Трабант и Вартбург форум
http://2tpower.com/forum/

Ще си останем в историята
http://2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=1980
Страница 1 от 1

Автор:  mimoz@ [ Петък, 22.05.2009 г. 21:18 ч. ]
Заглавие:  Ще си останем в историята

100 лв. за нова, 250 за стара кола годишно

Годишна екотакса върху автомобилите ще бъде въведена в България от догодина, за да се компенсират загубите от премахването на акциза. Това обсъжда работна група на екоминистерството и на финансите, съобщи зам.-министърът на околната среда Чавдар Георгиев.

Размерът на таксата ще е в зависимост от екостандарта на двигателя - колкото по-стара и неекологична е колата, толкова повече ще се плаща. Така най-високата сума от 250 лв. ще е за возила, произведени преди 1992 г. За новите тя ще е 100 лв. “Точният размер на тарифите все още се уточнява”, обясни Георгиев.

Имало вариант правителството да приеме и по-усложнена схема, при която да се отчита не само стандарта на двигателя, но и вида гориво.

Не било изключено за дизел отпреди 1992 г. екологичният налог да надхвърли и 1000 лв. Точният размер щял да стане ясен до 2 седмици.

"Освен попълване на дупката в бюджета от акциза, такава екотакса ще има и стимуилиращ ефект за подновяване на автопарка", обясни Георгиев. Приходите пък щели да се използват за проекти за очистване на въздуха.

Отмяна на акциза върху автомобилите над 163 конски сили от началото на следващата година одобри вчера на второ четене бюджетната комисия на парламента.

"Трябва внимателно да се обмисли дали да се въведе екотакса или регистрационна", коментира шефката на дирекция "Данъчна политика" в МФ Людмила Елкова пред "24 часа". Според експертите на финансовото министерство въвеждането на регистрационна е в по-голям синхрон с ЕС, където такъв данък има. От финансите изчисляват дупката в бюджета от отмяната на акциза на 20-30 млн. лв. Сумата е била около 60 млн,, но имало рязък спад в покупките на автомобили, който се очаква да продължи и догодина.

Автор:  DEYAN IYI [ Петък, 22.05.2009 г. 21:53 ч. ]
Заглавие:  Re: Ще си останем в историята

Ми то от една страна не е лошо, стига да измислят и някакъв смислен регламент за данъците, гражданската отговорност и застраховките на ретро автомобилите. Какво означава пълно каско 600лв - ми те само гумите струват толкова. :lol: Плюс това могат да се измислят пълни облекчения за автомобилите с малки двигатели, както е на други места.

Тези поредни глупости са оправдани за страни със собствено автомобилостроене. При нас ще се гушат вносителите на нови коли - пак наши хора. Ооооооооо забравих :lol: Вече имаме "Литекс Мотърс" и китайските "Коджа дувар" :mrgreen:

ПП- що се отнася до служебните автомобили и обществения транспорт, по скромното ми мнение, 10 години трябва да е пределната възраст. А за градския транспорт 5г.


Колега, ценителите никога няма да оставят ценностите на историята :)

Автор:  theultimate [ Петък, 22.05.2009 г. 23:27 ч. ]
Заглавие:  Re: Ще си останем в историята

Прието ли е - не. Предложено ли е - не. Поредното умуване от страна на група дупедавци в парламента. Катинар....

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/