Здравейте фенове на Немските двутактови чудеса!Регистрирах се при вас защото до преди 8 години,в продължение на 5 години карах Варга-353-82г.Все още си го спомням с носталгия.Носталгията ми е породена не защото колата бе съвършенна,а защото здравето ми мина в подобрения по него.Колата ми бе купена по случай сватбата ми през 95г.Още на другия ден а разглобих до последното винтче.Махнах купето от рамата и го изкърпих съвършенно,смених всички иззносени части с нови,нови калници,нов двигател,електронно-безконтактно запалване,стопове от новия ЗАЗ и други екстри за времето си След като сглобих колата я дадох и ми я боядисаха отлично,без забележки в жълт цвят.Колата стана като нова,голяма бегачка много вървеше и бях много доволен.Само че аз си мечтаех за кола 4х4. При голям сняг нямаше как да се качвам на вилата.2000г си купих мечтаната ХОНДА-Шатъл4х4,но това е друга тема.Тъй като 95г не можех да си позволя такава кола,реших да преправя Варгата 4х4 и още следващото лято започнах да работя по нея.Е, след цяло лято работа,успях От пръв поглед разбрах че няма да е трудно.Започнах с преправяне на скоросната кутия.От мястото където излиза километража,на мястото на зъбното(червяк)колело за километража ,заварих за вторичния вал една шийка,която да стърчи извън скоростната кутия.На капака на кутията пробих отвор и сложих семеринг. Заради 4х4 нямах километраж Самата скор кутия я повдигнах за да мине над рамата кардана,пробих купето и кардана минаваше между седалките,промених и ръчната.Веднага след ск кутия на шийката закрепих фланец на който монтирах каре и веднага след него още едно. Второто каре се закрепваше към малка раздатъчна кутия,в която бях вградил един фрайлайф с цел ,посредством едно лостче да прекъсвам движението на кардана когато не е включено 4х4.Самият кардан представляваше една тръба 3/4 или малко по-голяма-неръждавейка,много лъскава,защитена от ламаринени кожуси.Между раздатъчната кутия и кардана имаше каре и на края на кардана отново има каре,което се свързваше с вала на задния деференциал.Задния деференциал го сътворих от ск кутия на варбург но обърната на обратно на оригиналната.По нея имаше доста преправяне,изрязъх мястото за свръзка с двигателя изхвъплих всички чаркове от вътре,оставих само диференциала и вторичния вал на когото е пиньона.Махнах единия капак от кутията в който лагерува вторичния вал и го замених с друг изработен от мен ,така че вторичния вал вече стърчеше на вън и за него закрепих карето на кардана.В този си вид кутията стана малка и къса.След няколко опита установих точното и място за монтаж-на мястото на резервоара.Изработих си подходяща стойка и я заварих към рамата.Присадих и резервоар от ЗАЗ в ляво в багажника.Покрих задната кутия с подходящ ламаринен капак.След това си изработих полуоски.След няколко опита установих точната дължина.Полуоските са си от варга,само де вместо двойното каре оставих единично,защото двойното е дълго и задната пружина му пречи ,освен това,там няма голямо чупене.Задните главини ги взех от старият модел,с шлиците,но после този възел претърпя коренна промяна за да избегна въртенето на полуоските по време на движение.Преправих ги с външно включване,така че зада се включат се поставяха едни джаджи на тлавините,много лесно и без усилие. Разбира се имаше неща за доизкусуряване,трябваше да заменя четерите карета на карданите с други по-балансирани.Друг недостатък,бе и по-силният шум в купето, от късия картан до раздатъчната кутия,който бе заради високите обороти на вторичният вал и лошите карета.Заради това откачах карето от ск кутия и зимата го закачах.2000г така продадох варгата на един познат ,после и той на друг и от тогава нищо не знам за колата ми.Ако някой я е виждал,пишете ще се радвам да узная какво ие положението.До колкото ми е казвал моят познат(не съм го виждал от 7г)варгата е продадена на човек да си върши работа по планината. Двойното предаване е нещо велико,който го е използвал в трудни терени знае,варгата беше много проходима с двойното,като джип ,щото я и бях вдигнал с пружини от комби и подложки,изглеждаше супер. Моят кум и още едно приятелче пък си сложиха газови уретби на варгите,но и ти отдавна карат съвременни коли. Трябва да си призная,въпреки че съм болен по варгата,като се качих на Хондата,въпреки че тя е 86г,а варгата 82г,разликата е 100г в полза на Хондата. Сега ако го открия варбурга,пак бих си го купил,от носталгия и талона си е на мое име,не е прехвърлян Е, това е от мен,ако ви интерсува нещо ,питайте |
Автор: | Santa [ Петък, 14.11.2008 г. 01:20 ч. ] |
Заглавие: | Re: Защо се регистрирах при вас?! |
Към това с кардана се отнасям с голямо недоверие...Просто съм виждал как се ремонтират кадрани,виждал съм машините за изправяне,стендовете за баланс,камерите за заваряване в среда от СО2...И нещо мого се съмнявам в дворно-гаражни условия да може да се изработи нещо достатъчно здраво,което да изкара повече от една парадна обиколка из село... |
Автор: | toniemi [ Петък, 14.11.2008 г. 19:03 ч. ] | |||||||||
Заглавие: | Re: Защо се регистрирах при вас?! | |||||||||
Всичко това съм правил във фирмата в която работя.Там техника всякаква.Щом 5 години ми вършеше работа,значи работи. |
Автор: | boycho [ Понеделник, 17.11.2008 г. 18:49 ч. ] |
Заглавие: | Re: Защо се регистрирах при вас?! |
а моя трабант може ли да стане 4x4 |
Автор: | Santa [ Понеделник, 17.11.2008 г. 19:13 ч. ] |
Заглавие: | Re: Защо се регистрирах при вас?! |
Определено може! Ако го качиш на шаси от нещо 4х4...ГАЗ-виетнамка примерно... |
Автор: | boycho [ Понеделник, 17.11.2008 г. 21:02 ч. ] |
Заглавие: | Re: Защо се регистрирах при вас?! |
е не бе нещо като вгто да стане |
Автор: | Teo [ Понеделник, 17.11.2008 г. 21:29 ч. ] |
Заглавие: | Re: Защо се регистрирах при вас?! |
Невъзможни неща няма...друг е въпроса с цената на какво... |
Автор: | MSTT [ Понеделник, 17.11.2008 г. 21:47 ч. ] | |||||||||
Заглавие: | Re: Защо се регистрирах при вас?! | |||||||||
...като за начало - на двигателя... |
Автор: | vladeto [ Четвъртък, 11.12.2008 г. 14:53 ч. ] | ||||||||||||||||||
Заглавие: | Re: Защо се регистрирах при вас?! | ||||||||||||||||||
то двигателя е ясно че не е 12 лв...ама после....окачване, кардани... |
Автор: | MSTT [ Четвъртък, 11.12.2008 г. 15:21 ч. ] |
Заглавие: | Re: Защо се регистрирах при вас?! |
Друго имах в предвид... |
Страница 1 от 1 | Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |