Виж темите без отговор | Виж активните теми
ФРАЙЛАУФ на Trabant 601 S. Проблем ???
Автор |
Съобщение |
esko148
Научи се как се сипва масло
Регистриран на: Четвъртък, 20.04.2017 г. 16:17 ч. Мнения: 43 Местоположение: Пловдив
|
 ФРАЙЛАУФ на Trabant 601 S. Проблем ???
Здравейте, колеги. Първото, с което искам да започна е че колата е на реални 73000км и със сменено масло на скоростната кутия 80W90. Ето какво ми се случи днес:
Реших да покарам малко на дълъг път за да се поизчисти системата, защото колата се кара предимно с 40-50км. Ускорява си като пушка. Не се замисля при подаване на газ. Вдигнах 90км, като можеше и още, но не исках да го цедя до дупка и затова реших да пусна педала на газта. И в този момент се появи проблема:
Червената лампа на таблото светна и при подаване на газ, колата не реагира ( все едно съм изгасил двигателя ). Не вдига обороти, а бе нищо. Какво направих: Скоростта от 90, постепенно падна до към 60. Тогава изключих от скорост, минах на трета, лампата угасна и когато подадох газ се чу нещо странно като свирене ( виене ) след което колата си пое нормално и пак започна да ускорява. Включих на 4-та, набрах до 80 и пак махнах крака от газта, при което лампата пак светна и нещата се преповториха.
Знам, че обяснението не е много на място, но дано сте ме разбрали.
EDIT: Не трябва ли като съм на 4-та и отнема газта да се включи въпросния Фрайлауф ( свободен ход ), който да поддържа достигнатата скорост до момента в който пак не се подаде отново газ?
Възможно ли е тъй като е 2Т машина при спиране на подаването на газ да се прекратява мазането на двигателя и от там да светва червената лампа? Ремъка на динамото не е скъсан! Може би винаги трябва да му се подава лекичко газ? Наистина не знам къде е проблема. Всяко мнение и съвет би било от полза.
Поздрави на всички колеги.
_________________ Trabant 601s LightBlue
|
Сряда, 31.05.2017 г. 22:46 ч. |
|
 |
niki_k
Кандидат-фен
Регистриран на: Четвъртък, 13.05.2010 г. 18:56 ч. Мнения: 398 Местоположение: Самоков
Skype: няма
Automobile: Trabant 601s-kombi
|
 Re: ФРАЙЛАУФ на Trabant 601 S. Проблем ???
Колега,от обясненията ти не стана ясно като ти е светнала лампата на зареждане на алтернатора,угаснала ли е колата,или е продължила да работи на малки обороти но със светеща лампа?По някога се случва да изгасне на празен ход/малки обороти/,ако са ти много ниски оборотите и да светне лампата.За "свободния" ход на 4-та скорост си прав-когато не подаваш гас,все едно е изкл.от скорост,при подаване-трябва да тръгне плавно.Мазането на кол. вал при ниски обороти е слабо и не желателно да работи дълго време на такива.Колкото до стърженето не може да ти се даде съвет,ако се появи пак-слушай и гледай от къде може да е!Провери си с уред дали алтернатора ти зарежда нормално и най-вече на празен ход,да не би от него да е проблема!
|
Четвъртък, 01.06.2017 г. 06:48 ч. |
|
 |
esko148
Научи се как се сипва масло
Регистриран на: Четвъртък, 20.04.2017 г. 16:17 ч. Мнения: 43 Местоположение: Пловдив
|
 Re: ФРАЙЛАУФ на Trabant 601 S. Проблем ???
Колега, ами като светне лампата колата сигурно е угаснала, защото като и подам газ както съм на 4-та и не реагира. Но пък освободя ли от скорост и мина ли на трета като подам газ и си поема, НО имаше момент в който като светна лампата минаването на свободна и после на 3-та не помогна ( явно беше угаснала ) и трябваше да спра за да я запаля отново. Това, което ми направи впечатление е че паленето след тази ситуация е трудно ( не е да пали от четвърт както си пали нормално ). Трябва да опъна смускача за да запали въпреки, че допреди минута съм карал с 80-90км/h. Какво друго подозирам: Възможно ли е въпросният фрайлауф да не сработва при мене и при отпускане на газта, когато той трябва да се включи не го прави и така спира мазането и контролната лампа светва? Да, но ако беше така, защо тогава до 50км при отпускане на газта проблема го няма? И колеги, малко глупав въпрос, но как разбирам дали оборотите на празен ход са прекалено ниски. Може би по вибрациите, които се предават от двигателя??? Защото, гледайки двигателя не установявам да "подскача" и да "трепери" много. Във форума намерих тема, която се доближава много до моя проблем, с тази разлика, че при мен на място колата не гасне. Ето я и темата: viewtopic.php?f=32&t=906В книгата "Аз Ремонтирам Трабант" намерих някои интересни неща в раздел "Генератор", които ще постна за да видите какво описват там:
_________________ Trabant 601s LightBlue
|
Четвъртък, 01.06.2017 г. 07:37 ч. |
|
 |
niki_k
Кандидат-фен
Регистриран на: Четвъртък, 13.05.2010 г. 18:56 ч. Мнения: 398 Местоположение: Самоков
Skype: няма
Automobile: Trabant 601s-kombi
|
 Re: ФРАЙЛАУФ на Trabant 601 S. Проблем ???
Когато свободния ход на четвърта не работи,обикновено 4-та като включиш и подадеш гас,въпросната скорост не се вкл.,а остава все едно си на изкл.от скорост.Ако обаче ти е заварено въпросното устройство вътре в скоростите,колата ще придърпва като на 3-та скорост като отпуснеш гаста.Фрайлауфа едва ли има отношение към мазането на кол.вал и гасненето/светкането/ на червената лампа.
|
Четвъртък, 01.06.2017 г. 08:30 ч. |
|
 |
esko148
Научи се как се сипва масло
Регистриран на: Четвъртък, 20.04.2017 г. 16:17 ч. Мнения: 43 Местоположение: Пловдив
|
 Re: ФРАЙЛАУФ на Trabant 601 S. Проблем ???
Да, и аз стигнах в крайна сметка до това заключение. Остава да вдигна малко оборотите на празния ход, да натегна ремъка както е по книга ( "натиск с палец" и 10мм разстояние ). И евентуално да се побазикам с генератора като стегна всички клеми на релето. Ако не помогне, ще отварям да видя как се четките. Определено обаче май всичко е до ниските обороти на празен ход  Ако и някой друг има някаква идея, нека пише 
_________________ Trabant 601s LightBlue
|
Четвъртък, 01.06.2017 г. 09:51 ч. |
|
 |
esko148
Научи се как се сипва масло
Регистриран на: Четвъртък, 20.04.2017 г. 16:17 ч. Мнения: 43 Местоположение: Пловдив
|
 Re: ФРАЙЛАУФ на Trabant 601 S. Проблем ???
Така след последното каране, май всичко отиде по дяволите. Повече съм от сигурен, че разказах играта на двигателя и сега е за основен ремонт. Какво стана: Днес вдигнах малко оборотите на празния ход, защото бяха ниски и реших отново да го изкарам да проверя дали пак ще се появи проблема с лампата. В началото колата вървеше добре, ускоряваше добре докато не реших при 80км/h да го изключа от скорост. Като падна от инерцията до 40км/h пак включих на 4-та и пак започанах да си ускорявам. Вдигнах към 70 и пуснах педала на газта за да видя дали ще сработи Фрайлауфа. Еми не знам колко е сработил, но от 70 скоростта пак започна да пада по инерция, докато в един момент червената лампа светна и двигателя угасна. Паленето бе възможно, но само с дръпнат смукач ( и то това при положение, че двигателя се предполага, че вече е достигнал максимална температура ). След като запалих вече не държаше стабилни обороти на празен ход и без подаване на газ гаснеше. Като тръгнах да ускорявам всичко беше ОК. Предавките си влизаха лесно, но при леко отпускане на педала се усещаше, че двигателя отново ще угасне. Като навлязох в населеното място вече да се прибирам на кръстовищата беше истински ад. Освобождавайки от скорост малко преди кръстовището за да мога да намаля без да се тормози двигателя, той угасваше. Така на кръстовището пак трябваше да дърпам смукач за да запаля итн. В общи линии това е драмата, колеги. Не разбирам много, но мисля, че работата този път ще е сериозна. 100% белята стана заради изключването от скорост по време на движение. До тогава си вървеше и при отнемане на газта не умаляваше и не гаснеше. С ръка на сърцето мога да кажа, че умря една мечта. Надали ще има връщане назад и най-лошото е че така и не разбрах защо се случи всичко ![byeeeee [smilie=byeeeee]](./images/smilies/byeeeee.gif)
_________________ Trabant 601s LightBlue
|
Четвъртък, 01.06.2017 г. 23:05 ч. |
|
 |
pronto1997
Научи се да сменя скоростите
Регистриран на: Понеделник, 02.12.2013 г. 14:29 ч. Мнения: 67 Местоположение: близо до София
|
 Re: ФРАЙЛАУФ на Trabant 601 S. Проблем ???
Казваш, че не разбираш, а като не разбираш и някой ти дава съвети какво да правиш, защо не го послушаш. Какво търсиш в генератора, когато проблема ти е в карбуратора. И понеже си голям умник вече ДВГ ти е за ремонт- сигурно, но преди това си смени въздуха в гумите с азот, но гледай да не е от миналата година, че тогава ще имаш още по- големи проблеми.
|
Петък, 02.06.2017 г. 00:27 ч. |
|
 |
esko148
Научи се как се сипва масло
Регистриран на: Четвъртък, 20.04.2017 г. 16:17 ч. Мнения: 43 Местоположение: Пловдив
|
 Re: ФРАЙЛАУФ на Trabant 601 S. Проблем ???
Съмняваме, че се е запушил главния жигльор или този за свободния ход, защото за в момента може да работи само на смукач. Като ги почистя ще пиша за резултата.
_________________ Trabant 601s LightBlue
|
Петък, 02.06.2017 г. 08:05 ч. |
|
 |
niki_k
Кандидат-фен
Регистриран на: Четвъртък, 13.05.2010 г. 18:56 ч. Мнения: 398 Местоположение: Самоков
Skype: няма
Automobile: Trabant 601s-kombi
|
 Re: ФРАЙЛАУФ на Trabant 601 S. Проблем ???
Правилно си се насочил,както написа и колегата-свали и основно почисти карба.Само не бъркай с някакви твърди телове в отворите на жигльорите,измий с бензин и продухай с въздух.
|
Петък, 02.06.2017 г. 09:37 ч. |
|
 |
esko148
Научи се как се сипва масло
Регистриран на: Четвъртък, 20.04.2017 г. 16:17 ч. Мнения: 43 Местоположение: Пловдив
|
 Re: ФРАЙЛАУФ на Trabant 601 S. Проблем ???
Ще го чистя основно, въпреки че не разбирам как може толкова бързо да се е запушил след като съм го чистил преди няма и месец, сменил съм целия горивопровод от резервоара до карбуратора, изчистил съм основно резервоара итн. Явно като съм го напънал с висока скорост, наистина нещо се е запушило.
Колеги, имам един въпрос, който на някой може да се стори глупав ама какво да се прави:
Когато се кара примерно на 4-та без газ, буталата в цилиндрите движат ли се ( респективно смазват ли се )? Съответно какво става при изключване от скорост? При кой от двата варианта има смазване макар и минимално и при кой мазането е крайно недостатъчно и има опасност от блокаж ?
Благодаря на всички отзовали се.
Поздрави.
_________________ Trabant 601s LightBlue
|
Петък, 02.06.2017 г. 16:08 ч. |
|
 |
niki_k
Кандидат-фен
Регистриран на: Четвъртък, 13.05.2010 г. 18:56 ч. Мнения: 398 Местоположение: Самоков
Skype: няма
Automobile: Trabant 601s-kombi
|
 Re: ФРАЙЛАУФ на Trabant 601 S. Проблем ???
На някои автомобили има оборотомери-подаваш гас-оборотите се вдигат,отнемаш я-падат!Мазането е свързано с оборотите,а ако не се движат буталата-няма как да работи двигателя!Сега мисля,че сам ще си отговориш на въпросите,колега!
|
Петък, 02.06.2017 г. 16:48 ч. |
|
 |
esko148
Научи се как се сипва масло
Регистриран на: Четвъртък, 20.04.2017 г. 16:17 ч. Мнения: 43 Местоположение: Пловдив
|
 Re: ФРАЙЛАУФ на Trabant 601 S. Проблем ???
От това, което обясняваш, колега ми става ясно, че и в двата случая разлика няма, Двигателя работи, чатите се смазват макар и не оптимално, но все пак няма опасност от блокажи.
Само не разбирам, защо тогава някои колеги препоръчват спускането по наклони да става на свободна, а не на скорост?
_________________ Trabant 601s LightBlue
|
Петък, 02.06.2017 г. 18:59 ч. |
|
 |
mladen201
Trabant ML
Регистриран на: Петък, 30.07.2010 г. 19:39 ч. Мнения: 448
Automobile: Трабант 601
|
 Re: ФРАЙЛАУФ на Trabant 601 S. Проблем ???
Когато се спускаш по наклон, било то на 4та или на свободна, двигателя си държи минимални обороти (празен ход). А относно това дали като си на 4та без газ, дали се движат буталата - да движат се. Както написах, тогава двигателя работи все едно е на празен ход
_________________ С други думи, тия коне искат да ядат!Колкото повече ги юркаш толкова повече си 'апват. Колкото повече ги 'раниш , толкова повече бягат.ОК?
|
Събота, 03.06.2017 г. 00:45 ч. |
|
 |
esko148
Научи се как се сипва масло
Регистриран на: Четвъртък, 20.04.2017 г. 16:17 ч. Мнения: 43 Местоположение: Пловдив
|
 Re: ФРАЙЛАУФ на Trabant 601 S. Проблем ???
Това ме успокоява до толкова, че поне съм се разминал със сериозни проблеми ( задрали бутала, скъсани семеринги итн ). Остава да се погледне карбуратора.Вчера остана малко време и му направих някои работи без да го свалям като резултат нямаше никакъв. Та, развих големия винт за регулиране на въздуха ( О-пръстена му е прекъснат ) и реших да запаля ей така без него да видя какво ще стане. Еми нищо не стана. После взех ръчната помпа и хубаво го продухах и пак нищо не стана. Завих си го обратно на мястото му и пристъпих към жигльора за празния ход. Отворих му тапата, почистих отвора с много тънко жило и после пак продухах с помпата. Резултат пак нямаше. После свалих маркуча на бензина и на мястото му сложих този от помпата и продухах. Еми пак нямаше полза. След извършените процедури, днес ще го свалям и ще го чистя основно. Ще погледна и иглата в поплавъковата камера да не е заяла нещо. Накрая ще продухам всички отвори и канали с компресор на 7-8 атм. EDIT:Колата сега пали и работи само на смукач.Върна ли го, оборотите падат и гасне. Колеги, прави и нещо друго впечатление. При подаване на газ се чува някакъв звук като свирене ( свистене ) не мога точно да го опиша ( все едно се включва турбо  ). Съмнявам се, че се дължи на засмукване на въздух. Само където не знам от къде го засмуква. Тъй като колата е стояла доста дълго време подозирам, че семеринга на коляновия вал е запекъл и от там засмуква и гасне. Някъде из форума прочетох, че за това има лек, като се сипвало масло директно в карабуратора, което при запалване отива и смазва въпросния уплътнител. Само не знам какво се сипва и къде се сипва. Ако някой го е правил нека сподели. Благодаря на отзовалите се.
_________________ Trabant 601s LightBlue
|
Събота, 03.06.2017 г. 08:45 ч. |
|
 |
niki_k
Кандидат-фен
Регистриран на: Четвъртък, 13.05.2010 г. 18:56 ч. Мнения: 398 Местоположение: Самоков
Skype: няма
Automobile: Trabant 601s-kombi
|
 Re: ФРАЙЛАУФ на Trabant 601 S. Проблем ???
Колега,пишеш че 0 пръстенът му е прекъснат/на карборатора/-подмени го ако е скъсан,възможно е да смуче от там въздух и затова да няма малки обороти.Не зная коя год.ти е трабанта,но ако е 12 волтов с електронно запалване/както ми изглежда на снимката/,това с маслото в карба го забрави-на коляновия вал от двете му страни си със сигменти.На по-стария модел е със семеринги,но е по-добре да се подменят,отколкото да разчиташ маслото да възвърне гъвкавостта на изгорелите семеринги.Провери дали са ти стегнати двете гайки придържащи карборатора към двагателя,от там също може да засмуква въздух.От хлабав ремък също може да има подобен звук,но това едва ли чак толкова влиае на малките обороти,пристегни го да видиш дали звука няма да изчезне.
|
Събота, 03.06.2017 г. 16:16 ч. |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 11 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|