Виж темите без отговор | Виж активните теми
|
Страница 1 от 1
|
[ 10 мнения ] |
|
Автор |
Съобщение |
fraxinus
Кандидат-фен
Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 20:43 ч. Мнения: 455 Местоположение: с.Кирилово
Automobile: Trabant 601
|
 ГТП
Здравейте колеги. Някой минавал ли е скоро ГТП с двутактова машина. Разправят че са ги затегнали,мерели газове и тн.В тази връзка дали ще колите ни ще покриват стандартите. Имам спомен че като купих трабанта минавах реален преглед както си трябва го качваха на валяците-и показваше че няма спирачки , а колелата бях блокирали и целия автомобил подскачаше върху валяците-просто е много лек. Но тогава не посмяха да сложат сонда в ауспуха за да не я зацапат 
_________________ Къни и фърга http://vbox7.com/play:b253bfd8
|
Понеделник, 13.02.2012 г. 17:48 ч. |
|
 |
hrisvasilis
Кандидат-фен
Регистриран на: Понеделник, 26.04.2010 г. 16:03 ч. Мнения: 492 Местоположение: Ловеч
Automobile: 2 трабанта
|
 Re: ГТП
По другите авто форуми има писано за проблеми с катализатори, спирачки и тн при ГТП. Обаче като се замисля западната ми кола може да не мине такъв преглед, за разлика от трабанта 
_________________
|
Понеделник, 13.02.2012 г. 19:55 ч. |
|
 |
Ivaka
Regular User
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч. Мнения: 1090 Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
|
 Re: ГТП
Минавах преглед миналата седмица с Вартбурга. Наистина са позатегнали нещата и в пунктовете е като в Биг Брадър - постоянно наблюдение с камери. Иначе самия преглед не се е променил особенно. Гледаха ми спирачките, огледаха предницата за луфтове, прегеледаха светлини и аварийни и за пръв път ми провериха номерата на двигател. После 20 минути стояхме и си лафихме, разпитваха ме за колата, кефеха се и т.н. По новия закон колата трябва да стои 25 минути в пункта, затова. Газове не ми мериха в този пункт, въпреки че им казах ако имат възможност да ги премерят. Предите 2 години ходих в друг пункт, там ги мереха. Сондата им позволяваше. Първия път като отидох, със настройките с които карам колата като сложиха сондата в аспуха се изумиха колко ниски емисии дава моят Вартбург, човека каза че е мерил стотици Вартбурзи и такова чудо никога не е виждал. Съдържанието на CO беше като за много по-нова кола(не помня точно, но със сигурност под 1%). Втория път като ходих т.е. мин година реших да видя колко още бих могъл да сваля емисиите. Навих винта за качеството на сместа дотолкова, че двигателя едва работеше, честотата на въртене беше около 600 оборота( нормално работи на 1000). Слагат сондата хората, мерят и нищо не казват. На въпроса ми как са емисиите човека отговаря "Абе мани, тва не е реално, някъде ти е спуках аспуха и разрежда газовете, погледни показанията - тая кола работи САМО НА ВЪЗДУХ все едно". При което на мен разбира се ми стана смешно, но не им обясних какво съм направил за да покаже тези стойности. Погледнах разпечатката и този път нивото на CO беше повече от удивително, не помня точно, но със сигурност около 0.5 %. Тръгнах си доволен, и още на изхода на пункта си върнах нормалната настройка. Така че не се притеснявайте за газовете, дори да ги мерят, ако слагате малко масълце, имате перфектна центровка, електронно и регулировката на карбуратора е безупречна, няма да имате проблем. Който е наясно с конструкцията на 2т двигателя знае, че отделяното ЦО е доста по ниско от еквивалентни двигатели от 80-те, че дори 90-те години. По каталог на Вартбурга му дават 1.5%(за сравнение на Лада дават 3.5 до 4%) CO на празен ход. Мисля че там някъде е и Трабанта. Това при онези допотопни двутактови масла отделящи килограми сажди и пушек. При маркова полусинтетика по 15 грама на литър, перфектна центровка, електронно запалване, големи бобини и 4 полюсни свещи и безупречна регулировка на карбуратора нещата се променят доста.
п.с. Който не вярва - идва, отиваме в пункта, плаща ми замерването и го мерят за да се увери с очите си. В допълнение искам да кажа че в същия този пункт ми замерваха и БМВ-то, което от завода излиза с катализатор, но при мен е премахнат - веднага се видя че колата дава емисии над нормата за модела, но в нормата за годината си на производство и изискванията, което отхвърля вероятноста за неизправност на уреда. Корсата която беше преди Вартбурга на прегледа също даде завишени стойности на емисиите.
|
Неделя, 04.03.2012 г. 13:12 ч. |
|
 |
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
 Re: ГТП
До сега не са ми мерили газове на Трабанта, само на другата кола. Иначе спирачките няма ядове - със синия Трабант като му сложих хубави накладки мина съвсем честно на барабаните.
_________________ МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери
|
Неделя, 04.03.2012 г. 22:03 ч. |
|
 |
Оги
Кандидат-фен
Регистриран на: Сряда, 20.02.2008 г. 18:53 ч. Мнения: 316
|
 Re: ГТП
Газовете на двутактовите са наситени със сажди и серни окиси- на прегледите тях не ги мерят, а с отровния въглероден окис, който е проблем на цял свят и който навсякъде се разследва като империалист при добро горене двутактовите нямат проблем. Едно време в София се минаваше за зелена детелина на тест за газове, пред мен от опашката върнаха няколко Жигули, с В-г минах много лесно и бързо. CO беше около 1.2 доколкото си спомням при стандартни реглажи.
|
Сряда, 07.03.2012 г. 11:07 ч. |
|
 |
Ivaka
Regular User
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч. Мнения: 1090 Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
|
 Re: ГТП
Точно за това говорим! Точно CO-то при нас е с доста по ниско ниво. Това че двутактовите цапали "да си ебе..." са гаражни митове и легенди. Е, наистина има вещества които са в по високо ниво, но НАЙ-отровното не е сред тях... А както знаем CO-то не се вижда, няма цвят и мирис, така че най-вредно е това, което не се вижда и помирисва. Дизелите са много упреквани заради черния пушек и саждите които хвърлят. Да, ама саждите действат като катализатор за разграждане на много други вредни вещества и на практика пречистват природата.
|
Сряда, 07.03.2012 г. 14:08 ч. |
|
 |
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2554 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
 Re: ГТП
Зависи - зад Трабанта винаги си мирише едно такова на бензин/масло. Дори да караш с хубаво масло да не пуши, пак мирише. Както и зад по-износените дизели.
_________________ МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери
|
Сряда, 07.03.2012 г. 21:48 ч. |
|
 |
Ivaka
Regular User
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч. Мнения: 1090 Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
|
 Re: ГТП
Мирише не значи зверски отровно е. В случая най-отровния газ, който може да те убие за няколко минути - въглеродния оксид, който е световен проблем както каза Оги при нас се съдържа в много по малки количества от еквивалентни двигатели от 70-те 80те и дори 90-те години. Този газ няма мирис, вкус и цвят. При нас въглеводородите са с по високи нива - видимото замърсяване, но те не са толкова вредни. Не случайно при новите коли казват гр/км CO а не гр/км въглеводороди 
|
Сряда, 07.03.2012 г. 22:22 ч. |
|
 |
Nasakoto
Луд с картечница
Регистриран на: Събота, 02.02.2008 г. 13:04 ч. Мнения: 455 Местоположение: Густо майна, Филибето!...
|
 Re: ГТП
казват грама на километър CO2, не CO. Има разлика от един атом кислород, и много голяма разлика в химическата активност и токсичността 
_________________ Hard to the core !
|
Четвъртък, 08.03.2012 г. 08:59 ч. |
|
 |
Ivaka
Regular User
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч. Мнения: 1090 Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
|
 Re: ГТП
|
Четвъртък, 08.03.2012 г. 13:05 ч. |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
[ 10 мнения ] |
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 41 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|