Виж темите без отговор | Виж активните теми
Автор |
Съобщение |
Teo
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 01:35 ч. Мнения: 642 Местоположение: Варна
|
 Re: Тата Нано в Ловеч
Къде слагаш Хонда, Субару, Хюндай и Сузуки при китайците? 
_________________ Прави к'вот трябва, пък да става к'вот ще!
|
Четвъртък, 26.11.2009 г. 10:10 ч. |
|
 |
Bat_Ilko
Долен и зъл ентусиаст
Регистриран на: Събота, 16.02.2008 г. 14:26 ч. Мнения: 227 Местоположение: Стара Загора
|
 Re: Тата Нано в Ловеч
Точно там им е мястото, просто имат едни 30-40 години преднина. Само че с тези темпове Китай ще стопи тази преднина за 8-10 години максимум, дори и по-бързо. Кризата само може да им помогне - вижте колко европейски производители изкупиха. За съжаление Тата Нано не е точно продуктът, който ще ги вкара масово на европейския пазар, тук сме по-разглезени.
_________________ http://www.vbox7.com/play:b720d575
|
Петък, 27.11.2009 г. 21:59 ч. |
|
 |
Teo
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 01:35 ч. Мнения: 642 Местоположение: Варна
|
 Re: Тата Нано в Ловеч
Чакай бе човек - японците и корейците не са китайци!? 
_________________ Прави к'вот трябва, пък да става к'вот ще!
|
Петък, 27.11.2009 г. 23:28 ч. |
|
 |
Bat_Ilko
Долен и зъл ентусиаст
Регистриран на: Събота, 16.02.2008 г. 14:26 ч. Мнения: 227 Местоположение: Стара Загора
|
 Re: Тата Нано в Ловеч
Не са, разбира се. Но Япония през 60-те е била също много изостанала технологично и по същия начин е трябвало да догонва. И е догонила.
_________________ http://www.vbox7.com/play:b720d575
|
Петък, 27.11.2009 г. 23:34 ч. |
|
 |
Teo
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 01:35 ч. Мнения: 642 Местоположение: Варна
|
 Re: Тата Нано в Ловеч
Те са друга планета. Аз виждам една голяма разлика между японците и китайците в смисъл на - едните издърпаха с ум и качество, а другите дърпат с цена и бройка... 
_________________ Прави к'вот трябва, пък да става к'вот ще!
|
Събота, 28.11.2009 г. 02:10 ч. |
|
 |
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2551 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
 Re: Тата Нано в Ловеч
Да, но колата не е като GSM да ти е все тая като изгори и доста хора гонят качество. Дори българите можем да си позволим нещо по-качествено от китайска кола с китайски гуми.
_________________ МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери
|
Събота, 28.11.2009 г. 02:27 ч. |
|
 |
Teo
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 01:35 ч. Мнения: 642 Местоположение: Варна
|
 Re: Тата Нано в Ловеч
Все си мисля, че трябва да им дадем шанс да се докажат. И за Дачия се изписаха големи глупости, а се оказаха доста здрави..даже по-здрави от Фиат и Шевролет, при това по-горни класове... Ако са поне на здравината на Шевролетите (които всъшност са доста кекави) биха били супер! 
_________________ Прави к'вот трябва, пък да става к'вот ще!
|
Събота, 28.11.2009 г. 02:37 ч. |
|
 |
Reiko
Wing Tsun Fighter
Регистриран на: Понеделник, 19.01.2009 г. 17:15 ч. Мнения: 225 Местоположение: Пловдив
|
 Re: Тата Нано в Ловеч
Китайците вярно че се славят със слабата си технология, но каквото и да си говорим напоследък доста дръпнаха.
_________________ Нормалните хора вярват, че ако нещо не работи, значи не е направено добре. Инженерите вярват, че ако нещо не работи, просто още не е довършено.
|
Събота, 28.11.2009 г. 02:55 ч. |
|
 |
бобо
Научи се да сменя скоростите
Регистриран на: Понеделник, 11.02.2008 г. 22:56 ч. Мнения: 53 Местоположение: Огняново,Благоевград
|
 Re: Тата Нано в Ловеч
Ей големи сте песимисти.Ама поне малко да се бяхте поразровили в нета.Ето ви една любопитна информация: ТАТА Груп (на хинди: टाटा समूह) е транснационален концерн, базиран в Мумбай, Индия. ТАТА Груп обединява общо 114 компании в 7 различни сектора,[1] в областта на автомобилостроенето, стоманопроизводството, електрониката, информационни технологии, енергетика и други. Това е най-голямата частна групировка в Индия и според сп. Файненшъл Таймс, една от най-уважаваните компании в света.[2][3]
ТАТА има общ оборот от 10,4 млрд. евро (за 2004 г.)
Концернът е наречен на своя основател — Джамсетджи Тата.
Та отваряйки сайта на компанията какво виждам за всеки един от секторите има по едно падащо меню с дълги списъци от компании,в които фигурира името Тата.Спирам се на сектор автомобилостроене и виждам следния списък: 1.Ленд Роувър 2.Тата Къминс-специализирана в производството на двигатели в съдружие с американците,за моделите на фирмата 3.Тата Деу-Специализирана в производството на тежкотоварни автомобили 4.Тата аутокомп системс-предоставя продукти и услуги на Индия и глобалните автомобилни производители на оригинално оборудване, както и Tier 1 доставчици. Tata AutoComp има възможности в няколко автомобилни компоненти, включително автомобилния интериор и екстериор пластмаси 5.Тата мотърс Юропеън техникъл център-научно-изследователски център в Англия.Центърът се занимава с проектирането на дизайна и разработването на продукти за автомобилната индустрия.Специализиран в проектирането на шасита,моделиране на външен и вътрешен дизайн на автомобили.Екипът и работи в колаборация с универсиета в Уаруик,Ковънтри. 6.Тата мотърс-Най-голямата компания за производство на автомобили в Индия,създадена през 1945 година.През 1954 сключват договор за сътрудничество с Даймлер-Бенц за производство на камиони.В момента в компанията работят общо 1400 специалисти:инженери и учени,разпределени в шест научно-изследователски центъра в Индия,Испания,Великобритания и Южна Корея.Компанията работи в съдружие с Маркополо-фирма за производство на автобуси в Бразилия и бразилското подразделение на Фиат Ауто за производство на леки автомобили. 7.Телко констръкшън екипмънт-консорциум между Тата и Хитачи за производство на абсолютно всякакъв вид стройтелна техника. 8.Испано каросера-последната придобивка на Тата.Специализирана в Производството на автобуси със седалище в Сарагоса.И това е само списъка с компании,свързани с автомобилното производство.За мен въпроса за потенциала на компанията в тази област е приключен.Явно не са от вчера в тоя бизнес. Сега за Нано: Индийският производител "Тата" представи на изложението в Женева европейската версия на евтиния си модел "Нано". Разкриването на подробности за колата в началото на миналата година предизвика истински буря, заради обявената цена от 2500 долара за базовата модификация.
Естествено, той е "гол като пушка", докато "Тата Нано Европа", както беше представен автомобила в Женева, може да се похвали със серво на волана и автоматична скоростна кутия. Като екстри се предлагат спирачки с антиблокираща система и електронно разпределение на спирачното усилие, климатик и дори стабилизираща програма.
Във външният вид и в купето също са направени промени, така че колата изглежда доста по-нормално. "Тата Нано Европа" е дълга 3290 мм(с 19 сантиметра повече от индийската версия). Широчината и височината остават без промяна и са съответно 1585 и 1600 мм. Междуосието също е идентично - 2280 мм.
Автомобилът се задвижва от три-цилиндров, бензинов двигател с работен обем 624 куб. см. Мощността не е известна, но ще е по-голяма от индийските 33 коня, а разхода на гориво ще е 4.2 на сто, като на километър се отделят едва 98 грама въглероден двуокис.
При представянето на "Тата Нано Европа" Ратан Тата спомена, че автомобилът е минал всички краш-тестове, позволяващи му да бъде продаван в Европа. Това обаче ще стане най-рано през 2011 година.
Всъщност цялото производство на "Тата Нано" се забавя сериозно, тъй като бунтове на селяни, провалиха изграждането на завода на избраното място. Плановете бяха сглобката да стартира още в края на миналата година, сега надеждите са това да стане до 23 март, като се правят по 7000 коли годишно.
Голямата въпросителна за потребителите в Европа обаче е каква ще бъде цената на "Тата Нано Европа". Ратан Тата запази аристократично мълчание по въпроса при представянето на модела. Към момента предположенията варират в диапазона 2000 долара - 5000 евро за базовата европейска версия.
Другият интересен експонат на щанда на "Тата" в Женева е електрическата модификация на "Виста". Колата е разработена съвместно с норвежката компания Miljo Grenland/Innovasjon. Автомобилът може да измине с един заряд на батериите 120 мили, като ускорението от място до 100 км/ч отнема малко над 10 секунди. Плановете са "Индика" EV да се появи на пазарите в Европа още догодина. Ето как е постигната цената на индийския вариянт: как е постигната цената
от 2500 долара(3400 лева) за базовия модел. Отговорът е елементарен - с много икономии. Да започнем с видимите неща. "Тата Нано" разполага с една чистачка за дъжд и само едно външно огледало. Интериорът е спартански, като липсва познатото арматурно табло и то е заменено от един кръгъл прибор, който показва скоростта на движение, изминатите километри и количеството гориво. Може да се досетим и с какви материали е облицовано купето. Базовата модификация естествено няма радио и глезотии като ел. стъкла и климатик, например. Серво на волана не се предлага и като опция.
Далеч по-интересни от видимите признаци на икономията са скритите факти, които информационните агенции веднага разпространиха. Според Ройтерс основните тайни са няколко. На първо място причина за евтината цена е моторът, струващ само 700 долара. Той е двуцилиндров, алуминиев, с работен обем 650 кубика, директно впръскване на горивото и мощност от 33 к.с. Успокоителното е, че основните компоненти са разработка на "Бош".
Обезпокоително обаче е твърдението, че вместо от плътна стомана, кормилният прът е по-скоро куха тръба. Пестено е и от лагерите на главините, за които производителят гарантира безопасна експлоатация при скорости от малко над 70 км/ч, въпреки че според производителя "Нано", колата може да се ускори до 105 км/ч. В автомобилния свят е разпространена по-скоро обратната тенденция, те да могат да понесат скорости, по-високи от посочените като максимални.
Пак с цел икономии в автомобила липсва и механизъм за регулиране на фаровете, а болтовете, с които се закрепват отделни елементи, като броните например са пластмасови.
Към момента няма информация с каква гаранция ще се предлага "Тата Нано" и какви са резултатите от тестове за сигурност. Производителят се измъква с общото понятие, че моделът е преминал през краш-тестове и отговаря на международните стандарти в тази област. В европейската версия цената се понижава само и единствено от глезотийките. Тата Нано има само една чистачка, механизмът за отваряне на вратите е много прост, интериорът е съвсем семпъл и за екстри като радио, климатик и електрически стъкла не може да става и дума.Европейската версия на Нано ще бъде представена до две години, а американската версия до три.Автомобила покрива стандарта евро 4.Автомобилът ще се предлага в три варианта - Standart(Base), Deluxe(CX) и Luxury(LX).Дано не съм отегчил някого с тази информация.Аз лично съм оптимистично настроен за тази кола и мисля,че ще бъдат добър избор за по-бедни хора като нас,заедно с китайските коли,чието производство трбва да започне догодина.Дано се реализират тези проекти пък ще ги видим какво ще представляват.
|
Събота, 28.11.2009 г. 04:06 ч. |
|
 |
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2551 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
 Re: Тата Нано в Ловеч
Прочетох това, което е написал Бобо и съм потресен! - има мощност 30-40 коня, а харчи колкото дизел 100 коня. - няма дясно огледало?????? - няма климатик и серво дори като опция - гарантират безопасност на окачването до 70 км/ч, но може да издържи и до 105км/ч. Подяволите трабанта е по-бърз! - няма радио????
Извинявайте, но това струва ли 3500лв? Защото го виждам с по-малко екстри, по-бавно и по-лошо на външен вид дори от нашите трабанти, на които всички се подиграват... Май идеята на Санта за лада на метан не е толкова лоша....
_________________ МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери
|
Събота, 28.11.2009 г. 22:04 ч. |
|
 |
бобо
Научи се да сменя скоростите
Регистриран на: Понеделник, 11.02.2008 г. 22:56 ч. Мнения: 53 Местоположение: Огняново,Благоевград
|
 Re: Тата Нано в Ловеч
А за европейската версия прочете ли,че е доста по-различна?Тези неща дето са спестени са само от индийския вариянт.В европейския са спестени други работи-няма да има климатици,ел.стъкла,радио ит.н.Ще има айбиес,иеспи,автоматични скорости като разновидност и др.работи.Т.е. изискванията на съюза са покрити.А и по дизайн се различават.Важното е тук да пласират нещо качествено, тая кола дето е от неплътния алуминий,с двигател 33 коня и пластмасови болтове ще си я карат само там споко.
|
Събота, 28.11.2009 г. 22:41 ч. |
|
 |
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2551 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
 Re: Тата Нано в Ловеч
Мисълта ми беше че за 3500лв караме далеч по-бързи, удобни, здрави и икономични коли от тази, били те и на 20 години.
_________________ МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери
|
Събота, 28.11.2009 г. 22:44 ч. |
|
 |
бобо
Научи се да сменя скоростите
Регистриран на: Понеделник, 11.02.2008 г. 22:56 ч. Мнения: 53 Местоположение: Огняново,Благоевград
|
 Re: Тата Нано в Ловеч
Тата Нано Европа няма да е 2500 долара,а 5000 евро минимална цена.Плюс това от компанията са се ангажирали за вбъдеще да доразвият модела.Няма да е като трабанта и вартбурга-30 години без нов модел.Ще се предлага както бях писал в три разновидности,изброени по-нагоре.Пък и за на село ще е идеална кола с тея пътища.
|
Събота, 28.11.2009 г. 22:52 ч. |
|
 |
Teo
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 01:35 ч. Мнения: 642 Местоположение: Варна
|
 Re: Тата Нано в Ловеч
Май ще купуваме Дачий Все по интересно ми става...почва да ме гложди като ги пуснат на пазара каква ще е хавата...ако не друго - то поне цените на другите ще паднат, което все е нещо. Така съм метнал око на едно ново Колеосче..или Лагуна/Меган... 
_________________ Прави к'вот трябва, пък да става к'вот ще!
|
Събота, 28.11.2009 г. 23:31 ч. |
|
 |
Nitro
Лентяй
Регистриран на: Събота, 28.02.2009 г. 17:41 ч. Мнения: 17 Местоположение: Пловдив
|
 Re: Тата Нано в Ловеч
Искам само да вметна, че автомобилният завод, който се строи покрай Ловеч е на съвсем друга компания и там няма да се произвеждат Нано-та. В Ловеч се строи завод за сглобяване на коли на Great Wall Motor Company. Повече информация има на http://autonews-alx.blogspot.com/2009/10/blog-post_25.html.
_________________ http://autonews-alx.blogspot.com/ Новини от автомобилният свят.
|
Събота, 28.11.2009 г. 23:42 ч. |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|