
Re: Покупка на Вартбург 353 1.3 +/-
Карал съм доста 1.3та, също така имам наблюдения върху не малко такива, затова ще споделя моите наблюдения и гледна точка.
Ще започна с това, че към днешна дата въобще не е оправдана покупката на такава кола за ежедневен автомобил, а само като ретро кола за удоволствие, но в това отношение пък 353 си заслужава повече - по-манияшка кола е.
-Относно частите - при 1.3 има проблем с намирането на части, а някои са доста скъпи, ако въобще ги намериш. Например предна маска и калници са доста сериозен проблем. Прибавям и полуоските, които не са взаменяеми нито с 353, нито с Фолксваген. Радиатора също е някаква безумица, подобен е на Фолксваген, но не е същия. Карбуратора - пак някаква ГеДеЕрска измишльотина, като замисъл не е лош и е по лиценз на Вебер, но не е съвместим с такъв от Фолксваген, а с годините започва да прави проблеми, като най често отказва автоматичния смукач, но поне такива карбуратори се намират втора ръка, макар и понякога с много търсене. Предните амортисьори са различни от тези на 353 и също не са съвместими поне на пръв поглед с такива от друг автомобил. Да прибавим и скоростната кутия, която по здравина е далеч зад тази на 353, а втора употреба дори да намериш не се знае на какво дередже ще бъде.
Както знаем в последните години има сериозен проблем с предлагането на качествени шарнири и накрайници за Вартбург т.е. качествени такива изобщо няма. Единствения вариянт е оригинални немски, каквито се намират почти толкова трудно, колкото чисто нов Вартбург
Сега си представи какво ще бъде ако караш такава кола за ежедневка - ударят те - 2 месеца търсиш части, счупи се нещо - пак сумати време търсиш части, при това трябва сам да си ремонтираш колата, понеже майсторите те гонят и те гледат с пренебрежение.... Като прибавим и цените на частите, които определено са по високи отколкото при Голф 2 например, който в случая е много по рентабилен за ежедневен автомобил - части бол, майстори също, а като здравина е еквивалентен на Вартбурга.
-Спирачките - ами прилични са, принципно системата е същата като при 353, но вероятно поради по-тежката предница според мен спира по-добре, също така се държи малко по-добре на сняг.
-Комфорт на дълъг път - определено е по тих от 353, напълно сравним по шум със западен автомобил от тези години. Без проблем поддържа скорости от сорта на 130-140, напълно достатъчни за движение помагистрала, разхода е много приличен. Относно максималната скорост - километража до 150 определено не му стига, стрелката спира доста след това, но все пак си личи че си иска 5-та. Вибрациите от двигателя са по-малко отколкото при 353.
-Управление - предното окачване е малко по-твърдо от това на 353, но дотолкова че возията в никакъв случаи не е по-лоша, но е постигната по-добра стабилност в завои, все пак и стъпката е по широка, по спомен с 6-7 см. Волана като тежест е същия като при 353, педалите също.
-Маневреност - същата като при 353 - разбирай повече от прилична.
-Фаровете са същите като при 353(разликата е само в захващането), светят по същия начин и според мен(и не само) превъзхожда много автомобили в това отношение.
-Отопление - системата за обдухване е по-добра от тази при 353 - вентилатора е по-мощен и обдухва предното стъкло доста по добре, освен това има въздуховоди при задните седалки, което допринася за по-бързото затопляне на купето.
В общи линии за това се сещам сега, ако има друго - питай. Но пак казвам - колата е добра като замисъл и изпълнение, но факта че вече е толкова морално остарял, както и липсата на части го правят тотално нерентабилен за ежедневен автомобил на който човек да разчита. Ако търсиш евтина ежедневна кола си вземи Голф 2 - вече ги има и по 500лв, а части за тях колкото искаш.