Напиши нова тема Отговори на тема  [ 5 мнения ] 
Покупка на Вартбург 353 1.3 +/- 
Автор Съобщение
Научи се как се сипва масло

Регистриран на: Сряда, 03.09.2008 г. 13:04 ч.
Мнения: 42
Мнение Покупка на Вартбург 353 1.3 +/-
Здравейте многоуважаеми колеги.
Аз съм горд собственик на Вартбург 353 2Т.Имам и втора кола,Опел Вектра която ползвам за ежедневка.
Искам да чуя вашите мнения относно покупка на Вартбург 4Т.
В идеалният случай искам съвет от хора които са имали/имат двата модела за да направят сравнение.Това което ме интересува основно е:
- проблеми при намиране на частите/знам че има ментета,такива не търся/
- взаимозаменяемост на части,надеждност
- спирачки(много важно) Нямам забележки към спирачките на 2Т
- комфорт при дълъг път.Месечно минавам около 1500км извънградско 8х250км, липсата на 5та скорост е притеснителна от гледна точка на шум/вибрации.За сравнение с Вектрата не усещам грам умора.
- управление.Волана по-тежък или по-лек е от 2Т ?
- маневреност
- фарове /мисля че са по-слаби като осветяемост от 2Т,поправете ме ако греша/
- отопление /има ли обдухване на предното стъкло,при 2Т липсва/

Ще помоля всички колеги,които споделят мниение първо да е по темата,второ да са безпристрастни.
Ще се радвам ако споделите впечатления за предимства и недостатъци на 353 1.3 сравнен с други автомобили,които имате/ползвате редовно.


Сряда, 18.01.2012 г. 18:41 ч.
Профил
Regular User
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч.
Мнения: 1090
Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
Мнение Re: Покупка на Вартбург 353 1.3 +/-
Карал съм доста 1.3та, също така имам наблюдения върху не малко такива, затова ще споделя моите наблюдения и гледна точка.
Ще започна с това, че към днешна дата въобще не е оправдана покупката на такава кола за ежедневен автомобил, а само като ретро кола за удоволствие, но в това отношение пък 353 си заслужава повече - по-манияшка кола е.

-Относно частите - при 1.3 има проблем с намирането на части, а някои са доста скъпи, ако въобще ги намериш. Например предна маска и калници са доста сериозен проблем. Прибавям и полуоските, които не са взаменяеми нито с 353, нито с Фолксваген. Радиатора също е някаква безумица, подобен е на Фолксваген, но не е същия. Карбуратора - пак някаква ГеДеЕрска измишльотина, като замисъл не е лош и е по лиценз на Вебер, но не е съвместим с такъв от Фолксваген, а с годините започва да прави проблеми, като най често отказва автоматичния смукач, но поне такива карбуратори се намират втора ръка, макар и понякога с много търсене. Предните амортисьори са различни от тези на 353 и също не са съвместими поне на пръв поглед с такива от друг автомобил. Да прибавим и скоростната кутия, която по здравина е далеч зад тази на 353, а втора употреба дори да намериш не се знае на какво дередже ще бъде.
Както знаем в последните години има сериозен проблем с предлагането на качествени шарнири и накрайници за Вартбург т.е. качествени такива изобщо няма. Единствения вариянт е оригинални немски, каквито се намират почти толкова трудно, колкото чисто нов Вартбург :lol:
Сега си представи какво ще бъде ако караш такава кола за ежедневка - ударят те - 2 месеца търсиш части, счупи се нещо - пак сумати време търсиш части, при това трябва сам да си ремонтираш колата, понеже майсторите те гонят и те гледат с пренебрежение.... Като прибавим и цените на частите, които определено са по високи отколкото при Голф 2 например, който в случая е много по рентабилен за ежедневен автомобил - части бол, майстори също, а като здравина е еквивалентен на Вартбурга.
-Спирачките - ами прилични са, принципно системата е същата като при 353, но вероятно поради по-тежката предница според мен спира по-добре, също така се държи малко по-добре на сняг.
-Комфорт на дълъг път - определено е по тих от 353, напълно сравним по шум със западен автомобил от тези години. Без проблем поддържа скорости от сорта на 130-140, напълно достатъчни за движение помагистрала, разхода е много приличен. Относно максималната скорост - километража до 150 определено не му стига, стрелката спира доста след това, но все пак си личи че си иска 5-та. Вибрациите от двигателя са по-малко отколкото при 353.
-Управление - предното окачване е малко по-твърдо от това на 353, но дотолкова че возията в никакъв случаи не е по-лоша, но е постигната по-добра стабилност в завои, все пак и стъпката е по широка, по спомен с 6-7 см. Волана като тежест е същия като при 353, педалите също.
-Маневреност - същата като при 353 - разбирай повече от прилична.
-Фаровете са същите като при 353(разликата е само в захващането), светят по същия начин и според мен(и не само) превъзхожда много автомобили в това отношение.
-Отопление - системата за обдухване е по-добра от тази при 353 - вентилатора е по-мощен и обдухва предното стъкло доста по добре, освен това има въздуховоди при задните седалки, което допринася за по-бързото затопляне на купето.

В общи линии за това се сещам сега, ако има друго - питай. Но пак казвам - колата е добра като замисъл и изпълнение, но факта че вече е толкова морално остарял, както и липсата на части го правят тотално нерентабилен за ежедневен автомобил на който човек да разчита. Ако търсиш евтина ежедневна кола си вземи Голф 2 - вече ги има и по 500лв, а части за тях колкото искаш.


Четвъртък, 19.01.2012 г. 15:09 ч.
Профил
Научи се как се сипва масло

Регистриран на: Сряда, 03.09.2008 г. 13:04 ч.
Мнения: 42
Мнение Re: Покупка на Вартбург 353 1.3 +/-
Мерси много,Ивак!
Каза всичко,което исках да чуя.Не мисля,че имам повече въпроси.
За скоростната кутия съм чувал оплаквания,болката с автоматичния смукач също е известна.
Аз си мислех,че ще имам Голф 2/седан близък до любимият 353,е да ама не [smilie=blowup]
В такъв случай запазвам 353 2Т и ще сменя Вектрата с друга Вектра или Венто.
Откровено казвам,интересът ми бе сериозно провокиран от тази обява: http://www.cars.bg/u546272


Четвъртък, 19.01.2012 г. 17:58 ч.
Профил
Regular User
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 02:12 ч.
Мнения: 1090
Местоположение: Stara Zagora
Automobile: Wartburg 353S
Мнение Re: Покупка на Вартбург 353 1.3 +/-
WR353 написа:
Мерси много,Ивак!
Каза всичко,което исках да чуя.Не мисля,че имам повече въпроси.
За скоростната кутия съм чувал оплаквания,болката с автоматичния смукач също е известна.
Аз си мислех,че ще имам Голф 2/седан близък до любимият 353,е да ама не [smilie=blowup]
В такъв случай запазвам 353 2Т и ще сменя Вектрата с друга Вектра или Венто.
Откровено казвам,интересът ми бе сериозно провокиран от тази обява: http://www.cars.bg/u546272


Колата изглежда добра за тези пари, но на фона на казаното по горе, няма смисъл.
Вземи си някакъв западен баракудник за ежедневка и ако ти е мерак си карай 353то за кеф. Това е истината.


Четвъртък, 19.01.2012 г. 18:17 ч.
Профил
Знае всичко за двутактовите
Аватар

Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч.
Мнения: 2554
Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
Мнение Re: Покупка на Вартбург 353 1.3 +/-
Общо взето е така - за VW има тонове части в техния форум и е по-добре за ежедневка - напримерно като счупих скоростна кутия си намерих за няколко часа.

Вартбурга си заслужава ако е за хоби.

_________________
МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери


Неделя, 22.01.2012 г. 22:15 ч.
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 5 мнения ] 


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 15 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  

Цени на горивата от www.lukoil.bg:

Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов