Трабант и Вартбург форум http://2tpower.com/forum/ |
|
въпрос относно помпа от ява за масло http://2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=20&t=4736 |
Страница 1 от 1 |
Автор: | j_totkow [ Понеделник, 22.10.2012 г. 19:38 ч. ] |
Заглавие: | въпрос относно помпа от ява за масло |
питам тук понеже може някой и на вартбург да я е слагал (питам относно снимките "Газова уредба на Трабант от Rudy") аз стигнах до момента в който ще нося оста на алтернатора на стругар да изреже отвор за да се пъхне палчето на помпата, алтернатора ми е от рено и помпата може да легне директно на него, не като на снимките където е зацепена такава помпа с пластмасова подложка (между другото имам такова парче и ако на някой му трябва да пита), та въпроса ми е как е свързано там понеже не е показано (какво е сложено между оста и помпата за удължение, понеже може да ми се наложи и аз да го правя така) |
Автор: | iei [ Четвъртък, 17.01.2013 г. 10:59 ч. ] |
Заглавие: | Re: въпрос относно помпа от ява за масло |
Няма нужда от удължаване,но ако се наложи,втулка(капа)на оста на ротора. |
Автор: | TTT [ Петък, 18.01.2013 г. 11:40 ч. ] |
Заглавие: | Re: въпрос относно помпа от ява за масло |
По принцип всички притежатели на двутактови машини са интелигентни хора. Но не всички са учили механика или просто не са присъствали на този урок или лекция. Затова ще си позволя да внеса малко яснота по въпроса за валовете и осите. 1. - ВАЛ - Валът е конструктивен подвижен елемент, който служи за предаване на въртящия момент (въртенето) от една въртяща се част (елемент) от конструкцията на машина или механизъм на друга. Опира се о неподвижните части на механизма (корпуса) посредством лагери - търкалящи се (ролкови, конични или иглени) или втулки, които се монтират в цилиндричните му участъци. Лесно се разбира кое е вал по това, че се върти. И така предава енергията (въртящия момент) на другия въртящ се детайл. 2. - ОС - Ос е конструктивен неподвижен елемент, който служи като опора на въртящи се части /елементи/ от конструкцията на машина или механизъм. А щом е неподвижна, няма как да предава въртящ момент към другите детайли. Оста е закрепена неподвижно към корпуса на машината, а въртящите се части се опират върху оста посредством лагери - търкалящи /съчмени или ролкови/ или плъзгащи /втулки/, които се монтират в цилиндричните участъци на оста. Щом детайла не се върти - значи е ос. Има и изключения! Например колоосите на железопътните вагони. Но да не задълбаваме в механиката. Мисля че съм ви бил полезен с тия елементарни определения - трябва да имаме някаква техническа култура. Все пак сме притежатели на уникални машини, произведени в държава, която вече не съществува. ![]() |
Автор: | Оги [ Неделя, 20.01.2013 г. 23:45 ч. ] |
Заглавие: | Re: въпрос относно помпа от ява за масло |
Това е така, но тук болшинството от хората не са нито инженери, нито изобщо учили механика и машинни елементи. Така че това е теоретична постановка и значението му за тоз форум не е решаващо към проблема. Нищо лошо и някои да понаучат нещо, но смятам- всеки е разбрал, че на практика "оста" на генератора на Тотков върти помпата, въпреки, че теоретично това е невъзможно. Ос не може да предва движение или т.к. да върти. Това може да прави вал. Оста може да спомага въртене но не и да го прави. Както и да е. Аз съветвам Тотков да мазне в мястото на съединението между 2-та вала малко грес, понеже поставянето на ротора на помпата на същата ос , на която се върти ротора на генертора е на практика почти винаги неточно или поне може да съвпадне само случайно, и едно мазане на това място ще елиминира или убедително намали проблемите заради някакво дребно триене като при тез виоки обороти предпази от разбиване на въртящи се части. Като гледам шайбите на коляновия вал и генератора- ротора и помпата могат да стигнат до към 10 х. об. в мин., което е над 2 пъти повече от максималните обороти на коляновия вал. |
Автор: | j_totkow [ Понеделник, 21.01.2013 г. 11:19 ч. ] |
Заглавие: | Re: въпрос относно помпа от ява за масло |
вече е поставена и няма как да сложа грес, освен когато си сложа датчик за маслото ще я намажа |
Автор: | TTT [ Понеделник, 21.01.2013 г. 11:21 ч. ] |
Заглавие: | Re: въпрос относно помпа от ява за масло |
Не ги упреквам ни най-малко. Човек се учи цял живот независимо от степента на образованието си. А Тотков е и един много деен участник във форума и едно прецизиране на текста не е лошо нещо, пък и понятията не са толкова сложни. ![]() Тъй като не можах да намеря статията на Руди, за да видя какво е зацепването, за една такава радиална неточност бих препоръчал кръстат съединител или тъй наречения "Съединител на Олдхам". В Интернет може да се прочете за него. Другият начин за компенсиране на радиална и ъглова неточност е подходяща по диаметър на тела и посока на навиване спирална пружина. Добра е при еднакви диаметри на валовете. |
Автор: | j_totkow [ Понеделник, 21.01.2013 г. 11:30 ч. ] |
Заглавие: | Re: въпрос относно помпа от ява за масло |
За в бъдеще ще гледам да бъда по-точен в коментарите ![]() Иначе за помпата вече съм я зацепил и само времето ще покаже дали е правилно, доста си играх да я центровам, понеже все биеше на някъде а и не знаех за гореспоменатите начини за да я направя по-надеждно (все пак се надявам и моя начин да е успешен) |
Страница 1 от 1 | Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |