Виж темите без отговор | Виж активните теми
Ламаринени части за купе - Трабант
Автор |
Съобщение |
ivanski
Детската градина rlz
Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч. Мнения: 1184 Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
|
Re: Ламаринени части за купе - Трабант
Друг модел на греди за усилване на предната греда.
Ето това нещо също го правя, но само на място + монтажа поради спецификите на частта и нейното монтиране. Поне според мен така е трябвало да го направят още в завода. Гредата е удължено копие на тази по средата с обща дължина от 80 см, направена по оригиналната средна такава. Започва от лапите, минавайки назад през гредата под седалките и завършва контактувайки с предната част на легена, оставен за краката на пътниците отзад. Доста трабанти съм виждал със скъсани лапи от напън, а не от ръжда ! След тази операция движението на магарето и напрежението в лапите драстично намалява. Снимките са от моя Трабант.
--- Търся си предна греда за Трабант. Тъй като не знам колко време ще ми отнеме да я копирам и почна да правя нови трябва да е моя, а не да я взема за под наем от някой и да не знам кога ще му я върна. Голяма игра ще е да се направи, но ако беше лесно, всеки щеше да може да я прави. Ще ми свърши работа и някаква изрязана от Трабант, който е обечен да бъде нарязан, дори да е леко загнила. Така че казвайте ако ви попадне нещо подобно. Аз досега два трабанта съм имал за части, но и двата бяха тотално изгнили и не ставаха за взимане на мерки въобще, а от моя не мога да взема мерки, защото частта трябва да е на масата, а не монтирана на колата.
|
Неделя, 10.04.2016 г. 11:36 ч. |
|
|
REVOLTAR
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Вторник, 20.05.2014 г. 01:44 ч. Мнения: 114 Местоположение: Пловдив
Skype: Skype
Automobile: 601, Lada 2101
|
Re: Ламаринени части за купе - Трабант
Здрасти Ивански, идеята за тези 2 греди е страхотна и елиминира нуждата от средната греда напълно! Ако така го беше направил немеца фабрично, щеше да е доста по-добре. Друг въпрос имам и той е следния : не може ли магарето да се държи към предната гредичка където се хваща бронята и да има разпънка от ресьора до купето? Така ще се спести ламарина, тегло и т. н. Отделно в Русе карат Трабанти с варелови мотори и не късат лапите, по скоро се късат ако се натовари купето с тежести. Поздрави!
|
Понеделник, 11.04.2016 г. 00:19 ч. |
|
|
ivanski
Детската градина rlz
Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч. Мнения: 1184 Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
|
Re: Ламаринени части за купе - Трабант
Оригиналната предна греда е доста добре измислена като всичконосещ елемент, но просто това допълнение към конструкцията от моя страна с тези греди според мен е задължително и допринася до по-солиден краен резултат в комбинация с оригиналната идея. Изпробвал съм го на моята кола, като мога да сравня какво беше преди и какво след. ( Най-добре се визуализира пружинирането на предницата в движението на кормилния прът при отворен преден капак ) Предната гредичка, както я наричаш си е чиста маска и е несериозно на нея магарето да се хване, защото там няма нищо солидно, а само декоративно. Нещо подобно на това, което питаш е реализирано в Трабант 1.1, но там магарето няма нищо общо с това на 601. Има и други конструктивни разлики, които няма смисъл да ги обсъждаме, защото нито ти, нито аз имаме Трабант 1.1 Спънка между купето и ресьора е нещо, което доста хора слагат, надявам се да ми остане време да направя една две, които да включа към елементите в тази тема. Лапите ги прокъса един познат преди време при теглене с въже, а трабанта му го знам, че не е изгнил. Наскоро ми прати снимки какво е констатирал като резултат известно време след тегленето: http://2tpower.com/gallery/displayimage ... play_mediaСигурно има и хора в Цвикау, които нямат подобни усилвания. Всеки сам си решава какво да прави, аз просто споделям опит и предлагам решение на проблем, който съм констатирал след дни лежане под Трабанти в най-различни състояния.
|
Понеделник, 11.04.2016 г. 13:44 ч. |
|
|
д-р Е.
Научи се как се сипва масло
Регистриран на: Вторник, 19.05.2015 г. 18:14 ч. Мнения: 42 Местоположение: Стара Загора
Automobile: Wartburg 353W,1986
|
Re: Ламаринени части за купе - Трабант
Понеже по-горе си заявил намерение да се позанимаваш през лятото с огъване на ламарини за ГДР-машинки, няколко души имаме въпрос - Би ли се хванал да направиш 4-5 комплекта прагове за Вартбург 353 и на каква цена на комплект? Засега желаещите сме толкова и предлагаме за общото дело комплект нови прагове за мостра.Не бързаме с поръчката, та има време да се ,,запишат,, и други мераклии.Праговете са в Стара Загора, парите са у нас, а ентусиазмът-у теб. За което-браво и спорна работа. Не пуснах питането на ЛС понеже би било полезно за всички, а и защото във форума има едно келеме, което има нещо против споделянето на лична информация освен на всеослушание... Благодарим предварително за обмислянето на предложението и за отговора. д-р Е.
_________________ Парадоксът често е бил повод да се прави изкуство. А в ГДР са направили автомобили....
Последна промяна д-р Е. на Четвъртък, 21.04.2016 г. 17:17 ч., променена общо 2 пъти
|
Четвъртък, 14.04.2016 г. 20:55 ч. |
|
|
ivanski
Детската градина rlz
Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч. Мнения: 1184 Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
|
Re: Ламаринени части за купе - Трабант
Да разбира се. Само трябва да видя какво представлява този праг. Снимки ще ми трябват като за начало и после ще се разберем какво и що. Дано успея да свърша работа.
|
Петък, 15.04.2016 г. 15:56 ч. |
|
|
д-р Е.
Научи се как се сипва масло
Регистриран на: Вторник, 19.05.2015 г. 18:14 ч. Мнения: 42 Местоположение: Стара Загора
Automobile: Wartburg 353W,1986
|
Re: Ламаринени части за купе - Трабант
Праговете на Вартбург 353 и Вартбург 1,3 представляват следното - Сниманите прагове са нови. Пускам ги за ориентир на всички жеалещи да се поръча изработката им и за желаещите да се наемат с тази работа.Разбира се, при поискване ще дадем и точните размери или направо праговете за мостра-Филибето ей го къде е. Никак не бързаме и очакваме предложения за цена - тук (за да не се възбужда келемето с тетето) или на ЛС (което е безразлично и за келемето и за тетето).
_________________ Парадоксът често е бил повод да се прави изкуство. А в ГДР са направили автомобили....
|
Четвъртък, 21.04.2016 г. 17:11 ч. |
|
|
ivanski
Детската градина rlz
Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч. Мнения: 1184 Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
|
Re: Ламаринени части за купе - Трабант
Ще трябва да взема един и да се опитам да го дупликирам. Когато направя един, тогава ще мога да кажа цена.
Проблемното в случая е, че тази извивка отзад не мога да гарантирам, че мога да я направя абсолютно същата. Тя на машина може да стане в Айзенах, ако стои пресата. Другия вариант е на ръка. Ще се опитам все пак да изкарам нещо ново. Дори според мен би било по-добре при ремонта на съответния вартбург да се ползва извивката или каквото е останало от нея. Всичко зависи от възможностите и желанието на майстора.
Ако имаш път насам кажи за да се разберем как да ми го дадеш. Но със сигурност ще почна да се занимавам с това нещо след Май месец. Така че първите резултати и проби ще бъдат Юни някъде.
|
Четвъртък, 21.04.2016 г. 20:15 ч. |
|
|
д-р Е.
Научи се как се сипва масло
Регистриран на: Вторник, 19.05.2015 г. 18:14 ч. Мнения: 42 Местоположение: Стара Загора
Automobile: Wartburg 353W,1986
|
Re: Ламаринени части за купе - Трабант
Както намекнах по-горе, никой от нас няма зор за нови прагове за конкретна реставрация на Вартбург.Слава Богу, засега праговете на колите ни са здрави и нямат нужда от подмяна.Въпросът беше дали и на каква цена могат да се направят прагове за да си ги държим за резерва по мазетата и гаражите. Благодаря за отговора, ако някои друг има нужда да му се направвт прагове веднага ще дадем точните размери за да сме от полза. Така или иначе, ако ти дойде музата да се занимаваш с прагове за Вартбург-чукни тук един хабер, пък и дотогава може и да е решен проблема как да се направи извивката пред задния калник. Вероятно си се досетил, че праговете, показани на снимките не са оригинални немски - не са грундирани и нямат вентилационните и дренажни отвори - два отгоре и два отдолу.От това следва, че проблемната извивка може да се направи не само на пресата в Айзенах - очевидно е направена някъде другаде.На каква машина и как - не знам, но явно това е възможно и очевидно не е правена на ръка с големия чук... Както казах - не бързаме и зор нямаме.
_________________ Парадоксът често е бил повод да се прави изкуство. А в ГДР са направили автомобили....
Последна промяна д-р Е. на Неделя, 24.04.2016 г. 09:52 ч., променена общо 2 пъти
|
Четвъртък, 21.04.2016 г. 22:54 ч. |
|
|
pronto1997
Научи се да сменя скоростите
Регистриран на: Понеделник, 02.12.2013 г. 14:29 ч. Мнения: 67 Местоположение: близо до София
|
Re: Ламаринени части за купе - Трабант
тези прагове са унгарски
|
Четвъртък, 21.04.2016 г. 23:48 ч. |
|
|
1,3
Научи се да сменя скоростите
Регистриран на: Петък, 19.04.2013 г. 09:17 ч. Мнения: 72 Местоположение: Раднево
Automobile: Wartburg 1,3 S
|
Re: Ламаринени части за купе - Трабант
Прав е колегата по-горе че праговете не са немски което е факт.Но на фона на "изобилието" от такива детайли тези са добри поне като мостра,а и със сигурност има нуждаещи се от такива.
|
Петък, 22.04.2016 г. 22:45 ч. |
|
|
д-р Е.
Научи се как се сипва масло
Регистриран на: Вторник, 19.05.2015 г. 18:14 ч. Мнения: 42 Местоположение: Стара Загора
Automobile: Wartburg 353W,1986
|
Re: Ламаринени части за купе - Трабант
На снимките, които пуснах онзи ден, се вижда, че ,,кривката,, пред задния калник е отделен детайл, който е заварен към правата профилна част на прага. Интересното е, че в каталога за резервни части за Вартбург 353, в раздела ,,Каросерия,, на стр.К8 са показани прагове, при които не личи проблемната ,,кривка,, да е обозначена като отделна част, напротив - прагът е показан като една цяла част. Очевидно, самата ,,кривка,, не е продавана отделно за да допуснем вероятността, че някой е накупил известно количество немски ,,кривки,, произвдени на пресата в Айзенах, после им е добавил правата профилирана част на прага, огъната от дебело тенеке и те ти праг за Вартбург - вероятно унгарски или... ,,унгарски,, ... Следователно, ,,кривката,, може да се изработи не само на пресата в Айзенах и не само с големия чук. Кой, как и на каква машина - очакваме мненията и идеите на форума.
_________________ Парадоксът често е бил повод да се прави изкуство. А в ГДР са направили автомобили....
Последна промяна д-р Е. на Понеделник, 25.04.2016 г. 16:30 ч., променена общо 2 пъти
|
Неделя, 24.04.2016 г. 10:22 ч. |
|
|
pronto1997
Научи се да сменя скоростите
Регистриран на: Понеделник, 02.12.2013 г. 14:29 ч. Мнения: 67 Местоположение: близо до София
|
Re: Ламаринени части за купе - Трабант
прага е една цяла част- кривката и правата част. Няма "капак"- част от пода и има два отвора, в които са заварени гайки за захващане на тампоните за връзка с рамата. Има също и два отвора на дъното за оттичане на проникнали течности в прага, предната долна част е леко скосена и прага отпред е затворен за разлика от този и най- вече , че е грундиран в познатият ни сив цвят. Този/ унгарският/ е от по- дебела ламарина, с доста неправилна сгъвка/ заобляне на сгъвката, а не прав ъгъл/, но в края на крайщата ще свърши работа на които има нужда.
|
Неделя, 24.04.2016 г. 13:36 ч. |
|
|
ivanski
Детската градина rlz
Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч. Мнения: 1184 Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
|
Re: Ламаринени части за купе - Трабант
Един колега се е захванал със сериозен кърпеж и когато му направих нещата реших да снимам инвентара до момента. Това са почти всички греди по пода на трабанта + две допълнителни, които според мен са и задължителни. Дренажни отвори на оригиналните места. Праговете нарочно нямат отвори за крик, понеже много малко хора ползват оригиналния крик. Колега от форума ми намери донор, от който да сваля предната греда. Така че скоро почвам да работя в посока правене на нова предна греда.
|
Четвъртък, 02.06.2016 г. 19:25 ч. |
|
|
REVOLTAR
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Вторник, 20.05.2014 г. 01:44 ч. Мнения: 114 Местоположение: Пловдив
Skype: Skype
Automobile: 601, Lada 2101
|
Re: Ламаринени части за купе - Трабант
Ивански, това изглежда страхотно! Очаквам с нетърпение да видя какво ще измислиш за предната греда. Така и така преконструирате шасито... Абе що не направите изцяло ново шаси като на Варгата... Аз сега това ще правя от квадратни профили 50*50*2 но ще са заварени перманентно за пода... Но вие можете да ги направите като на Вартбурга, а и може директно да се заварят лапите към магарето отпред за носещите греди. Поздрави!
|
Събота, 04.06.2016 г. 00:54 ч. |
|
|
ivanski
Детската градина rlz
Регистриран на: Четвъртък, 07.02.2008 г. 11:53 ч. Мнения: 1184 Местоположение: Пловдив
Automobile: Trabant 601s
|
Re: Ламаринени части за купе - Трабант
Revoltar Това не е преконструиране на пода, а правене на резервни части за същия. Подобни предложения ми ги пращай на ЛС, а не в темата че така и се губи смисъла.
Колегата racrac намери донор и вчера най-накрая се сдобих с това, което ми трябваше. Ръжда има разбира се, но става за мерки.
|
Неделя, 05.06.2016 г. 10:50 ч. |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|