Автор |
Съобщение |
Trabito601
Блокира си коляновия вал
Регистриран на: Четвъртък, 06.08.2015 г. 22:00 ч. Мнения: 85 Местоположение: Монтана
Automobile: Trabant 601
|
Trabant 601 1966
|
Неделя, 18.04.2021 г. 16:11 ч. |
|
|
MSTT
Скрита лимонка
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 10:26 ч. Мнения: 334 Местоположение: София
Automobile: 601L88,601K89,601K90
|
Re: Trabant 601 1966
Честито!Ще следя с интерес развитието.
|
Неделя, 18.04.2021 г. 19:19 ч. |
|
|
Trabito601
Блокира си коляновия вал
Регистриран на: Четвъртък, 06.08.2015 г. 22:00 ч. Мнения: 85 Местоположение: Монтана
Automobile: Trabant 601
|
Re: Trabant 601 1966
|
Понеделник, 19.04.2021 г. 11:39 ч. |
|
|
MSTT
Скрита лимонка
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 10:26 ч. Мнения: 334 Местоположение: София
Automobile: 601L88,601K89,601K90
|
Re: Trabant 601 1966
Уникално запазено е купето... Коланите са слагани допълнително, от завода излиза БЕЗ!
|
Понеделник, 19.04.2021 г. 15:15 ч. |
|
|
Трабант 601S L 83г.
Научи се да сменя скоростите
Регистриран на: Вторник, 31.03.2020 г. 14:36 ч. Мнения: 69 Местоположение: София-град
Automobile: Трабант 601S L
|
Re: Trabant 601 1966
Уникален! Нямам думи! Страхотен е! Един от най-красивите 601! Интересно с тези балатоми, как така няма ръжда, вероятно е седял предимно в гаража. Възхищавам му се! За първи път виждам Трабант, с бяло табло и в същото време и с квадратен скоростомер! Уникална рядкост! Аз бих го почистил просто и съхранил, без никакви преправки, без нищо. Само ако са здрави праговете и другите кухини да се консервира и толкос. Поздрави!
|
Понеделник, 19.04.2021 г. 21:10 ч. |
|
|
peter1
Научи се как се сипва масло
Регистриран на: Четвъртък, 06.02.2020 г. 04:59 ч. Мнения: 31 Местоположение: Montreal, Canada
Automobile: Toyota Corolla 2006
|
Re: Trabant 601 1966
През 1966 са ги правили да векуват. Имаш един от най-добрите Trabant-и с България.
|
Сряда, 21.04.2021 г. 03:25 ч. |
|
|
Trabito601
Блокира си коляновия вал
Регистриран на: Четвъртък, 06.08.2015 г. 22:00 ч. Мнения: 85 Местоположение: Монтана
Automobile: Trabant 601
|
Re: Trabant 601 1966
Благодаря! Трабантът наистина е каран малко, прибиран винаги в гараж и поддържан маниакално от дядото. Купето е прекалено добре и ще му трябва само една добра консервация отдолу и отвътре. Гумените уплътнения са също доста запазени. Имам и един екземпляр от 70-та година, който също е допълнително слагани колани. Успях и да го измия. Веднага му сложих оригиналните за модела изцяло оранжеви стопове. Сменена е и основата на задния ляв стоп, тъй като дядото го подпраял на стълб във Вълчедръм и от яд си заминал веднага на Лом, като оставил спътниците си на местопроизшествието - това по думи на един от внуците му Единственото нещо, което ме дразни е, че останаха някакви гадни петна от мазилката, която е падала върху него в гаража. Не посмях да ги третирам с каквито и да е препарати, за да не навредя на старата боя. Измивайки го лъснаха и някои забелжки по 55 годишната боя, но предвид възрастта, е мисля нормално. Има и леки ръждиви петна на места, които ще гледам някак си да залича. Засега не обмислям вариант за пребоядисване. Идеята ми е да го запазя колкото се може в по-оригинално състояние, защото мисля, че така би бил по-ценен Ще търся и някакъв вариант и за полиране. Приемам всякакви съвети относно полирането, премахването на петната от мазилката и отсранявато на ръждата по каросерията отвън. Най-мръсното място в колата беше двигателния отсег. Разглобих всичко и го почистих. Смених почти всички гарнитури по двигателя, ремък, изчистих и регулирах карбуратора, налях свеж бензин в резервоара и след близо 20 години успях да му чуя гласа. Моторът работи много добре и съм много доволен. Не го карах много, защото му задържат спирачките и ще трябва да ги отварям. Конкретният двигател е 23 к.с. и със съотношение на масло-бензин 1:33. След 69-та въвеждат в серийното производство новия, с 3 к.с., по-мощен мотор. Тепърва ще свалям малките детайли за полиране и почистване. За съжаление напоследък нямам много време, че се занимавам и с други работи, и затова напредвам бавно. Следващия път ще обърна внимание на интериора и ще направя по-хубави снимки.
|
Четвъртък, 22.04.2021 г. 14:07 ч. |
|
|
Трабант 601S L 83г.
Научи се да сменя скоростите
Регистриран на: Вторник, 31.03.2020 г. 14:36 ч. Мнения: 69 Местоположение: София-град
Automobile: Трабант 601S L
|
Re: Trabant 601 1966
Много се радвам като видя автомобил, който е пазен и поддържан по този начин. Радвам се, че е отишал при ценител, а не за скрап, както доста често се случва с любимите ни автомобили. Запазиго оригинал, до колкото е възможно. А за спирачките, вероятно е от главния цилиндър, добре е да се пипне цялата спирачна система. Поздрави!
|
Четвъртък, 22.04.2021 г. 22:29 ч. |
|
|
ivanski
Детската градина rlz
Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч. Мнения: 1184 Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
|
Re: Trabant 601 1966
Добра находка, такива неща само ти може да намериш. Съветвам те само да изчистиш, консервираш и отремонтираш без дори да боядисваш черното под капака за да запазиш максимално автентичността и патината на колата. Един германски приятел така направи преди две години с Трабант в същото състояние и от същата година, само че хикомат. Много ефектно и истинско му се получи. Само недей да караш с тия гуми, че си опасен за всички.
|
Понеделник, 26.04.2021 г. 21:05 ч. |
|
|
Trabito601
Блокира си коляновия вал
Регистриран на: Четвъртък, 06.08.2015 г. 22:00 ч. Мнения: 85 Местоположение: Монтана
Automobile: Trabant 601
|
Re: Trabant 601 1966
|
Четвъртък, 29.04.2021 г. 19:37 ч. |
|
|
Trabito601
Блокира си коляновия вал
Регистриран на: Четвъртък, 06.08.2015 г. 22:00 ч. Мнения: 85 Местоположение: Монтана
Automobile: Trabant 601
|
Re: Trabant 601 1966
Напредвам по малко, макар и бавно. Цялата ходова част е взаимствана от предходния модел 600 и единственото ново е купето. Захванах се най-напред със спирачките. Положението, общо взето, не беше добро - блокирали спирачни цилиндри и протекла помпа. Здрава еднокръгова помпа свалих от една от другите ми коли, набор 70-та. Цилиндърчета се оказаха проблем обаче. Имам изгнило купе от 67-ма, което не е много комплектно, но пък за сметка на това всичко по спирачките си седеше. Така от 8 цилидърчета с големи усилия успях да събера 4, за всяко колело по едно. Свалих и целия салон за пране. Големи гнусотии излезнаха от седалките, но пък след това направо светнаха. Такава цветова комбинация на тапицерията на ранен 601 за пръв път срещам, а съм изгледал толкова варианти из интернет. И моят вариант не е лош, но този с бялата кожа като на 600 би ми допаднал повече. Седалките като цяло са много запазени и единствено шофьорската е протрита на три места. За съжаление оригиналните ключове са изгубени някъде. Но точно навреме успях да намеря комплект патрони за ключалката и багажника и то с два комплекта ключове. Интересното тук е, че въртенето на патрона става на 90 градуса, т.е. ключът се обръща наобратно, а не на 45 градуса, както е при по-късните Трабанти. Също така свалих, изправих и боядисах престилката под предната броня, че беше малко крива и ръждива. Намерих малко по-тъмни стъкла за предните мигачи и ги полирах. Определено отвориха предницата.
|
Понеделник, 31.05.2021 г. 20:39 ч. |
|
|
Трабант 601S L 83г.
Научи се да сменя скоростите
Регистриран на: Вторник, 31.03.2020 г. 14:36 ч. Мнения: 69 Местоположение: София-град
Automobile: Трабант 601S L
|
Re: Trabant 601 1966
Много ме радва този автомобил! Браво! Но наистина тапицерията на седалките ме изненадва, даже ме кара да си мисля, дали не са претапицирвани...
|
Вторник, 01.06.2021 г. 11:21 ч. |
|
|
Trabito601
Блокира си коляновия вал
Регистриран на: Четвъртък, 06.08.2015 г. 22:00 ч. Мнения: 85 Местоположение: Монтана
Automobile: Trabant 601
|
Re: Trabant 601 1966
Колкото и да е необичайна разцветката, едва ли са претапицирани - дядото е бил маниак на тема всичко оригинал. Даже все още седят етикети MZ под седалките. Явно те са правили тапицерията на ранните модели.
|
Сряда, 02.06.2021 г. 20:45 ч. |
|
|
MSTT
Скрита лимонка
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 10:26 ч. Мнения: 334 Местоположение: София
Automobile: 601L88,601K89,601K90
|
Re: Trabant 601 1966
Харесва ми как работиш! С какво изпра така добре седалките?
|
Вторник, 08.06.2021 г. 09:09 ч. |
|
|
Trabito601
Блокира си коляновия вал
Регистриран на: Четвъртък, 06.08.2015 г. 22:00 ч. Мнения: 85 Местоположение: Монтана
Automobile: Trabant 601
|
Re: Trabant 601 1966
Благодаря, седалките ги изпрах с обезмаслител за тъкани Меглио и действително станаха много добре - всички петна излезнаха и съм много доволен.
|
Понеделник, 14.06.2021 г. 21:45 ч. |
|
|