Re: Защо избрахте да притежавате именно Трабант/Вартбург
Трабанта стана мой случайно. Бях на 16 и комшията на село продавал колата си (Трабант601 88г.), и тъй като исках да си взимам Симсон или друг мотор, а нашите бяха против, ме залъгаха да ида да видя колата. Тя обаче се оказа абсолютна кочина (във всеки смисъл на думата). Нямаше почти нищо читаво и работещо по нея, но нашите пак ми казаха вземи я да си я правиш каквото искаш, и аз като разбрах че ще имам нещо мое на колела направо пощурях - само Трабанта сънувах
. Така докато не го взехме и в продължение на 2 години не му робувах, за да стане това което беше
.
В последствие решихме, че този двигател на Трабанта му е недостатъчен, ето защо взехме да се оглеждаме за двигател от Вартбург 353. Естествено нищо интересно не се намери, докато не намерихме Вартбург 353 88г. на 34 000км. колата беше като нова! Естествено имаше забележки, но те бяха от несериозно отношение на предишния собственик (стари свещи, кабели, бензинова помпа, задръстен карбуратор и гърнета). Когато оправихме тези неща и колата тръгна както трябва, не ни даде сърце да вземем само двигателя и да изхвърлим другото
. Пък и тя нямаше нищо общо с трабанта - по тиха, по бърза, по меко возеща, с повече врати
(тогава още бях ученик и доста народ се мотахме насам натам та и това беше от значение
). Та станаха 2 колите - така докато след 2 месеца двигателя на Вартбурга, както си работеше тихо и се движихме с около 150 - 160 по магистрала Тракия посока Пловдив, не блокира.
Продадохме 353-то, а в последствие и Трабанта, тъй като по наследство получих Вартбург 1.3 89г. Това вече беше кола. Още по бърз от предишните пък и с малко по-добър вид от предишните (лично мнение). И той претърпя доста разкрасяване и ремонти. След 2 години така се стекоха обстоятелствата, че и него продадохме.
В крайна сметка не съжалявам за времето в което имах тези машини, защото именно те ме научиха на много за автомобилите.
П.П. Бях помолен да прикача снимка