Трабант и Вартбург форум http://2tpower.com/forum/ |
|
За разликата между Трабант и Вартбург http://2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=20&t=1792 |
Страница 1 от 2 |
Автор: | Ivaka [ Неделя, 29.03.2009 г. 20:04 ч. ] |
Заглавие: | За разликата между Трабант и Вартбург |
Понеже ми писна да чувам твърдения от сорта на "Вартбурга е народна кола на ГДР" или "Вартбурга е правен за да е достъпен за всички", а също и от това че повечето са на мнение че са на "една черга" с Трабанта. Ами пускам тази тема за да може всички невежи да разберат най-накрая. За начало пак да почертая - трабанта е правен с една единствена цел - да е прост и евтин, той е колата за работническата класа. Идеята на вартбурга е доста по различна, той е кола за аристокрацията на ГДР. В следващите клипове може да се види ясно разликата. В завода на Трабант са работили в някакви супер мизерни условия, вижда се как някакви виетнамци набиват буталата в цилиндрите в стари и укъртени халета. В същото време на клипчето за производство на Вартбург се вижда(и чува, който разбира немски) как са боядисвали автомобилите със техника с компютърно управление, която е била супер модерна и тогава е струвала 10 млн германски марки. Ето клипчето за производството на Трабант: http://www.vbox7.com/play:8f08fa12 Ето клипчето за Вартбург: 1ва част: http://www.youtube.com/watch?v=wGJrpS9iZ14 2ра част: http://www.youtube.com/watch?v=wGJrpS9iZ14 3та част: http://www.youtube.com/watch?v=ifzvjLeeLM8&feature=related Изводите са за вас ![]() |
Автор: | ivan_trabant_stz [ Неделя, 29.03.2009 г. 20:41 ч. ] |
Заглавие: | Re: За разликата между Трабант и Вартбург |
На първоте и второто клипче си дал един и същ линк Е да ама виж какъв модел Варбург вадят от завода.И на Трабант има едно клипче дето един го рита и там е доста добър завода. ![]() |
Автор: | Santa [ Неделя, 29.03.2009 г. 21:02 ч. ] |
Заглавие: | Re: За разликата между Трабант и Вартбург |
Ами...не виждам кой знае каква разлика: http://www.youtube.com/watch?v=luL2JDzH_dM Всъщност като изключим японците,които въвеждат роботите някъде в средата на 80-те,потичните линии все така си изглеждат: http://www.youtube.com/watch?v=wQUTGSV3d5w Модерните автозаводи,където при поточните линии се поддържа хигиена като в операционна,са от по-ново време,с масовото навлизане на електрониката.Просто там не можеш да сглобяваш в мръсотия. Онова филмче за Трабант сме го коментирали...да,мизерията на Изток винаги е била по-голяма от мизерията на Запад...но до там.Не ми се рови сега из тъбата за поточните линии на руснаците...ама и там е било горе-долу същото. Както и да е...някаква драстична разлика между линиите за Трабант и Вартбург аз не видях.А това дето Вартбурга е бил едва ли не кола за социалистически богаташи...е голяма дивотия.Единствените,които са можели да правят що-годе луксозни коли в соцлагера са руснаците с Волга-та и чехите с Татра.Всичко останало е мизерно и мърляво до върха на черешата и още толкова нагоре. |
Автор: | Reiko [ Неделя, 29.03.2009 г. 22:01 ч. ] |
Заглавие: | Re: За разликата между Трабант и Вартбург |
Santa не говори глупости. http://vbox7.com/play:11b279e7 . Ето ти клипче на завода на Москвич. Сам се увери, че мизерия там няма. |
Автор: | Krap4enski [ Неделя, 29.03.2009 г. 22:11 ч. ] |
Заглавие: | Re: За разликата между Трабант и Вартбург |
Така ами тези http://www.youtube.com/watch?v=x9CvHSiXVeM http://www.youtube.com/watch?v=re2uZoFih68 Лично аз не виждам разлика в производствения процес която да е фрапираща.Да не говориме , че клипчето което си дал е от края на производството на Вартбург , което би трябвало да се е подобрило през годините , виждаме обаче , че това не е точно така , може би същото ниво както 20 години преди това.Трабантовия завод и той не вярвам да е мръднал по отношение на развитие.Да главната цел от чертожната дъска до края на производството на Трабанта е била , евтина за изработка , икономична за времето си и лесна за потдръжка и ремонт кола.Не си мисли , че понеже Вартбурга е от ламарина , водно охлаждане , по просторен и с доста по добра возия от Трабанта то той е бил предназначен за богатите германци и се е водил едва ли не лукс за времето си и фурор на пазара.Самия факт , че и той през годините търпи същото развитие колкото Трабанта е достатъчен за тезата ми , без да са нужни повече аргументи. Ивак незнам защо се комплексираш от сравненията между двете коли , ти нали си знаеш кое е по-добро за теб няма нужда да убеждаваш и други хора , още по-малко такива който са , я фенове , я собстрвеници на обсъжданите марки. |
Автор: | Ivaka [ Неделя, 29.03.2009 г. 22:39 ч. ] |
Заглавие: | Re: За разликата между Трабант и Вартбург |
Вартбурга си е бил като Мерцедес за соц. лагера. Това съм го чувал и от много германци! За мнозина е бил просто като "мечта" която не могат да си позволят и да имат. Докато Трабанта за тях е бил достъпен. А за клипчето - да, кадрите са от последните години на производство, но същото се отнася и за кадрите на клипчето с трабанта. Те също са от 90-та година. |
Автор: | Krap4enski [ Неделя, 29.03.2009 г. 22:55 ч. ] |
Заглавие: | Re: За разликата между Трабант и Вартбург |
Поправка клипчето , което аз съм пуснал за производството на Трабант е далеч назад във времето , пише 65 година , ще кажеш ми то може да се напише всичко в заглавието.Не е така Трабантите реално са от този пероид и ти казвам защо: Старите предни и задни главини + старите полуоски , стария модел мигачи , старото табло , брони , волан , чукчета , стария модел джанти + тазове , старата предна решетка , 6V инсталация и др. и др. И стига с тая цензура изнамерил си представителни клипчета за Вартбурга , а за Трабанта си пуснал наи-мрачното и занемарено което си намерил. |
Автор: | Ivaka [ Неделя, 29.03.2009 г. 23:02 ч. ] |
Заглавие: | Re: За разликата между Трабант и Вартбург |
Имах предвид не твоето клипче, а това което аз съм пуснал. И то е от същия тип като това за Вартбурга - за производството. Какво да му е мрачното? Просто такава е била обстановката в мизерния завод в Цвикау. За сметка на това Айзенах е бил модерен завод за времето си. Това може да ви го каже и бившия шеф на мототехника София - Григор Гърличков. |
Автор: | Santa [ Неделя, 29.03.2009 г. 23:34 ч. ] |
Заглавие: | Re: За разликата между Трабант и Вартбург |
Напълно е възможно в някакъв момент,когато пазарът съвсем е умрял,заводът да е изглеждал супер мизерно. Обаче това,че германците са смятали Вартбурга за Мерцедеса на соцлагера...просто говори до каква степен социализЪма им е продухал мозъците.Да превърнеш един пословично известен с трудолюбието,дисциплината и старанието в работата си народ в нещо,което тъпче в технологично отношение на едно място 40 години....се иска голямо старание,наистина. В соцлагера все пак е имало луксозни коли.С плюшените салони,големите тапицирани табла,добра изолация,напълно пригодни за дълго и спокойно пътуване.Нито един модел на Вартбург не попада в тоя списък,освен ако няма някоя лимитирана серия за членове на Компартията,в която да е сложена поне изолация. |
Автор: | fraxinus [ Неделя, 29.03.2009 г. 23:52 ч. ] |
Заглавие: | Re: За разликата между Трабант и Вартбург |
Да Вартбурга е по луксозна кола от Трабанта и е в съвсем друг клас.Сравнение по почти всички показатели не може да се прави.Но колата символ на епохата остана Трабант.Просто технологията е уникална. Сега е пълно с по-бързи, по-мощни и по-удобни коли и от Вартбурга ,които освен това са и по икономични и от Трабанта. |
Автор: | theultimate [ Понеделник, 30.03.2009 г. 08:40 ч. ] |
Заглавие: | Re: За разликата между Трабант и Вартбург |
Трабант, Вартбург и Москвич винаги ще бъдат сравнявани по един прост критерии - за нормалния човек това са колите, които е свикнал да вижда да се движат с 50 или по баирите да са с отворен капак. Защото от соц колите единствено ладата може да изкара повече без поддръжка, всичко останало трябва поне веднъж в месеца да чоплиш по него за да върви както трябва. Вартбурга е достатъчно 10 000-20 000 без центровка и дотам...почваш да правиш колони. Та...ти може да знаеш че Вартбурга е бил за ГДР-ската аристокрация, но за обикновения незпознат човек това остава кола, която е свикнал да гледа в ужасно състояние, караща бавно и бълваща пушеци. Също като Трабанта. |
Автор: | Turbo [ Понеделник, 30.03.2009 г. 11:07 ч. ] |
Заглавие: | Re: За разликата между Трабант и Вартбург |
Безспорен факт е, че Вартбург е по-луксозна (ако може да се нарече така) кола от Трабант. Те просто са в различен клас и е напълно нормално Вартбурга да е по-скъп, с повече удобства и т.н. Но също така е и факт, че за хората в България всичките соц. автомобили, с изключение може би на Ладата, са едни и същи боклуци, само с различна форма и цвят - най-скапаните коли, символ на мизерия и немотия. Имам една приятелка, която казва на Вартбурга ми Трабант. Тя не че не може да направи разликата между двете, като ги види, а и не го казва като обида, просто за нея разликата е толкова минимална, че не си струва да им знае и имената. И това не е изключение, повечето хора ги слагат под общ знаменател. Ако кажа на някой, че карам луксозна и скъпа за времето си кола или ще ме изгледа странно и ще избяга, или ще се скъса да се смее. Сигурно в Германия наистина Вартбурга е бил на почит и е бил предназначен за аристокрацията, затова не споря, защото не съм информиран. Но за хората тук си е просто стара трошка, а дори и да видят някой запазен и лъснат Вартбург повечето казват "лъснат е, ама си е Вартбург". Едва ли някога ще се промени мнението на хората за колите ни, но в крайна сметка, Вартбург не се кара, за да предизвиква възхищение и преклонение ![]() |
Автор: | Ivaka [ Понеделник, 30.03.2009 г. 13:08 ч. ] |
Заглавие: | Re: За разликата между Трабант и Вартбург |
В Германия Вартбурга и Трабанта са на почит и сега! И струват немалко! Ама ние тука нали си вървим с 50 години назад, та явно скоро няма да ги стигнем европейците! А колкото до темата - споменал съм каква е причината да я пусна. |
Автор: | Reiko [ Понеделник, 30.03.2009 г. 13:48 ч. ] |
Заглавие: | Re: За разликата между Трабант и Вартбург |
Не съм много съгласен с казаното. Да вярно, че соц колите се развалят по-бързо но голямо значение има и подръжката. Трабанта на баща ми за 15 години е претърпявал само ремонт на спирачките. Съседът ми на село кара 50 годишен москвич в много добро състояние за годините си. Тук в България казваме на тези коли трочки защото сме ги гледали в продъжение на много години. Ако отидете да кажем в САЩ с Трабант или Вартбург всички ще ви зяпат и ще искат да ви пробват колата и дори да е купят. А също не можете да сравняшате соц колите със западните защото това са 2 напълно несъвместими неща. Западните са направени за удобство и малко по-дълъг живот докато соц са направени за проходимист лесен и евтин ремонт. Красотата и удобството тогава са били на последно място. |
Автор: | theultimate [ Понеделник, 30.03.2009 г. 15:05 ч. ] |
Заглавие: | Re: За разликата между Трабант и Вартбург |
Да ама въпросните Трабант и Москвич са на 50-60 000км, а в техническо състояние са като западна кола на 250-300 000, като ресурса им до скапване е доста малък ако се карат редовно. Ако има запазени такива коли, просто не са карани. За простотата на ремонтите е така, ама не съвсем. Философията на соц колите е че се трошат доста често, но пък се ремонтират лесно. Това върши работа за някой пенсионер, ученик или просто някой, който не ползва редовно колата. За всички други е по-добре веднъж годишно да се изръсят на майстор, отколкото всеки уикенд да чоплят дреболии и като им се развали колата да не могат да си свършат работа. Разликата че тук соц коли карат предимно бедни хора, докато германеца си ходи на работа с чисто новото БМВ и си чопли в гаража един Трабант, който може да си позволи с 1 заплата да го направи като от завода. Няма как тук да са скъпи ретро коли при положение че има доста хора, които изобщо нямат кола. |
Страница 1 от 2 | Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |