Трабант и Вартбург форум http://2tpower.com/forum/ |
|
Тата Нано в Ловеч http://2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=2233 |
Страница 1 от 4 |
Автор: | филип3 [ Вторник, 15.09.2009 г. 22:14 ч. ] |
Заглавие: | Тата Нано в Ловеч |
Спам |
Автор: | theultimate [ Вторник, 15.09.2009 г. 22:30 ч. ] |
Заглавие: | Re: Тата Нано в Ловеч |
Задавах си много примерни въпроси за потенциалните качества на кола за 2500 долара. Колко струва комплект нови лети джанти със 16ки примерно? 1000лв+ Колко струва да се боядиса свясно една кола при наш майстор с металик? 1500лв+ Колко струват частите за основен ремонт в един праисторически двигател от 90те? 1000лв+ Та сега. Колко трябва да е спестено за да струва цяла кола нова 3-4 бона? Имам сериозните подозрения че тази кола ще има ресурс като трабант за ~100 000км. И още по-сериозните подобрения че ще има екстри пак колкото трабант. Не че нещо, ама предпочитам някоя кола от доказан производител на 10-15 години с климатроник, 100+ коня мотор и др. щуротии. Дори да си жена пак е по-малкото зло да идеш веднъж на няколко месеца на майстор, отколкото да караш еднодневка, на която всичко й е правено колкото да стигнеш от А до Б. |
Автор: | Teo [ Вторник, 15.09.2009 г. 22:58 ч. ] | |||||||||
Заглавие: | Re: Тата Нано в Ловеч | |||||||||
Това са цени за теб и мен, не за завод производител ![]() ![]() |
Автор: | theultimate [ Вторник, 15.09.2009 г. 23:27 ч. ] |
Заглавие: | Re: Тата Нано в Ловеч |
И все пак за 3-4 000лв нова кола трябва да е спестено адски много от качеството. Ако беше толкова лесно Фиат, Рено и Дачия одавна щяха да имат коли на такава цена. |
Автор: | Teo [ Вторник, 15.09.2009 г. 23:41 ч. ] |
Заглавие: | Re: Тата Нано в Ловеч |
Ефтина работна ръка, ефтини материали, лиспа на глезотийки, роботизирана поточна линия и ниска печалба от бройка ![]() |
Автор: | Bat_Ilko [ Сряда, 16.09.2009 г. 00:04 ч. ] |
Заглавие: | Re: Тата Нано в Ловеч |
Всичките тези операции го прави автоматизирана машина - и в Малайзия и в България и в Германия. Иначе няма сметка, стига да не ползваш робски труд. Разликата в цената е основно в материала. И аз съм песимист за тази ''кола'' и не я искам по пътищата. Стигат ни камикадзетата, некадърниците, дупките, грешните и липсващи знаци и маркировка, а сега ще започнат да се влачат и разни моторетки на 4 колела със спирачки, направени от компакт диск. Опасни са - нито ще завиват, нито имат някаква пасивна защита, и ако решиш да изпревариш с такава кола ще ти трябва минимум седмица. Като се набият 3 такива зад някой трактор и тримата не си гледат в огледалата и чакат 2 километра празно пред тях за да изпреварят и гледай сеир. |
Автор: | theultimate [ Сряда, 16.09.2009 г. 00:31 ч. ] |
Заглавие: | Re: Тата Нано в Ловеч |
Колкото и евтино да го направиш - хубавото си е хубаво, некачественото си е некачествено. Вероятно ще излезе хит за хора, които ненавиждат колите, но по принуда им трябват да ходят от А до Б. Евтино, гаранция, модерна работа. Който иска да изпитва удоволствие от карането, да кара по-бързо от 50-90-130, да вози и други хора, да има екстри като климатик, като кожен или плюшен салон, като хубава музика.....лошо. Както каза Бат Илко вместо стари голфове и бмв-та пътя ще се напълни с умреляци 1.1, които ще аварират постоянно. От пусто-> в празно. Само си представете един трабант, който е правен изцяло с унгарски части понеже са евтини - мисля че ми схванахте идеята. |
Автор: | Santa [ Сряда, 16.09.2009 г. 09:04 ч. ] |
Заглавие: | Re: Тата Нано в Ловеч |
Това е градска кола. А градската кола трябва да е преди всичко евтина.Всичко трябва да и е евтино.Какви са тия 16-ки...масови 13-ки,155 при това.4 еднакви амортисьора,4 еднакви пружини и окачването да е така направено,че да може да се подмени цялото за два часа работа в сервиза. От нас до работа са 8 км и всяка сутрин чакам точно 9 светофара.S-класа ли да си взема,щото според критериите на Пенчо,караш 18-годишно БМВ,купено с парите,дето баща му му е дал за бала,кола с под 2 литра мотор не е кола ??? |
Автор: | Teo [ Сряда, 16.09.2009 г. 12:07 ч. ] |
Заглавие: | Re: Тата Нано в Ловеч |
Завода още не е готов, вие вече решихте какво ще е качеството.... ![]() За Дачия помните ли какво се говореше преди да започне производството (че и в този форум също)? А какво се оказа - по-качествени са от доста коли в ниския, че и средния клас! ![]() |
Автор: | theultimate [ Сряда, 16.09.2009 г. 16:50 ч. ] |
Заглавие: | Re: Тата Нано в Ловеч |
Не сравнявайте Дачия с този боклук. Дачията ползва доказали се технологии от рено. То си е Рено румънско производство и затова е по-евтино. Ама едно е 12000лв, друго е 4000. Второто ще да е с доста долнопробни китайски материали. Санта....говорих точно за такива като теб. Хора, които мразят колите, но са принудени да ги използват. Хубаво до работа викаш се тая конете. Ама е по-хубаво в мерцедеса като не усещаш дупките нали? Или като има климатиче и лятото не пътуваш вечно потен и с изгорял мозък. И като отидеш на почивка, на село, на моренце не хващаш влака понеже те е страх колата да не гръмне по пътя или просто щото пичовете с колите по 150 коня "ти се качват на главата". За мен колата е истинска или кошник. Съгласен съм на градски коли от сорта на Поло примерно, които са по-малки и маневрени. Ама такива подигравки всичко в името на евтинджоса не.... Като искаш евтино - кеф ти лади, голфове и т.н коли за под 2000лв. Там поне е влагана някаква инжинерна мисъл и поне за времето си са били добри коли. Все едно по моя голф съм правил повече ремонти от колкото ще изникнат за 5 години на една Тата. Ама е хиляди пъти по-кола. Дори трабанта е. Мисля че всички сме слагали турски, унгарски и китаийски части по колите. Е? Около два-три пъти по-евтино от оригиналното и след няклко хиляди километра пак. Да не говорим че често още в началото дава бъгове или размерите не са точни. Цяла кола с такива части - мечта ![]() |
Автор: | Reiko [ Сряда, 16.09.2009 г. 17:12 ч. ] |
Заглавие: | Re: Тата Нано в Ловеч |
Аз предлагам да не правим заключения преди да вдим какво е.На много подобни прогнози (не е нужно да са се отнасяли до коли) са се оказвали погрешни. Нека е произведат, хората да купят, и чак тогава да почваме с критиките. А отностно удобствата, theultimate e прав. Но все пак има хора (като мене) които не траят прекалено многото екстри. Лично аз мразя климатиците в колите. Като излезна веднага започвам да подсмърчам и да ми сълзят очите. Пък съм 100% сигурен че колата ще има климатик, но ще е различен модел и на различна цена. |
Автор: | Santa [ Сряда, 16.09.2009 г. 17:47 ч. ] |
Заглавие: | Re: Тата Нано в Ловеч |
Хич не е така.Коли като Голф вече няма.Германците бяха последните мохикани дето ги правеха и те се отказаха последни.Последният читав голв е слязъл от конвейра в началото на 90-те.Т.е. вече е на около 16-19 години. Сещам се за някогашното служебно ТИКО и едно бусче ДАМАС.Тикото го потрошиха от товарене,за което то очевидно не беше направено,но ДАМАС-а е безсмъртна и абсолютно неунищожима машина,стига да не претоварваш системно.За управление е гадно до върха на черешата и още отгоре,но това животно нямаше чупене.Така го и бракуваха,защото взеха някакви убити фолцвагени.И нови пак бяха кочини.ОК...вози добре,товароносимост двойна,разхода нагоре с примерно 20% което е нищо за тия обеми.Обаче ремонти,цени на части...да си е_е ма_та...Бяха нови,на единия му сипаха фалшива течност за чистачки,замръзна и...до там беше...400 долара (нямаше евро още) казанче за чистачки.На Дамас-а такава повреда е невъзможно да се случи,защото "казанчето" е една полиетиленова торба.Разтяга се.И с чиста вода да я забравиш зимата,пак няма да и стане нищо. Новата кола си е нова.А Голфове вече няма...българите и румънците ги изкупиха.И по Европа няма. Мерцедеса...кефа да го карам в града с климатичето ще трае до първия ремонт по окачвнаето...щото там са бруталяшки числата за части и труд.А ако е двигател...лелеее....там съвсем утекоха нещата. А батИлко да не се прави на уЩипан,ми да каже колко пъти е изправял вече летите джанти ![]() Да,ако са ни нормални пътищата,бих си взел примерно А-клас.Дори СМАРТ.Ама тук пътища нямаме.Оня ден се набих с форда в една дупка...и следващото ми спиране беше при гумаджията за изправяне на джанта,защото гумата изпусна.А тая кола има огромен ход на окачването и като е празна,идва даже висока.На връщане...точно това си говорим с един колега...намалявам и му разправям-гледай тоя с Астрата сега как е се набие в дупката...и точно така стана...една новичка АСтра...като скочи в трапа,директно на тампон.И както беше мокро,се завъртя в насрещното.А не караше с повече от 40. Така,че Мерцедеса...и за служебен не го искам.Сега имаме служебно Мондео...там няма да ти казвам какви проблеми са с нафтата.А си заредил от някоя крайпътна бензинджийница в провинцията,а си влязъл за смяна на дюзи. Така,че...ТАТА НАНО...ако наистина е толкова проста и евтина,си е перфектна кола.Но имам съмнения,че и тя ще е бъкана с електроника и ще дава същите безумни проблеми както и всичките останали боклуци,дето ги бълват производителите. За дълги пътувания със семейството из провинцията хората са измислили ванове.И с 60 да караш,няма кой да ти се качи на главата. |
Автор: | Bat_Ilko [ Сряда, 16.09.2009 г. 18:34 ч. ] |
Заглавие: | Re: Тата Нано в Ловеч |
Сега съм на железни джанти и вече изправях една. Летите чакат за другото лято. На стария дарак летите съм ги изправял веднъж за 50 000км и като я дадох бяха по конец. Зависи от каране, окачване и тегло на колата. Има и кекави джанти, ама имаи доста корави алуминиеви. Кекавите са точно китайските и турските и някои модели, правени, за да са максимално леки, ама там не се брои - ей тук може да се направи аналогия с Тата. |
Автор: | theultimate [ Сряда, 16.09.2009 г. 19:49 ч. ] | |||||||||
Заглавие: | Re: Тата Нано в Ловеч | |||||||||
Там е работата. Няма да е толкова проста. И на мен ми се иска да карам чисто нов трабант 1.1 или някоя друга кола от старото поколение - хем ново, хем просто и глупакоустойчиво, но по скоро:
Ето това е отговора. Пак ще има части за много пари и ще е далавера да я хвърлиш като изтече гаранцията. Всички нови коли са така - почнеш ли да ремонтираш - хвърляш. Стара каквото и да е - мерцедес, бмв на 15 години пак не е чак такъв кошмар за ремонт. Няма казанчета за 400лв със сигурност. |
Автор: | Nasakoto [ Сряда, 16.09.2009 г. 21:51 ч. ] | |||||||||
Заглавие: | Re: Тата Нано в Ловеч | |||||||||
Ся... говоря го от личен опит. Шарнир на Мерцедес 124-ка - 16 до 45 лева. Аз избрах тези от 27 лева. Кормилен накрайник - 19 лева. Окачването му се ремонтира веднъж на три - четири години ежедневно българско каране (моите за една година не са мръднали). В старите Мерцедеси философията е: частите са скъпи, ама като го направиш веднъж, забравяш кога си го правил. Усреднено годишно, цената на поддръжката е същата, като на кола от средния клас. Само дето тия пяри ги даваш веднъж на 3 до 5 години, вместо по малко през 6-8 месеца. Удоволствието от шофирането не го коментирам - който е карал Мерцедес, ще ме разбере. А и знаеш, че имаш кола, която ще те откара до другия край на Европа и ще те върне. А в града става все по-екстремно. Аварийните спирания и резките маневри (за да избегнеш поредния гОлфон или поредната яма на пътя) са ежедневие. Колко ще издържи окачването на тези сапунерки? Доколко надеждна и адекватна ще е спирачната система и колко време ще издържи ? ABS ?!? Дали ще се вместят в цената, за да сложат тази необходимост (понеже това вече не го броя за екстра)? Така че тук споделям мнението на Васко - за тия пари по-добре да се вземе дърта кола от тогавашния среден или висок клас, вместо такива нови изцепки. ![]() |
Страница 1 от 4 | Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |