Трабант и Вартбург форум http://2tpower.com/forum/ |
|
Генератор от двигател на Трабант http://2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=1145 |
Страница 1 от 1 |
Автор: | theultimate [ Вторник, 28.10.2008 г. 14:49 ч. ] |
Заглавие: | Генератор от двигател на Трабант |
Отдавна ми се върти тая идея в главата. Трабантовия мотор мисля че е доста подходящ, тъй като може да се запали с манивела и е с въздушно охлаждане. Идеята е като гадовете ми резнат тока на село (което се случва доста често), да запаля този генератор и да произвежда 220V ток за най-належащите неща. Дали ще стане вариант с някакъв мощен алтернатор и инвертор 12-220V? |
Автор: | Santa [ Вторник, 28.10.2008 г. 14:53 ч. ] |
Заглавие: | |
Принципно може...ама няма особен смисъл от към финанси тоя вариант. |
Автор: | MSTT [ Вторник, 28.10.2008 г. 15:32 ч. ] | |||||||||
Заглавие: | ||||||||||
Ще има "положителен" ефект върху нервната система на съседите... |
Автор: | Marto_RT [ Вторник, 28.10.2008 г. 16:13 ч. ] |
Заглавие: | |
И аз съм мислил по този въпрос. Значи двг на Траба е много мощен за тази работа ако генератора го мислиш само за осветление и за хладилник. Най-добрия вариант според мене е двг от мотофреза - също с въздушно охлаждане и палене на ръка, пък и много по-икономичен. Мощността на такъв двг е около 5 к.с., което е достатъчно. За самия генератор - няма да стане автомобилен такъв, защото при повишаване на волтажа чрез трансформатор, мощността спада в пъти. Най- добре е да се използва генератор на 220 В. Инверторът се използва само при правотоков източник, а генераторът не е такъв. |
Автор: | Bobi96 [ Вторник, 28.10.2008 г. 20:09 ч. ] |
Заглавие: | |
И защо ще правиш това? Продават се готови икономични ел. генератори за по 250-300 лв. Като го използваш готовия 3-4 пъти ще си избие парите за бензин които би дал за трабантовия мотор. В това няма голям смисъл. Ще пуши, ще бръмчи и трудно се мести. А сега по темата: Не съм много наясно с видове ток, самия генератор и такива неща, но мога да ти дам 1-2 съвета. 1. Трябва да направиш нещо като скеле, на което да закачиш зерервоара, двигателя и генератора, за да не са в насипно състояние . 2. Как ще свържеш коляновия вал на мотора при съединителя(предполагам ще го махнеш или ще има скоростна кутия) с оста на генератора? С ремък и шайби ли, директно ли? Разясни малко. Въпреки всичко успех. |
Автор: | theultimate [ Вторник, 28.10.2008 г. 20:48 ч. ] |
Заглавие: | |
Просто ми е любопитно и го мисля като идея. Не че съм тръгнал да го реализирам |
Автор: | xbs_pioneer [ Вторник, 28.10.2008 г. 21:00 ч. ] |
Заглавие: | |
за 200лв си вземаш един добър дизелов генератор втора ръка.. |
Автор: | Bobi96 [ Вторник, 28.10.2008 г. 21:01 ч. ] | |||||||||
Заглавие: | ||||||||||
Като идея е интересно |
Автор: | Оги [ Събота, 01.11.2008 г. 23:53 ч. ] |
Заглавие: | |
За таз идея траба гори много. Веднъж гледах водна помпа, завъртяна с трабантов мотор, беше колкото ремарке за лека кола и едвам го изхранваха. - И при най евтиния генератор тока от чез или евн е по-евтин. Виж, ако става дума за аварийно прекъсване, а ти трябва ток- продават се готови компактни генератори за по 200-300 лв , нямат киловат. |
Страница 1 от 1 | Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |