Трабант и Вартбург форум http://2tpower.com/forum/ |
|
Покупка на Вартбург 353 1.3 +/- http://2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=20&t=4238 |
Страница 1 от 1 |
Автор: | WR353 [ Сряда, 18.01.2012 г. 18:41 ч. ] |
Заглавие: | Покупка на Вартбург 353 1.3 +/- |
Здравейте многоуважаеми колеги. Аз съм горд собственик на Вартбург 353 2Т.Имам и втора кола,Опел Вектра която ползвам за ежедневка. Искам да чуя вашите мнения относно покупка на Вартбург 4Т. В идеалният случай искам съвет от хора които са имали/имат двата модела за да направят сравнение.Това което ме интересува основно е: - проблеми при намиране на частите/знам че има ментета,такива не търся/ - взаимозаменяемост на части,надеждност - спирачки(много важно) Нямам забележки към спирачките на 2Т - комфорт при дълъг път.Месечно минавам около 1500км извънградско 8х250км, липсата на 5та скорост е притеснителна от гледна точка на шум/вибрации.За сравнение с Вектрата не усещам грам умора. - управление.Волана по-тежък или по-лек е от 2Т ? - маневреност - фарове /мисля че са по-слаби като осветяемост от 2Т,поправете ме ако греша/ - отопление /има ли обдухване на предното стъкло,при 2Т липсва/ Ще помоля всички колеги,които споделят мниение първо да е по темата,второ да са безпристрастни. Ще се радвам ако споделите впечатления за предимства и недостатъци на 353 1.3 сравнен с други автомобили,които имате/ползвате редовно. |
Автор: | Ivaka [ Четвъртък, 19.01.2012 г. 15:09 ч. ] |
Заглавие: | Re: Покупка на Вартбург 353 1.3 +/- |
Карал съм доста 1.3та, също така имам наблюдения върху не малко такива, затова ще споделя моите наблюдения и гледна точка. Ще започна с това, че към днешна дата въобще не е оправдана покупката на такава кола за ежедневен автомобил, а само като ретро кола за удоволствие, но в това отношение пък 353 си заслужава повече - по-манияшка кола е. -Относно частите - при 1.3 има проблем с намирането на части, а някои са доста скъпи, ако въобще ги намериш. Например предна маска и калници са доста сериозен проблем. Прибавям и полуоските, които не са взаменяеми нито с 353, нито с Фолксваген. Радиатора също е някаква безумица, подобен е на Фолксваген, но не е същия. Карбуратора - пак някаква ГеДеЕрска измишльотина, като замисъл не е лош и е по лиценз на Вебер, но не е съвместим с такъв от Фолксваген, а с годините започва да прави проблеми, като най често отказва автоматичния смукач, но поне такива карбуратори се намират втора ръка, макар и понякога с много търсене. Предните амортисьори са различни от тези на 353 и също не са съвместими поне на пръв поглед с такива от друг автомобил. Да прибавим и скоростната кутия, която по здравина е далеч зад тази на 353, а втора употреба дори да намериш не се знае на какво дередже ще бъде. Както знаем в последните години има сериозен проблем с предлагането на качествени шарнири и накрайници за Вартбург т.е. качествени такива изобщо няма. Единствения вариянт е оригинални немски, каквито се намират почти толкова трудно, колкото чисто нов Вартбург ![]() Сега си представи какво ще бъде ако караш такава кола за ежедневка - ударят те - 2 месеца търсиш части, счупи се нещо - пак сумати време търсиш части, при това трябва сам да си ремонтираш колата, понеже майсторите те гонят и те гледат с пренебрежение.... Като прибавим и цените на частите, които определено са по високи отколкото при Голф 2 например, който в случая е много по рентабилен за ежедневен автомобил - части бол, майстори също, а като здравина е еквивалентен на Вартбурга. -Спирачките - ами прилични са, принципно системата е същата като при 353, но вероятно поради по-тежката предница според мен спира по-добре, също така се държи малко по-добре на сняг. -Комфорт на дълъг път - определено е по тих от 353, напълно сравним по шум със западен автомобил от тези години. Без проблем поддържа скорости от сорта на 130-140, напълно достатъчни за движение помагистрала, разхода е много приличен. Относно максималната скорост - километража до 150 определено не му стига, стрелката спира доста след това, но все пак си личи че си иска 5-та. Вибрациите от двигателя са по-малко отколкото при 353. -Управление - предното окачване е малко по-твърдо от това на 353, но дотолкова че возията в никакъв случаи не е по-лоша, но е постигната по-добра стабилност в завои, все пак и стъпката е по широка, по спомен с 6-7 см. Волана като тежест е същия като при 353, педалите също. -Маневреност - същата като при 353 - разбирай повече от прилична. -Фаровете са същите като при 353(разликата е само в захващането), светят по същия начин и според мен(и не само) превъзхожда много автомобили в това отношение. -Отопление - системата за обдухване е по-добра от тази при 353 - вентилатора е по-мощен и обдухва предното стъкло доста по добре, освен това има въздуховоди при задните седалки, което допринася за по-бързото затопляне на купето. В общи линии за това се сещам сега, ако има друго - питай. Но пак казвам - колата е добра като замисъл и изпълнение, но факта че вече е толкова морално остарял, както и липсата на части го правят тотално нерентабилен за ежедневен автомобил на който човек да разчита. Ако търсиш евтина ежедневна кола си вземи Голф 2 - вече ги има и по 500лв, а части за тях колкото искаш. |
Автор: | WR353 [ Четвъртък, 19.01.2012 г. 17:58 ч. ] |
Заглавие: | Re: Покупка на Вартбург 353 1.3 +/- |
Мерси много,Ивак! Каза всичко,което исках да чуя.Не мисля,че имам повече въпроси. За скоростната кутия съм чувал оплаквания,болката с автоматичния смукач също е известна. Аз си мислех,че ще имам Голф 2/седан близък до любимият 353,е да ама не ![]() В такъв случай запазвам 353 2Т и ще сменя Вектрата с друга Вектра или Венто. Откровено казвам,интересът ми бе сериозно провокиран от тази обява: http://www.cars.bg/u546272 |
Автор: | Ivaka [ Четвъртък, 19.01.2012 г. 18:17 ч. ] | |||||||||
Заглавие: | Re: Покупка на Вартбург 353 1.3 +/- | |||||||||
Колата изглежда добра за тези пари, но на фона на казаното по горе, няма смисъл. Вземи си някакъв западен баракудник за ежедневка и ако ти е мерак си карай 353то за кеф. Това е истината. |
Автор: | theultimate [ Неделя, 22.01.2012 г. 22:15 ч. ] |
Заглавие: | Re: Покупка на Вартбург 353 1.3 +/- |
Общо взето е така - за VW има тонове части в техния форум и е по-добре за ежедневка - напримерно като счупих скоростна кутия си намерих за няколко часа. Вартбурга си заслужава ако е за хоби. |
Страница 1 от 1 | Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |