Трабант и Вартбург форум
http://2tpower.com/forum/

20 години без Вартбург
http://2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=20&t=3665
Страница 1 от 2

Автор:  Ivaka [ Неделя, 10.04.2011 г. 17:33 ч. ]
Заглавие:  20 години без Вартбург

Днес се навършват 20 години от спиране на производството на "Вартбург"
На 10.04.1991г от конвейра слиза последният Вартбург - червен 1.3 Де Лукс със всички екстри за модела

Изображение

Ето малко кадри от края на производството

http://vbox7.com/play:d68eb389&al=1&vid=4345054
http://vbox7.com/play:8adb58c2&al=1&vid=4345054
http://vbox7.com/play:803f3957

Автор:  Turbo [ Понеделник, 11.04.2011 г. 01:41 ч. ]
Заглавие:  Re: 20 години без Вартбург

Жалко, че не се намери някоя фирма да възобнови производството на марката както стана с много соц. автомобили. Жалко че и за в бъдеще няма да се намери.

Автор:  theultimate [ Понеделник, 11.04.2011 г. 13:24 ч. ]
Заглавие:  Re: 20 години без Вартбург

За съжаление е така - за руските коли има тонове части, дори на места още ги произвеждат. Това е, което отказа много хора от нашите коли - скъпи и некачествени части по магазините.

Примерно - термостат за вартбург или накладки за трабант. Или онези митични калници за 353 (атос) , дето в стария форум достигнаха 3 цифрена сума.

Автор:  ivanski [ Понеделник, 11.04.2011 г. 13:35 ч. ]
Заглавие:  Re: 20 години без Вартбург

Еееее, хайде сега.
Погледнете от хубавата страна на нещата - колкото по-малко Вг и Тт има, толкова по-уникални и откачени ставаме . :)
Друго си е да имаш ретро кола и марката да не се произвежда от десетилетия .

Автор:  hrisvasilis [ Понеделник, 11.04.2011 г. 14:21 ч. ]
Заглавие:  Re: 20 години без Вартбург

Ivaka, тази снимка на Вартбурга от музея в Айзенах ли е?

Прави ли впечатление в немския ebay че има нови оригинални части на сравнително нормални цени, но защо само в Германия искат да доставят тия хора?

Автор:  Ivaka [ Понеделник, 11.04.2011 г. 19:48 ч. ]
Заглавие:  Re: 20 години без Вартбург

Снимката е от музея, а и погледнете рег. номер - ESN(EiSeNach) 10-4-91(10.04.1991)
Задния номер на въпросната кола е с емблемата на Вартбург

Автор:  ivanski [ Понеделник, 11.04.2011 г. 20:38 ч. ]
Заглавие:  Re: 20 години без Вартбург

Пуснете някоя снимка отвътре как изглежда същата тази машина .
Гледам облегалката за главата е най-малкото различна .

А на мен ми е интересно, дали преди 10.4.1991 се е продавал така окомплектован Вартбург с всички екстри ?

Автор:  Turbo [ Понеделник, 11.04.2011 г. 21:52 ч. ]
Заглавие:  Re: 20 години без Вартбург

Чудно ми е щом е в музея каква ли е колата в ляво от Вартбурга? В дясно очевидно има друг Вартбург, но това в ляво ми прилича на Вектра или нещо подобно, а някак си не се връзва да е в музея на Вартбург.

Автор:  ivanski [ Понеделник, 11.04.2011 г. 22:12 ч. ]
Заглавие:  Re: 20 години без Вартбург

Е то е музея на Айзенах, а не на марката Вартбург . Това за мен обяснява Вектрата( 92 г. сигурно ) наредена след Вартбурга .
След като са приключили с Вг са почнали да правят Вектри там явно .

Автор:  Turbo [ Понеделник, 11.04.2011 г. 22:28 ч. ]
Заглавие:  Re: 20 години без Вартбург

siso написа:
Е то е музея на Айзенах, а не на марката Вартбург . Това за мен обяснява Вектрата( 92 г. сигурно ) наредена след Вартбурга .
След като са приключили с Вг са почнали да правят Вектри там явно .


Да така е. Преди малко проверих. Незнайно защо бях останал с впечатлението, че музея е само на Вартбург. Знаех че след спирането на производството на Вартбург там са започнали да правят Корса, но се оказа че моделите Вектра и Астра също са се произвеждали там.

Автор:  hrisvasilis [ Понеделник, 11.04.2011 г. 22:33 ч. ]
Заглавие:  Re: 20 години без Вартбург

Пробната серия от Вектри са произведени още през 1990 година, дни след падане на Берлинската стена. Така че възможно и първата от тях да е в музея. А астра и корса по-късно през годините. А в музея навремето когато ходих бях впечатлен, че са произвеждали ЕMW, който по емблема дефакто се различаваше от BMW по първата буква.

Автор:  Turbo [ Понеделник, 11.04.2011 г. 22:36 ч. ]
Заглавие:  Re: 20 години без Вартбург

hrisvasilis написа:
Пробната серия от Вектри са произведени още през 1990 година, дни след падане на Берлинската стена. Така че възможно и първата от тях да е в музея. А астра и корса по-късно през годините. А в музея навремето когато ходих бях впечатлен, че са произвеждали ЕMW, който по емблема дефакто се различаваше от BMW по първата буква.


Произвеждали са се и много модели на BMW също така.

Автор:  hrisvasilis [ Понеделник, 11.04.2011 г. 22:40 ч. ]
Заглавие:  Re: 20 години без Вартбург

E да, но след 1945 нарочно май ги прекръщават на EMW. Интересен музей е, заслужава си да се посети. За първи път от крепостта Вартбург догава видяхме тогавашната ФРГ :)

Автор:  Ivaka [ Вторник, 12.04.2011 г. 00:08 ч. ]
Заглавие:  Re: 20 години без Вартбург

Такаам, значи много от вас не са много наясно с развитието на Вартбург и промените на производството през годините.
В средата на 1990г се въвеждат промени в оборудването на автомобилите - монтират се нови кори на вратите, подлакътници, нови седалки, а в производство влизат и километражи до 160 и 180. Като допълнителна поръчка се предлагат някои нови екстри.
Още през май 1990 по немските телевизии се заговаря за съвместна работа между OPEL AG и завода в айзенах.
Ето и един репортаж по въпроса:

http://www.youtube.com/watch?v=zybDPPgZxNk

В репортажа се споменават преговорите за съвместна работа както и производството на 150 000 автомобила на година. На снимката се вижда и тогавашния директор на завода - dr. Wolfram Liedtke

В края на 1990г, след обединението на Германия и започналата приватизация VEB AUTOMOBILWERK EISENACH(НАРОДНО ПРЕДПРИЯТИЕ "АВТОМОБИЛЕН ЗАВОД АЙЗЕНАХ") прекратява съществуването си и е основано частно дружество - Automobilwerk Eisenach GmbH(ООД). Главен акционер в него е ОПЕЛ АД(Opel AG).
Няколко месеца по късно въпросното дружество се разпада и всички планове за съвместна работа се прекратяват. Опел съобщава намерението си да прекрати производството на автомобили Вартбург. Това става ясно още през януари 1991г. Прекратено е производството на части, а автомобили Вартбург се сглобяват с останалите налични комплекти.
Следват редица от стачки, блокирания на магистрали и т.н. за съжаление без резултат. Намеренията на Опел са твърди и непримирими, а 60 000 души ще останат без работа.
И така на 10 април слиза от конвейра последният екземпляр и производството е прекратено. Няколко месеца по късно поточната линия е преоборудвана и започва монтажът на автомобили Опел Вектра и Корса.
Повечето работници и инженери са съкратени, а някои от тях преквалифицирани и продължават да работят в "новия" завод.

На снимките по долу съм качил снимки от интериора на последните 1.3-та(като този от музея). Снимките не са на него, но са на екземляр произведен 1991.

Прикачени файлове:
robert11.jpg
robert11.jpg [ 20.7 KiB | Прегледано 17615 пъти ]
397_1147538434.jpg
397_1147538434.jpg [ 55.58 KiB | Прегледано 17615 пъти ]

Автор:  Ivaka [ Вторник, 12.04.2011 г. 00:12 ч. ]
Заглавие:  Re: 20 години без Вартбург

siso написа:
Пуснете някоя снимка отвътре как изглежда същата тази машина .
Гледам облегалката за главата е най-малкото различна .

А на мен ми е интересно, дали преди 10.4.1991 се е продавал така окомплектован Вартбург с всички екстри ?


Сисо, продавали са се така окомплектовани Вартбурзи още от средата на 1990г. Летите джанти, централно заключване и аларма са били с допълнителна поръчка.

Страница 1 от 2 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/