Трабант и Вартбург форум http://2tpower.com/forum/ |
|
20 години без Вартбург http://2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=20&t=3665 |
Страница 1 от 2 |
Автор: | Ivaka [ Неделя, 10.04.2011 г. 17:33 ч. ] |
Заглавие: | 20 години без Вартбург |
Днес се навършват 20 години от спиране на производството на "Вартбург" На 10.04.1991г от конвейра слиза последният Вартбург - червен 1.3 Де Лукс със всички екстри за модела ![]() Ето малко кадри от края на производството http://vbox7.com/play:d68eb389&al=1&vid=4345054 http://vbox7.com/play:8adb58c2&al=1&vid=4345054 http://vbox7.com/play:803f3957 |
Автор: | Turbo [ Понеделник, 11.04.2011 г. 01:41 ч. ] |
Заглавие: | Re: 20 години без Вартбург |
Жалко, че не се намери някоя фирма да възобнови производството на марката както стана с много соц. автомобили. Жалко че и за в бъдеще няма да се намери. |
Автор: | theultimate [ Понеделник, 11.04.2011 г. 13:24 ч. ] |
Заглавие: | Re: 20 години без Вартбург |
За съжаление е така - за руските коли има тонове части, дори на места още ги произвеждат. Това е, което отказа много хора от нашите коли - скъпи и некачествени части по магазините. Примерно - термостат за вартбург или накладки за трабант. Или онези митични калници за 353 (атос) , дето в стария форум достигнаха 3 цифрена сума. |
Автор: | ivanski [ Понеделник, 11.04.2011 г. 13:35 ч. ] |
Заглавие: | Re: 20 години без Вартбург |
Еееее, хайде сега. Погледнете от хубавата страна на нещата - колкото по-малко Вг и Тт има, толкова по-уникални и откачени ставаме . ![]() Друго си е да имаш ретро кола и марката да не се произвежда от десетилетия . |
Автор: | hrisvasilis [ Понеделник, 11.04.2011 г. 14:21 ч. ] |
Заглавие: | Re: 20 години без Вартбург |
Ivaka, тази снимка на Вартбурга от музея в Айзенах ли е? Прави ли впечатление в немския ebay че има нови оригинални части на сравнително нормални цени, но защо само в Германия искат да доставят тия хора? |
Автор: | Ivaka [ Понеделник, 11.04.2011 г. 19:48 ч. ] |
Заглавие: | Re: 20 години без Вартбург |
Снимката е от музея, а и погледнете рег. номер - ESN(EiSeNach) 10-4-91(10.04.1991) Задния номер на въпросната кола е с емблемата на Вартбург |
Автор: | ivanski [ Понеделник, 11.04.2011 г. 20:38 ч. ] |
Заглавие: | Re: 20 години без Вартбург |
Пуснете някоя снимка отвътре как изглежда същата тази машина . Гледам облегалката за главата е най-малкото различна . А на мен ми е интересно, дали преди 10.4.1991 се е продавал така окомплектован Вартбург с всички екстри ? |
Автор: | Turbo [ Понеделник, 11.04.2011 г. 21:52 ч. ] |
Заглавие: | Re: 20 години без Вартбург |
Чудно ми е щом е в музея каква ли е колата в ляво от Вартбурга? В дясно очевидно има друг Вартбург, но това в ляво ми прилича на Вектра или нещо подобно, а някак си не се връзва да е в музея на Вартбург. |
Автор: | ivanski [ Понеделник, 11.04.2011 г. 22:12 ч. ] |
Заглавие: | Re: 20 години без Вартбург |
Е то е музея на Айзенах, а не на марката Вартбург . Това за мен обяснява Вектрата( 92 г. сигурно ) наредена след Вартбурга . След като са приключили с Вг са почнали да правят Вектри там явно . |
Автор: | Turbo [ Понеделник, 11.04.2011 г. 22:28 ч. ] | |||||||||
Заглавие: | Re: 20 години без Вартбург | |||||||||
Да така е. Преди малко проверих. Незнайно защо бях останал с впечатлението, че музея е само на Вартбург. Знаех че след спирането на производството на Вартбург там са започнали да правят Корса, но се оказа че моделите Вектра и Астра също са се произвеждали там. |
Автор: | hrisvasilis [ Понеделник, 11.04.2011 г. 22:33 ч. ] |
Заглавие: | Re: 20 години без Вартбург |
Пробната серия от Вектри са произведени още през 1990 година, дни след падане на Берлинската стена. Така че възможно и първата от тях да е в музея. А астра и корса по-късно през годините. А в музея навремето когато ходих бях впечатлен, че са произвеждали ЕMW, който по емблема дефакто се различаваше от BMW по първата буква. |
Автор: | Turbo [ Понеделник, 11.04.2011 г. 22:36 ч. ] | |||||||||
Заглавие: | Re: 20 години без Вартбург | |||||||||
Произвеждали са се и много модели на BMW също така. |
Автор: | hrisvasilis [ Понеделник, 11.04.2011 г. 22:40 ч. ] |
Заглавие: | Re: 20 години без Вартбург |
E да, но след 1945 нарочно май ги прекръщават на EMW. Интересен музей е, заслужава си да се посети. За първи път от крепостта Вартбург догава видяхме тогавашната ФРГ ![]() |
Автор: | Ivaka [ Вторник, 12.04.2011 г. 00:08 ч. ] | |||
Заглавие: | Re: 20 години без Вартбург | |||
Такаам, значи много от вас не са много наясно с развитието на Вартбург и промените на производството през годините. В средата на 1990г се въвеждат промени в оборудването на автомобилите - монтират се нови кори на вратите, подлакътници, нови седалки, а в производство влизат и километражи до 160 и 180. Като допълнителна поръчка се предлагат някои нови екстри. Още през май 1990 по немските телевизии се заговаря за съвместна работа между OPEL AG и завода в айзенах. Ето и един репортаж по въпроса: http://www.youtube.com/watch?v=zybDPPgZxNk В репортажа се споменават преговорите за съвместна работа както и производството на 150 000 автомобила на година. На снимката се вижда и тогавашния директор на завода - dr. Wolfram Liedtke В края на 1990г, след обединението на Германия и започналата приватизация VEB AUTOMOBILWERK EISENACH(НАРОДНО ПРЕДПРИЯТИЕ "АВТОМОБИЛЕН ЗАВОД АЙЗЕНАХ") прекратява съществуването си и е основано частно дружество - Automobilwerk Eisenach GmbH(ООД). Главен акционер в него е ОПЕЛ АД(Opel AG). Няколко месеца по късно въпросното дружество се разпада и всички планове за съвместна работа се прекратяват. Опел съобщава намерението си да прекрати производството на автомобили Вартбург. Това става ясно още през януари 1991г. Прекратено е производството на части, а автомобили Вартбург се сглобяват с останалите налични комплекти. Следват редица от стачки, блокирания на магистрали и т.н. за съжаление без резултат. Намеренията на Опел са твърди и непримирими, а 60 000 души ще останат без работа. И така на 10 април слиза от конвейра последният екземпляр и производството е прекратено. Няколко месеца по късно поточната линия е преоборудвана и започва монтажът на автомобили Опел Вектра и Корса. Повечето работници и инженери са съкратени, а някои от тях преквалифицирани и продължават да работят в "новия" завод. На снимките по долу съм качил снимки от интериора на последните 1.3-та(като този от музея). Снимките не са на него, но са на екземляр произведен 1991.
|
Автор: | Ivaka [ Вторник, 12.04.2011 г. 00:12 ч. ] | |||||||||
Заглавие: | Re: 20 години без Вартбург | |||||||||
Сисо, продавали са се така окомплектовани Вартбурзи още от средата на 1990г. Летите джанти, централно заключване и аларма са били с допълнителна поръчка. |
Страница 1 от 2 | Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |