ivanski
Детската градина rlz
Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч. Мнения: 1184 Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
|
Re: Trabant 601, 1979
Да, продава се. Искам да направя максимум трабанти, на които хората да им се радват и да си ги ползват активно, както правят нашите колеги на запад. И силно се надявам да се продаде тук, защото от тази година на производство и ниво на оборудване се броят на пръсти. След този ще направя още един и така нататък, докато мога. Не целя да ги трупам като бройка. Иначе трабанта си се кара почти всеки ден.
|
ivanski
Детската градина rlz
Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч. Мнения: 1184 Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
|
Re: Trabant 601, 1979
Отдавна не съм писал тук.
Трабанта не се продаде и вече не се продава. Никой не го искаше и доста се разви от тогава насам. Но пък се продава жълтия, така че ако има фенове да пишат или да ми звънят през обявата.
Доста е променен от последния път, когато писах. Вече е с дискови спирачки отпред, фрайлауф на трета скорост, друга спирачна помпа, друг алтернатор, трабитроник запалване, друг карбуратор, ел. клапан вместо кранче за гориво, има изолация в купето и на тавана, задни отваряеми стъкла, а скоро ще има и друг стартер. И спокойно мога да напиша, че надали бих карал повече трабант без горепосочените модификации, защото правят карането на тая кола далеч по-приятно, по-безопасно и уютно особено на дълъг път.
За всичко е писано подробно и в други теми, затова ще опиша последните модификации, които направих - изолирания таван и ползите от отваряемите стъкла.
За тавана доста се чудих кой ще е най-подходящия метод, но едно беше сигурно - не случайно е екстра на делукс модела. И от всеки с изолиран таван, по който и да е начин съм чувал само добри отзиви. Избрах да направя нещо, което вече бях направил на един друг, но за моя взех по-дебела изолация. Изолацията, която ползвах е 10 мм дебела гумено пореста самозалепваща изолация, с която се изолират ред неща в строителството. За да има вид върху нея залепих продупчена кожа за тавани. За да не ми избива лепилото, ползвах течно лепило в спрей - оказа се много ефективно точно за тази работа и никъде не ми изби лепило през дупките. След проба установих, че е по-добре да залепя директно върху оригиналната гумена тапицерия на тавана, вместо да я свалям. Тук е важно да отбележа, че това покритие често пък се разлепва от самия дуропластов таван. Така че трябва да се внимава да не се залепи новото върху нещо вече разлепено. Тази операция става най-лесно, когато тавана е вече свален и следва да се залепи на колата, правенето на тая операция вътре в колата е крайно неприятно. С този сандвич (снимка 2), изрязан по вече свален таван остава само да се положи от вътрешна страна в колата и да се издърпа найлона и залепи директно върху тавана. Това звучи много по-лесно, отколкото да се направи. Сложили сте тавана вътре в колата, той ви пада на главата, борите се с гравитацията, трябва равномерно да се разлепя и притиска, няма място за двама вътре, въобще ако вече ви е свален тавана, още в процеса на презалепяне на панелите, тогава е най-добрия момент да направите тази операция. Аз се справих и доста задоволително се разпъна (снимка 3). Не стана идеално и никога не може да се разпъне като таван с шпригли, също така на едно място малко се сбръчка, защото съм го лепнал нагоре по-рано, ама ще го преживея, защото ефекта е осезаем. Шума в купето драстично намаля. И почнах да чувам разни странични шумуве в таблото и дори завихрянето на въздуха, който влиза от ламарината на парното. Освен това съм изолирал панелите от вътрешна страна и пода точно над задното гърне.
Колкото до стъклата - много сме изпуснали в този регион на Европа, като нашите трабанти не са внасяни с такива стъкла. Това, което се постига е, че има циркулация на въздуха вътре в купето - влиза отпред и излиза назад. Или иначе казано може да се кара с вдигнати прозорци без да ви бучи вятъра и вътре да е свежо. Не са алтернатива на климатик разбира се, но значително подобряват комфорта. Шум на вятър от тях не се усеща, а само лекото течение. Направих ги с ново закалено стъкло и подходящи механизми. Друго не ме питайте. Ако искате, мога да ви ги монтирам срещу заплащане. Пишете ми съобщения. Правя за стария и новия модел странични колонки на седана. Поздрави.
|