Трабант и Вартбург форум
http://2tpower.com/forum/

Съвет за нов акомулатор за Трабант
http://2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=6173
Страница 1 от 1

Автор:  niki_k [ Неделя, 11.10.2015 г. 06:59 ч. ]
Заглавие:  Съвет за нов акомулатор за Трабант

Здравейте,колеги!Интересува ме с какви акомулатори карате трабантите си?!Аз доста години вече карам с български и последния/който е за смяна/ издържа 3 зими,като общото ми наблюдение е че четвърта зима/тук е доста студено зимата/ бълг.акомулатор не издържа.Конкретно на въпроса-какъв акомулатор/нов/ да си взема от среден клас на сравнително приемлива цена/около 85 лв.-44 апмера/?Разгледах пазара,пълно е с нови за мен марки/полски,румънски,украински/-имате ли отзиви за конкретни марки,дайте съвет?Благодаря предварително на отзовалите се!

Автор:  д-р Е. [ Неделя, 11.10.2015 г. 11:29 ч. ]
Заглавие:  Re: Съвет за нов акомулатор за Трабант

В оригиналното си изпълнение, Трабант е с акумулатор 38 Ач (,,Аз ремонтирам Трабант,,1989г,стр.248), толкова е и на Вартбург.
Акумулатори с такъв капацитет вече не се предлагат, най-близо са акумулаторите с капацитет 40 Ач, обикновено на нашите машинки се слагат такива с капацитет 42 и 44 Ач като по-разпространени.
Защо уточнявам всичко това?
Защото масово разпространеното мнение е да се слагат колкото се може по-мощни акумулатори без никому да идва на ум, че капацитетът на акумулатора е подбран от конструктора с оглед две неща -
1.Капацитетът да е достатъчен да осигури многократно пускане на двигателя и при много ниски температури и
2.Капацитетът да е такъв,че да е възможно адекватното му ,,пълнене,, дори и при каране на къси разстояния, т.е.акумулаторът да е с капацитет, адекватен на зарядните възможности на алтернатора.
Да се слага ,,голям,, акумулатор при наличен в колата алтернатор от 42 А е повече от безсмислено.При такава конфигурация акумулаторът ще стои постоянно недозареден до своя максимален капацитет и това е най-лошото, което може да му се случи и драматично съкращава живота му без каквато и да е осезаема полза при употребата му.
Цялата работа напомня на оная математическа задача от началните класове,в която един басейн се пълни от една дупка и се изпразва от друга.При случая с нашия акумулатор, нужно е двете ,,дупки,, да са с еднакъв ,,дебит,, - т.е. 42 Ач акумулатор се заржда адекватно от 42 А алтернатор.
Пък и на едно моторче като трабантовото колко акумулатор му трябва за да го завърти...?То, дето се вика, с едно парче сезал и 7-8 батерии за дистанционно може да се запали, та....
А в Самоков надали е по-студено от Рощок например.
(Справка от епохата - Мерцедес 200 W110 - бензинов,четирицилиндров,2000 кубика по книга също е с акумулатор 42 Ач.....)
А каква да е марката на акумулатора всеки решава сам според финансите си.Мисля, че българските акумулатори са напълно задволителни-навремето изкарах ок.9-10 години (!) с акумулатор ,,Старт,, сега карам с МонБат вече....5-6 години.
Въпрос на поддръжка - отвреме-навреме слагане на зарядното устройство (особено преди и през есенно-зимния сезон), проверка на напрежението на зарядния ток от алтернатора, проверка на гъстотата на електролита, ,,гимнастика,, с разреждане с 5-ватова лампа и веднага след това зареждане и други такива дребни фитнеси и спа-процедури за акумулатор.
Чудесна книга по тези въпроси е тази на Илия Бойчев ,,Акумулаторът,,.изд.1991 г.
Успех !

Автор:  ilian [ Неделя, 11.10.2015 г. 11:36 ч. ]
Заглавие:  Re: Съвет за нов акомулатор за Трабант

Колега,голяма част от ниският клас акумулатори са направени от рециклирано олово и чистотата не е на необходимото ниво и изкарват малко повече от гаранцията която е дадена от самият производител, но всичко е въпрос на избор.

Автор:  dibilatora [ Понеделник, 12.10.2015 г. 07:37 ч. ]
Заглавие:  Re: Съвет за нов акомулатор за Трабант

Преди около 3 години си купих едип украински акумулатор ,не си спомням марката ,но помня ,че беше жълт.
Продавача ми обясняваше ,че не бил като обикновените ,а някакъв "иновативен". Даже не го изслушах... Та дойде зимата ,падна снега и до там с тока... Реших да разбера за какво иде реч и се оказа ,че акумулатора е замръзнал! :shock:

Автор:  REVOLTAR [ Понеделник, 12.10.2015 г. 11:28 ч. ]
Заглавие:  Re: Съвет за нов акомулатор за Трабант

Ако ще слагате яка музика в тези машини, сменяте алтернатора и забучвайте най - големия акумулатор що влиза. И без това оригиналния е проблемен а и не зарежда на 14.4в както съвременните автомобили, но тази тема е дъвкана и преди.
П. С: Електронното запалване над 16-17в изгаря!

Автор:  niki_k [ Вторник, 13.10.2015 г. 07:29 ч. ]
Заглавие:  Re: Съвет за нов акомулатор за Трабант

Нямам намерение да слагам силни"музики",както и друг алтернатор,всичко ще си остане стандартно.Попаднах на фирма в интернет която продава Варта 41 А -360 стартов ток,нов-но без гаранция за около 68 лв.при нормална цена около 133 лв.с безплатна доставка над 65 лв.Чудя се защо ли нямат гаранция,предполагам са стояли доста по складовете,дали да рискувам?

Автор:  dibilatora [ Вторник, 13.10.2015 г. 10:17 ч. ]
Заглавие:  Re: Съвет за нов акомулатор за Трабант

К'ъв е тоя акумулатор 41А 133 лв ?!
Лъжа и измама... Пък и без гаранция...

Автор:  hrisvasilis [ Вторник, 13.10.2015 г. 11:47 ч. ]
Заглавие:  Re: Съвет за нов акомулатор за Трабант

Не си взимай стоял по складовете акумулатор, ако не искаш да го сменяш след максимум година. Еxide вече не са това, което бяха преди години. Македонски Vesna-твърдо не. Големите търговци, като Косер, Евро07 си поръчват собствени марки акумулатори, най-вече в Монбат. Те са по-евтини от Монбат, кутиите са им същите, но не пише Монбат. Лично аз от години съм доволен от червените словенски Topla, но цената е около 100лв. Добри отзиви чувам за турските EAS Activia.

Автор:  niki_k [ Вторник, 13.10.2015 г. 20:42 ч. ]
Заглавие:  Re: Съвет за нов акомулатор за Трабант

Ами не съм ги питал защо нямат гаранция,пък и не не съм сигурен дали ще получа верен отговор,но както и да е,не ми се щеше да казвам името на фирмата/да не прозвучи като реклама/,но всеки може да напише "Старт трейдинг",ако не вярва и има желание и да види въпросните марки акомулатори и цените им!

Автор:  pronto1997 [ Четвъртък, 29.10.2015 г. 23:01 ч. ]
Заглавие:  Re: Съвет за нов акомулатор за Трабант

д-р Е. написа:
В оригиналното си изпълнение, Трабант е с акумулатор 38 Ач (,,Аз ремонтирам Трабант,,1989г,стр.248), толкова е и на Вартбург.
Акумулатори с такъв капацитет вече не се предлагат, най-близо са акумулаторите с капацитет 40 Ач, обикновено на нашите машинки се слагат такива с капацитет 42 и 44 Ач като по-разпространени.
Защо уточнявам всичко това?
Защото масово разпространеното мнение е да се слагат колкото се може по-мощни акумулатори без никому да идва на ум, че капацитетът на акумулатора е подбран от конструктора с оглед две неща -
1.Капацитетът да е достатъчен да осигури многократно пускане на двигателя и при много ниски температури и
2.Капацитетът да е такъв,че да е възможно адекватното му ,,пълнене,, дори и при каране на къси разстояния, т.е.акумулаторът да е с капацитет, адекватен на зарядните възможности на алтернатора.
Да се слага ,,голям,, акумулатор при наличен в колата алтернатор от 42 А е повече от безсмислено.При такава конфигурация акумулаторът ще стои постоянно недозареден до своя максимален капацитет и това е най-лошото, което може да му се случи и драматично съкращава живота му без каквато и да е осезаема полза при употребата му.
Цялата работа напомня на оная математическа задача от началните класове,в която един басейн се пълни от една дупка и се изпразва от друга.При случая с нашия акумулатор, нужно е двете ,,дупки,, да са с еднакъв ,,дебит,, - т.е. 42 Ач акумулатор се заржда адекватно от 42 А алтернатор.
Пък и на едно моторче като трабантовото колко акумулатор му трябва за да го завърти...?То, дето се вика, с едно парче сезал и 7-8 батерии за дистанционно може да се запали, та....
А в Самоков надали е по-студено от Рощок например.
(Справка от епохата - Мерцедес 200 W110 - бензинов,четирицилиндров,2000 кубика по книга също е с акумулатор 42 Ач.....)
А каква да е марката на акумулатора всеки решава сам според финансите си.Мисля, че българските акумулатори са напълно задволителни-навремето изкарах ок.9-10 години (!) с акумулатор ,,Старт,, сега карам с МонБат вече....5-6 години.
Въпрос на поддръжка - отвреме-навреме слагане на зарядното устройство (особено преди и през есенно-зимния сезон), проверка на напрежението на зарядния ток от алтернатора, проверка на гъстотата на електролита, ,,гимнастика,, с разреждане с 5-ватова лампа и веднага след това зареждане и други такива дребни фитнеси и спа-процедури за акумулатор.
Чудесна книга по тези въпроси е тази на Илия Бойчев ,,Акумулаторът,,.изд.1991 г.
Успех !


не знам от къде са почерпени горните твърдения, но ако са верни как може да се приеме, че някои камиони/ Ифа, дизелов Робур и други/ са с 12V инсталация, но самото запалване е на 24V. Т.е. има два акумулатора по 12V 150 А/ч или общо 300 А/ч, а алтернатора е пак 42А. "Гимнастиката" с 5VV лампа си е направо гъделичкане- използва се лампа за къси/ дълги 40/ 45VV

Автор:  niki_k [ Петък, 30.10.2015 г. 06:10 ч. ]
Заглавие:  Re: Съвет за нов акомулатор за Трабант

Колеги,взех вече акумулатор 44 а,360 стартов ток-Фера-италиански.Не правя реклама,просто споделям цената за ориентация с другите марки/80 лв.,с връщането на стария със същия капацитет-70 лв.Акумолатора е необслужваем и с 2 год.гаранция.Благодаря още веднъж на всички изразили мнение!

Автор:  д-р Е. [ Неделя, 08.11.2015 г. 12:02 ч. ]
Заглавие:  Re: Съвет за нов акомулатор за Трабант

[smilie=boff]
pronto1997 написа:
"Гимнастиката" с 5VV лампа си е направо гъделичкане- използва се лампа за къси/ дълги 40/ 45VV

Абсолютно вярно, благодаря на господина с многото Баркаси ,,близо до София,, че ме смисли лично на пл.,,Св.Александър Невски,,вчера, както и епистоларно тук десетина дни по-рано !
Благодаря му и за това, че отново е предложил на публиката целия текст на изразено ми мнение, на което държа.
Грешката е моя - поради заплесия съм написал ,,5-ватова,,крушка, а не правилното,,5-амперова,, като се надявам да не съм подвел никого.
Цитат -
,,....за разреждане....през консуматор,чиято мощност е такава,че през него протича ток,равен или по-малък на 1/10 от капацитета на батерията.За 55 А/ч батерия - около 5 А.....ако нямате специално разрядно устройство,към акумулатора може да включите една лампа за фар...,,
- Ил.Бойчев ,,Акумулаторът,,1991г.,стр.29

Успех на всички !

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/